• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Seat Ibiza ST Nieuw uit de verpakking

DivingDisaster

Detailing addict
5 okt 2010
410
65
39
Afgelopen zaterdag was de dag dat ik met de dealer had afgesproken om onze nieuwe Seat Ibiza ST te gaan wassen.
Ik had gevraagd of ze er niets aan wilden wassen/poetsen of wat dan ook. Dit verzoek hebben ze gelukkig ter harte genomen.
Hieronder zie je hoe de auto er uit zag voordat ik ging wassen etc.
(helaas zijn het allemaal foto's gemaakt met de telefoon, maar dat mag de pret niet drukken)
Buitentemperatuur was afgelopen zaterdag -12, maar de overdekte (dmv warmtekanon verwarmde) wasbox en de verwarmde werkplaats waren
echt een uitkomst.

Stappenplan:

- Auto afgespoeld
- Volledig ingespoten met Dodo Juice Crudzilla 1:20 (ik had niet ingeschat dat de vervuiling zo erg zou zijn, in het vervolg is 1:10 raadzamer)
- Auto afgespoeld
- Auto gewassen met Adam's Car Wash en 2-emmer systeem
- Auto afgespoeld
- Volledig ingespoten met Iron-X (deze was bevroren geweest en ik ben bang dat hij voor 90% zijn werking is verloren, nieuwe is in huis, dus binnenkort even testen)
- Auto nogmaals afgespoeld
- Auto in de werkplaats gekleid met Dodo Juice SN Gentle Grey icm Born Slippy en S&W (Born Slippy gleed wel soepel, maar leek krasjes te geven, S&W had nergens last van)
- Na kleien afgenomen met microfiberdoek
- Hele auto gepolijst met DAP 900 icm lichtgroene pad en Monello Finale, motorkap eerst nog een pass met mezzo op een witte pad.
- Hierna afgenomen met Spruzzo en hierna nog met IPA 50%
- Uit laten dampen en hierna in de Collinite 845 gezet.
- Ramen met een pad en Meguiar's NXT Glass Cleaner
- Sponningen met APC 1:20 en hierna ook in de Collinite gezet
- Interieur hoefde niet zoveel aan gedaan te worden. Dashboard en kunstof delen met microfiberdoek en S&W afgenomen.

Banden had ik expres nog niet in de bandengel o.i.d. gezet, daar de pekel en rotzooi anders er toch maar aan zou plakken.
(Bij aflevering had de dealer er toch wat gel opgedaan om het "kersje op de taart te doen" )

Voor:
img0697le.webp

img0702tw.webp

img0701r.webp

Spaans woestijnzand (ja die hebben ze daar) en gekke plekjes op de lak

img0698uc.webp

Zelf uitpakken!

img0699uh.webp

img0700ft.webp

De eigenaar wilde me nog even helpen en had al een emmertje klaar gezet. Toen ik zei dat ik mijn eigen emmers bij had snapte hij er helemaal niks meer van :-d

Na:
(nogmaals excuses voor de slechte kwaliteit)

img0708g.webp

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

img0712br.webp

img0731zf.webp

img0730e.webp

img0728uf.webp

Vanmorgen de heerlijke beading vastgelegd

Bedankt voor het kijken!!!

Had ik ook graag gewild dat uitpakken en de eerste detail uitvoeren op de A1 :(

Top resultaat en heel veel plezier gewenst met de Ibiza! Vind de Bug Squash van PB goedkoper als pre-wash dan de Crudzilla. Gruwelijke beading trouwens :love

Bedankt iedereen!
@Paulus Ja bugsquash had misschien ook gekund maar ik was toch ook benieuwd naar de werking van crudzilla. Las er veel positieve verhalen over.

Als ik alles had geweten had ik het zelfde gedaan met onze nieuwe A1.

Prachtig gedaan en mooi beading.

Fraaie wagen, leuk verslag en wat een super beading!!!!!