• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Seat Ibiza van mijn zus wat liefde gegeven

Jordyboy1992

Detailing chief
10 mei 2018
222
88
Beste Forumleden,

Gister heb ik de Seat Ibiza van mijn zus(je) wat liefde gegeven. Het was erg hard nodig, de wagen moest naar de keuring(belgie) en ik had voorgesteld omdat even voor haar te doen. Daarvoor had ik al beloofd dat ik haar Ibiza eens goed zou wassen.

Wat heb ik gedaan?

  1. Foamen.
  2. Afspuiten met hd.
  3. Alle deurstijlen randjes kiertjes ingespoten met PB APC-D.
  4. Afspuiten met hd(bij de wasbox waar ik graag poets zit er een hele mooie functie dat de hd met een stuk minder kracht de hd kan gebruiken}
  5. Velgen reinigen met Monello non ferro.
  6. Ibiza wassen met 2 emmer systeem.
  7. Afspuiten met hd.
  8. Hot wax van de wasbox.
  9. Spoelen met glansspoelen.
Tijdens het wassen heb ik me echt gericht op hardnekkig vuil wat overal tussen zat. Ik denk dat dit sinds de nieuwe aankoop van mijn zus haar Ibiza nog nooit gebeurd was. Het duurde daarom ook een stuk langer voordat ik het schoon had.

Hieronder wat leuke voor na foto’s:

114396




114397


114398


114408




Helaas heb ik geen foto van het geheel voor dat ik begon met wassen. Maar het resultaat mag er zijn, de Ibiza is in iedergeval weer echt WIT.

Na het exterieur wat liefde gegeven te hebben, dacht ik dan doen we het interieur ook maar even. Maar oee dat viel tegen!!
De Ibiza wordt gebruikt als bouw wagen, me zussie is aan het bouwen en alles wordt er in gegooid.

Wat heb ik gedaan?

  1. Stofzuigen
  2. Alle kunststoffen gereinigd met APC-D.
  3. Glas ontvet met Gyeon Prep.
Helaas was de auto zo vervuild dat ik niet eens meer de tijd had om het echt af te maken. Dressen enz zat er niet in, omdat ik heel wat tijd kwijt was met het alleen al schoon maken. Wel heb ik een stoel diepte gereinigd (om te laten zien) wat er mogelijk was. Dit heb ik gedaan met mijn nieuwe Karcher 5100 tapijtreiniger, wat een geweldig ding!!

Hieronder wat foto’s van de interieur reiniging

114400


114401


114402


114403


Het resultaat mag er zijn, ben zelf nog echt niet tevreden. Maar het is al een hele verbetering, heb me zussie dan ook gezegd dat ze de auto maar eens een weekendje moet brengen, zodat ik de Ibiza helemaal aan kan pakken.


Wel heb ik nog een aantak vraagjes.
Wie heeft er een truucje om bij die hele lastige plaatsjes te komen zoals hier:

114404


Die ontzettend vervelende randjes bij de stoelen vooraan?

114405


Wil me erg graag meer gaan verdiepen in het reinigen van interieur, want hier heb ik nog niet zoveel ervaring mee om het echt GOED schoon te krijgen. Heb ondertussen wel een taprijtreiniger en tornado tot me beschikking dus kan denk ik een heel eind komen.

Alle tips welkom! Vond het leuk om eens wat met jullie te delen en ga dat waarschijnlijk ook vaker doen.
 
Laatst bewerkt:
Hey Jordy! Lekker bezig geweest, hoor. :D

  1. Alle deurstijlen randjes kiertjes ingespoten met PB APC-D.
  2. Afspuiten met hd
Neem aan dat je de APC+D niet alleen gesprayed hebt, maar ook met een kwast o.i.d. aan de gang bent gegaan?


Wie heeft er een truucje om bij die hele lastige plaatsjes te komen zoals hier:
Een aantal kwasten en borstel is altijd handig in het interieur. Standaard heb ik deze bij de hand, maar ook een compressor om de lastige plekken te kunnen ''schoon''spuiten. (Kan je het vuil later weer opzuigen) Ook gebruik ik regelmatig APC+D i.c.m. melaminesponsjes. Dit wordt vaak gezien als laatste redmiddel, maar als je werkt met beleid dan geeft deze combo een hele goede reinigingskracht.

Wil me erg graag meer gaan verdiepen in het reinigen van interieur, want hier heb ik nog niet zoveel ervaring mee om het echt GOED schoon te krijgen. Heb ondertussen wel een taprijtreiniger en tornado tot me beschikking dus kan denk ik een heel eind komen.
Met een Tornador en tapijtreiniger kom je inderdaad al een eind. Ik heb beide niet, dus moet het wat omslachtiger doen. ;)
 
  • Leuk
Reactions: Jordyboy1992
Zo, lekker smerig bakkie was dat!

Mijn vader heeft ook een Ibiza 6J gehad, ik kan je vertellen, dat die binnenkant van de deuren volgende week weer vies zijn

Maar, voor nu staat die er weer toonbaar bij
 
  • Leuk
Reactions: Jordyboy1992
Hey Jordy! Lekker bezig geweest, hoor. :D

Ja toch, dat vond ik zelf ook hehe:)o_O

Neem aan dat je de APC+D niet alleen gesprayed hebt, maar ook met een kwast o.i.d. aan de gang bent gegaan?

Ja zeker, heb de APC+D erop gespoten en in gewerkt met een kwast, vervolgens met de hd afgespoten.
Bij de wasbox waar ik heen ga, kan de HD op twee standen zeg maar. Echt hoge druk en minder druk. Die minder druk is ideaal om dit soort dingen mee te doen!


Een aantal kwasten en borstel is altijd handig in het interieur. Standaard heb ik deze bij de hand, maar ook een compressor om de lastige plekken te kunnen ''schoon''spuiten. (Kan je het vuil later weer opzuigen) Ook gebruik ik regelmatig APC+D i.c.m. melaminesponsjes. Dit wordt vaak gezien als laatste redmiddel, maar als je werkt met beleid dan geeft deze combo een hele goede reinigingskracht.

Ja heb ondertussen 3 kwasten van valetpro op mijn verlanglijstje staan. De compressor had ik niet eens aan gedacht want die heb ik ook gewoon een.
Voor alle andere dingen kwa reinigen heb ik gewoon APC+D op een peluche verde gespoten en schoon gemaakt en vervolgens na gewreven met een schone doek.
Thanks voor deze tip! Een hele goed:p


Met een Tornador en tapijtreiniger kom je inderdaad al een eind. Ik heb beide niet, dus moet het wat omslachtiger doen.

Ja heb een tornado op ali besteld. Moet hem nog testen, maar zou moeten werken. De tapijtreiniger is echt ideaal, maar had de tijd niet om die volledig door de Ibiza te laten gaan. Heb tegen me zussie gezegd dat ze wat vaker terug moet komen heheo_O
 
Kijk aan, die Ibiza is inderdaad weer wit!
Toch een hele verbetering van zowel exterieur als de binnenzijde (ondanks dat jijzelf nog niet tevreden bent).
Bedankt voor je reactie kees! Inderdaad al een hele vooruitgang maar kan nog veel beter, maar dat komt later!:p
 
nog een klein tipje de pedalen kunnen ook wat liefde gebruiken van een kwast en wat APC voor de rest top gedaan!
Haha ja inderdaad nu je het zegt, die zien er ook uit :joy: maar het was al een heel karwei om de rest schoon te krijgen in een paar uur, dus die zijn voor de volgende ronde!
 
  • Leuk
Reactions: krikke55
Zo, lekker smerig bakkie was dat!

Mijn vader heeft ook een Ibiza 6J gehad, ik kan je vertellen, dat die binnenkant van de deuren volgende week weer vies zijn

Maar, voor nu staat die er weer toonbaar bij
Ja vond het ook op vallen dat deze echt heeeeel smerig waren. Maarja me zus maakt zich duidelijk niet zo druk daarover!
Voor nu ziet hij er idd stukke beter bij:yum
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Rommel op lastig plekjes heb je deze verloopstukjes voor
En niet te snel iets weggooien, zal je verbazen wat je tegenkomt aan potentiele hulpmiddelen als je er met een andere blik naar kijkt
Bedankt voor de tip @RedCat deze passen alleen niet op een miele stofzuiger(staat er onder). Zul je net zien dat ik een miele stofzuiger heb:sob:

Inderdaad heb je gelijk in, zoek altijd wel na creatieve oplossingen. Soms kunnen de simpelste dingen zo handig zijn!
 
Zoals @The Joy Of Detailing al aangeeft ook bij Action verkrijgbaar voor een paar euro (past ook op Miele) en wordt verkocht onder de naam 'radiatorborstel', de borstel er af, en je hebt een mooi smal (ovaal) flexibel zuigmondje waarbij je perfect bij bijvoorbeeld stoelrails kunt komen.
 
  • Leuk
Reactions: Jordyboy1992
Ik heb de Action en soortgelijke winkels regelmatig geplunderd voor hoerendoekjes / borsteltjes / kwasten / etc. Zelfs bezoekjes aan de Lidl kunnen vaak leuke en handige dingen opleveren.

Echter blijf ik een compressor erbij hebben toch wel handig vinden, hoor! Met alle kleine mondstukjes en dergelijke die ik heb geprobeerd, kom je toch nog steeds niet overal bij.
 
Laatst bewerkt:
Die Seat had duidelijk wat liefde nodig!
Mooi werk ;).

Het valt me toch een beetje op dat vrouwen over het algemeen de auto beschouwen als een middel om van punt a naar punt b te gaan, hoe ie er vanbuiten en vanbinnen uitziet, maakt niet uit.. even door de wasstraat en hij kan er weer geruime tijd tegenaan...
Natuurlijk zijn er ook mannen waar voor hen de auto ook maar een vervoermiddel is.. (collega van me heeft in de 7jaar dat ik hem ken nog nooit zijn auto gewassen :eek:...)
Toch ken ik veel meer vrouwen bij wie ik dit opmerk, zelfs hier thuis.. mijn vriendin :yum.
 
  • Leuk
Reactions: Jordyboy1992
Bedankt voor jullie reacties!!

@The Joy Of Detailing @Cordoba @RoyR de radiator borstel ga ik binnenkort eens proberen te scoren! Een hele goed tip!!

@Quantoxx idd ik ga ook regelmatig langs de action, liggen erg vaak handige tooltjes voor bijna nop!

@Rednose thanks!! Inderdaad de meeste dames kijken er helemaal niet na hoemde auto erbij staat. Me moeder heeft zelfs echt een vuilniswagen af en toe. Me vriendin daarin tegen is wel best secuur met der wagentje, dus dat is wel fijn!
Maar zoals je al zegt veel mannen kunnen der ook wat van!