• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Seat Leon 1.6 16v Zwart Metallic

McShine

Detailing guru
Tester of Bling
28 nov 2009
2.113
115
46
McShine's Seat Leon Detailverslag.

Vandaag een Seat Leon alle stappen laten doorlopen , hij had het nodig ook, de auto had maar 1 swirl, helaas was deze net zo groot als de auto. En dan heb ik het nog niet gehad over een grote hoeveelheid aan hologrammen,

check deze vid

- Foamen met een mix APC / Supa Snow Foam
- Wassen met een overdosis Autosmart shampoo (bekend van Tardis) om de eventueel aanwezige waxlaag al een beetje te verwijderen.
- Kleien met DodoJuice Born Slippy en Meguiars klei
- Velgen met Meguiar's WB
- Banden met APC (eerst groen toen oranje) ik merkte trouwens dat voor dit klusje de oranje iets beter werkte(??)
- Kunststof en rubbers met APC
- Wielkasten met APC en de Mothers Fender Brush daarna ingespoten met SmartWax undercarriage detailer.
- Alle naden afgeplakt met 3m tape
- Polijsten: Oranje Kompressor met Monello Mezzo (3 passes)
- Polijsten: Witte kompressor met Monello Finale
- Polijsten: Zwarte kompressor met Monello Finale
- Als glaze heb ik Poorboy's Black Hole genomen
- Wax: De sealant heb ik overgeslagen, gezien ik voor Collinite 845 als wax heb gekozen. Deze heeft van zichzelf al een zeer lange standtijd.
- Kunststof: Poorboys Trim Restorer
- Ramen: ClearVue glasreiniger
- Motorruimte Autoglym Engine Cleaner en Vinyl & Rubber care (helaas geen na-foto genomen)
- Banden: Meguiars Tyre Gel

Hier de foto's:

Pre-detail:

IMG_0125.webp

IMG_0127.webp

IMG_0128.webp

IMG_0148.webp

IMG_0162.webp

Brinkmann
IMG_0155.webp

After detail::love

Hey nog een hologram?8-o

IMG_0166.webp

IMG_0165.webp

Awh nee, een wolk....:lol

IMG_0167.webp

Mooi spul, die Undercarriage detailer:

IMG_0170.webp

Meer wolken, en de zon:

IMG_0152.webp

Brinkmann, mooie flakepop trouwens!

IMG_0161.webp

IMG_0174.webp

IMG_0169.webp

Hologramvrij mag hij nu weer naar zijn baasje, die erg tevreden was... :)

:lol

Ik vond de lak trouwens wel hard maar niet knetterhard.

Mijn overbuurman heeft een Golf IV van 2003 , met dezelfde lakkleur, deze is WEL knetterhard. Vreemd hoe dat kan verschillen van auto tot auto....

Ik had trouwens de Ibiza wat kortbij staan toen ik de pads droogde op de DAP. Nu zit ie onder de spetters. Ach ja, morgen even door de wasstraat.....8-())

Ja, heb de DAP500 ook gehad. Die beviel ook zeker, en zal ik voor een beginner altijd eerst aanraden. Want die extra watts moet je zeker niet overschatten. Tot nu toe nog geen Pro900 nodig gehad, anders had ik hem al besteld.

Moet je trouwens nog bedanken Dibbuz, jouw recente zwarte Leon detail leverde mij de detailjob op....Ik zal je werkgever nog wat sponsoren....:lol

-Dries- zei:
Hoeveel meer geluid maakt de 900 tov de 500?

Iets donkerder, iets harder maar geen levensgroot verschil. Vaak heb je de 900 toch een standje lager dan de DAP500 voor hetzelfde effect. Het geluidniveau is dan gelijk, al klinkt het geluid dan "lager".