• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Seat Leon ST Cupra 2015

Kurtje

Detailing addict
15 jul 2009
217
65
Hallo iedereen

Sinds einde juni ben ik in het bezit van mijn nieuwe Seat Leon ST Cupra. Ik zou deze in de komende weken eens een volledige behandeling willen geven, kunnen jullie mij zeggen als deze volgorde/producten een goede stap zijn?

Ik heb nl nogal wat producten staan van mijn vorige Golf 6 GTI die ik eventueel zou kunnen hergebruiken.
Zit er trouwens een vervaldatum op bvb de Monello polijstreeks?
De velgen heb ik nl al gekleid en voorzien van een laagje rimwax.

Fototje van de wagen:

jh4ugl.jpg


De stappen die ik in gedachten had:

- Volledig wassen met Monello Lavare, 2 emmer methode, Monello Thick Mitt, Senza Acqua Drying Towel.

- Wagen volledig kleien met ofwel PB Elastic Klei met PB Spray and Wipe of de combinatie Monello Dolce Verde klei met Perfetto Detailer Spray.
Welke combinatie verkiezen jullie?

- Hierna de wagen inspecteren, ik denk niet dat er veel beschadigingen zijn dus het zal eerder een goede cleaning zijn van de lak. Al kan ik dat pas na het kleien zien.
Ikzelf heb een DAP500 ter beschikking in combinatie met alle Kompressor pads en de Monello producten : Finale, Mezzo, Inizio.
Ik zie de Inizio niet meer gebruikt wordt, is deze nog goed? Het flesje is van 2009/2010 ergens. Of is het beter om de Veloce aan te kopen die in de plaats ervan is?

- Na het zuiveren van de lak en het voorbereiden ervan denk ik om de lak te voorzien van een glaze. Ik heb hiervoor 2 producten staan.
Dit is de PB Black Hole en Dodo Juice Lime Prime.
Welke zouden jullie hiervoor aanraden om te gebruiken?

- Hierna wil ik hem gaan voorzien van een Sealant, deze moet ik echter nog aankopen bij carclean. Iemand een voorstel? Ik dacht aan de PB EX-P zelf...?

- En om te eindigen zou ik hem voorzien van een wax, hiervoor heb ik deze in mijn bezit: Smartwax Concours, Dodo Juice Purple Haze of PB Natty's Blue.
Welke zouden jullie hiervoor aanraden om te gebruiken?

Het is een hele boterham, maar ik zou graag hem toch ineens terug goed behandelen :)
Daarom is alle extra info en gedachten zeker welkom!

Alvast bedankt voor jullie info!
 

Bijlagen

  • jh4ugl.jpg
    jh4ugl.jpg
    208,9 KB · Weergaven: 487
Kleien kan met allebei de combinaties.
Inizio kun je denk ik nog gewoon gebruiken (regelmatig schudden gaat ie langer mee) mocht je toch nieuwe compound nodig hebben zou ik niet voor Veloce gaan maar voor Scholl S3 maar het is een nieuwe auto toch? Dan zou ik eerst maar eens kijken of dat echt nodig is.
Alledrie de waxen kunnen gewoon gebruikt worden ,de PB Natty's zou niet mijn keuze zijn de andere 2 om het even.
 
Het is inderdaad een nieuwe auto, dus ik veronderstel dat het niet nodig gaat zijn. Denk dat het voldoende is om hem te 'polishen' met een lichte polishing pad en de finale.
Maar ik kan dit pas zien na het kleien als de lak volledig 'bloot' ligt :)

Dank je wel voor je input!