• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Seconde lijm resten op lak

cruisebanaan

Detailing rookie
25 mei 2026
1
2
Beste mensen,

Heb tijdens mijn vakantie wat sterke seconde lijm moeten gebruiken en is op mijn lak gekomen. Kenteken houder was gebroken en heb die vast gelijmed als een alternatief. Had helaas geen tape. Jammer genoeg heb ik te veel lijm gebruikt. Zie foto

Lijm is wel goed hard en droog.

Heb al lijm verwijderaar gebruikt van HG maar helaas geen effect. Sommige zeggen schuren, Aceton gebruiken of zelfs naar een bodyshop. Liever niet de 3e.

Enige tips of trucjes voor mijn blunder

Bijlagen

• Screenshot_20260525_173846_Gallery.webp
    Screenshot_20260525_173846_Gallery.webp
    93,1 KB · Weergaven: 30
Probeer het eens met WD-40. Dit spul is redelijk lak safe en hufter proof, probeer het gebruik van aggresieve middelen zoals aceton en thinner enz. tot een minimum te beperken want die zijn slecht voor de lak. Als je het toch gaat doen als laatste wanhoopsdaad, gebruik dan een wattenstaafje om zéér lokaal te werken.