• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Set om te geven voor een verjaardag

Kawouter

Detailing addict
15 feb 2011
402
62
Hallo allen,

Ik heb even een vraagje,
Binnekort is een vriend van mij jarig. Nu willen we met een aantal mensen een poets set geven omdat hij sinds gister een andere auto heeft.
Hij is ook echt auto gek dus ik denk dat we hem daar wel blij mee maken.

Nu heb ik zelf deze set eens gekocht, en ik denk dat dit een goeie starters set is?

https://www.Carclean.com/product/Meguiars/Brilliant_Solutions_Paint_Restoration_Kit_G3300_101956

Of hebben jullie, voor deze prijs, een beter idee? Mogen ook losse producten zijn maar ik weet nier of ik dan goedkoper uit ben?

Groetjes Wouter

Heb zelf vorig jaar een Poorboy's World Sample Kit aan een maat gegeven. Zijn ook mooi compleet, alleen zit er helaas geen klei bij.

Die van Mequiar's ziet er ook uit als een mooie starterset.

De Megs-set ziet er compleet uit, maar zelf zou ik uit mijn eigen voorraad tappen
Besmettingsgraad van Dodo is nu eenmaal wat beter ]d~^

Denk dat deze set van Meguiars een mooi cadeau is om mee te starten. Je zou ook de PBW sample kit #6 - 4-step kunnen nemen, aangevuld met een panelpot Dodo wax en MF doeken van Monello. Maar ik weet niet of je het red met de prijs.

Ik zeg ook gaan voor de PB samples aangevuld met nog wat leuke dingen. Dan heb je een veel leuker pakket waar hij veel meer aan heeft.

Denk je dat Blacktwist? Ik vind het Meg's pakket namelijk erg compleet. Van was sop tot wax en alles wat daar tussen zit. Denk niet dat ik dat met de PB samples ga helen. Ook omdat ik hem toch wel klei wil geven en wat doeken en pads.

Eigenlijk niet, want voor hetzelfde bedrag is het niet mogelijk de producten uit het pakket te vervangen voor kwalitatief betere spullen. Het valt me tegen dat alleen Meg's een leuk beginnerspakket heeft.

Ik heb nu met vrienden een aantal maal zo'n Meq's NXT wash & Wax kit gegeven wat een hele mooie kit is.
Doe daar een flesje S&W bij met 1 plakje Dodo gele of supernatural clay en je hebt de meest uitgebreide kit om mee te beginnen.

Die mothers is mooi, en die NXT ook ook, maar die zijn te duur. Ik denk dat ik de Meg's set neem en daar dan nog 2 leuke emmers en een mitt bij doe. Dat zijn de kosten ook niet. Het enige dat hij dan nog nodig heeft is water ;-)

Zo heeft ie wel alle stappen en kan die vriend volledig aan de slag! :-)^ Doe er ook maar een linkje van het forum bij.

Wat je wilt is dus;

- Shampoo,
- Kleiset,
- Polijst,
- Glaze,
- Wax,
- Pad(s),
- MF doek(en),
- Droogdoek.
- Dit alles excl. emmers en wasmitt.

Ik heb nog even zitten denken en puzzelen, ik zou de volgende suggestie willen doen.

Shampoo: Dodo Juice Born to be Mild shampoo €12,50
Kleiset: Dodo Juice Basics of Bling klei €6,99
Polijst: ?
Glaze: ?
Wax: een Dodo Juice panelpot wax €7,98
Pads: Monello handpad 3x €5,25
MF doeken: Dodo Juice Basics of Bling mf doeken €11,98
Droogdoek: ?

Totaal: €44,70.

Hoewel ik denk dat je over de €50,- komt met mijn lijstje waar nog producten missen, denk ik toch dat andere producten misschien 'beter' zijn dan Meguiar's. Ik vond het lastig om losse producten te selecteren tot 50 euro. Hierin wel in het achterhoofd houdende dat het pakket van Meg's een mooie complete start is.

50 euro is idd krap MAAR :

heb je bvb shampoo uit een gallon-fles : overkieperen in een ander flesje(= goedkoper)

klei : heb je een doosje over van een vorige aankoop:doe er bvb 2/3 in van een nieuwe blok(=goedkoper)en knip deze reeds in 2 zodat ie weet dat er een reserve is als ie valt (zo heb je zelf ook nog 1/3 en is het dus ook goedkoper)

glijmiddel : lege sprayfles + zelf aangemaakt bvb dodo concentraat of citrusbling: kost 2x niks !

glaze : welke kleur heeft de wagen : indien donker : black hole overkieperen: ik heb hier een fles van 1 liter staan en kom er nog heeeeeeeeeeeel lang mee toe.
andere kleur = ander produkt natuurlijk

wax : 1001 keuzes , 1001 prijzen, vanaf +-17 euro heb je al een wax dacht ik gezien te hebben in de shop(megs step 3 vloeibaar, hoewel NIET mijn voorkeur)

doekjes : bvb 2 à 3 doekjes(pakket?) +- 12 euro

padje mousse : 1.75 euro

padje mf : enkele euro's

droogdoek : +- 16 euro

emmers : laat hem ff zelf zijn eigen (bouwmarkt)emmers gebruiken of indien hij er niks mee inzit : deze kosten echt geen geld (kleur = zwart , ok niet ideaal) en voor een paar euro/emmer ben je gesteld
Ik zou echter wachten met emmers , dat kan altijd later nog als ie het "virus" te pakken heeft :lol

suc6 met je keuzes !

Een "setje" van een merk zal wel beter "ogen" maar dan zit je meestal vast aan 1 merk en nu kan je zelf een richting geven aan het pakket en kan je je eigen produkten als het ware al wat opdringen en kan je zeggen dat je bvb een groot deel van de produkten...zelf ook gebruikt :ja

Dat klopt Grandscenicman. Maar ik kan natuurlijk niet aankomen met allemaal zelf gemengde flesjes. Mede omdat we het met een hele groep geven.

Ik heb mijn keuze gemaakt. Ik ga voor het Meg's setje. Ik heb de set zelf ook (en kan dus ook al zeggen dat ik die zelf gebruik ;-) ) en vind het om te beginnen meer dan goed zat.

Thnx allen.

Lijkt mij een goede deal, die set van Meguiars. Ziet er wel mooier uit als cadeau denk ik. Plezier met de verjaardag! ,^^