• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Sebastiaan stelt zich voor

Sebastiaan Weekend

Detailing rookie
16 jun 2009
21
0
Hallo allemaal,

Mijn naam is Sebastiaan, ben 23 jaar en rij in een Donker groene Metallic Fiat Marea Weekend HLX 2.0 20V.
Een heerlijke auto waar ik dan ook erg zuinig op ben. Daarnaast hebben wij ook nog een Fiat Cinquecento Sporting 1.1 in het Geel.

Ik ben begonnen met de Cinquecento en daar uiteraard altijd zuinig mee omgegaan, maar toch wel her en der een wasstraatje gepakt....
En dan af en toe eens poetsen met Commandant Cleaner en een was beurt met de bekende Turtle Wax.

Maar op een gegeven moment wil je toch wat meer. In het garage bedrijf waar ik vaak te vinden ben (ook voor de koffie) gebruikten ze altijd spullen van AutoGlym. Een mooi product wat ook mooie resultaten gaf.

Dus ik mijn stoute schoenen aan en op zoek gegaan naar wat standaard wasmiddelen, een goede Shampoo en een Polisher.
Je raadt het al, inmiddels een redelijk arsenaal aan Detailing stuff met de beijbehorende MF doeken en Pads.

Hieronder zo even een lijstje met de ingredienten.

En dan nu ff het lijstje:
1. Wassen
AutoGlym Bodywork Shampoo Conditioner
Wassen Poorboys World – Chenille Wash Mitt
Drogen Chemical Guys - Miracle Towel

2. Onderhoud na wassen
PoorBoys World Quick Detailer Plus
Uitpoetsen Poorboys World - Deluxe Mega Towel - Geel - 39x39cm (zelfde als Klei)

3. Klei
Mequiars Quick Clay Detailing System
Drogen Poorboys World - Deluxe Mega Towel - Geel - 39x39cm

4. Polijsten
Autoglym Super Resin Polish
Aanbrengen Meguiars - Gold Class Even Coat Applicator Pads
Uitpoetsen Poorboys World - Deluxe Mega Towel - Geel - 39x39cm

5. Sealen
Chemical Guys - Blitz Acryl Spray Sealant
Uitpoetsen Poorboys World - Deluxe Mega Towel - Groen - 39x39cm

6. Waxen
PoorBoys World Natty’s Past Wax Wax
Uitpoetsen Poorboys World - Deluxe Mega Towel - Koraal - 39x39cm

7. Kunstof Delen binnenkant
Autoglym Vinyl & Rubber Care
Aanbrengen Meguiars Gold Class High Tech Applicator Pad (Soft Foam)

8. Zwarte delen Buitenkant
AutogGlym Bumper Care
Aanbrengen Meguiars Gold Class High Tech Applicator Pad (Soft Foam)

9. Glas
AutoGlym Car Glass Polish
Aanbrengen MF Doekje Universal

10. Doorzichtig Kunststof
Mequiars Plastx Clear Plastic Cleaner
Aanbrengen MF doekje (geen merk)
Uitpoetsen MF doekje (geen merk)

11. Lakhersteller
AutoGlym Paint Renovator
Uitpoetsen Poorboys World - Deluxe Mega Towel - Koraal - 39x39cm

Mocht ik hier nu iets vergeten zijn, of jullie denken, dat kan beter, dan hoor ik het uiteraard heel graag.
Ik hoop hier nog veel te leren over het poetsen!!

Groetjes,

Sebastiaan

Laatst bewerkt door een moderator:
hallo sebastiaan
welkom

ps probeer ook eens op de donkere fiat voor de natty,s de PB Black Hole

Welkom Sebastiaan! Een Marea zie je al niet vaak en als ik er een zie, ziet die er lang net zo goed uit als de jouwe. Veel plezier hier op het forum en met detailen.

Welkom,

DKBM zei:
Een Marea zie je al niet vaak en als ik er een zie, ziet die er lang net zo goed uit als de jouwe.

Dat was ook het eerste wat mij te binnen schoot toen ik de foto's zag.

En ook namens mij, veel plezier op het forum

Dank u Dank u,^^ ,^^

Ben inderdaad wel erg zuinig op de auto's.
Nu moet ik wel eerlijk zeggen dat ik aan het begin de auto's ook gewoon door de krasstraat trok, en daarna dan ging detailen.....
Beetje onhandig. Wilde dan gewoon wat sneller klaar zijn, maar tegenwoordig gewoon eerst netjes wassen en dan gaan detailen.

Vandaag m'n bestelling binnen gekregen met alle MF doeken en DE Meq pads. En die onwijs grote Miracle Dryer.
Die gaan we binnenkort eens even uitproberen.

Wat ik me trouwens af vraag, is het zo dat als ik straks ook een DAP ga aanschaffen (het kriebelt wel een beetje......) moet ik dan ook weer allerlei andere poetsmiddelen aanschaffen of kan ik mijn huidige setup gebruiken?

Maakt ook niet uit ga eerst hier wel weer ff mee aan de slag.
Heb nu al zin om eens lekker te gaan poetsen, vind het altijd zo gaaf het aanblik van de auto als hij weer helemaal nieuw is, nadeel is wel altijd, als ik ga poetsen gaat het daarna altijd regenen...

Morgen ga ik even langs de blokker om eens te kijken naar wat opslag mogelijkheden voor alle middeltjes, want het word nu steeds meer, en wil het gewoon netjes bewaren en zo kunnen pakken.

Gr.

Sebastiaan

Laat de opbergboxen bij de Blokker staan en ga naar de HEMA: meer keus en iets goedkoper.
Mocht je toch bij de Blokker zijn, neem dan gelijk Cyber Clean mee voor je interieur. Kost ca €3-4 euro, is een soort gelie en zit in een potje. Dibbuz heeft er enige tijd geleden een review over geschreven.

Hema is ook een goede optie, en makkelijker te bereiken :lol
En dan toch maar even naar de blokker, Cyber Clean, klinkt als iets spacendss....

We gaan het zien. Zal morgen even een foto maken van de collectie, ik zie dat meer mensen dat gedaan hebben, en ik heb inmiddels ook wel een redelijke hoeveelheid gekregen.

Wat vinden jullie trouwens van mijn huidige poetsschema (zie eerste post)??

Gr.

Sebastiaan

Hierbij dan even een paar foto's van de huidige Collectie :lol :lol :

AutoGlym
AutoGlym.webp

Chemical Guys
ChemicalGuys.webp

Mequiar's
Mequiars.webp

PoorBoys World
PoorBoysWorld.webp

Totale Collectie