• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Shampoo of toch echt foammiddel

MarioT

Detailing trainee
24 apr 2020
7
32
Na aantal keren gebruiken van een handfoamer overweeg ik de aanschaf van een foamlans. In de handfoamer gebruikte ik Foamula 1 Snow Foam wat een prima resultaat geeft. Naast dit gebruik ik ook al langer Mother's Car wash California Gold. Die laatste is bijna op en moet dus nieuwe bestellen. Ik lees in de beschrijving van Mother's dat die ook voor de foamlans gebruikt kan worden. Mijn vragen zijn dan ook:
1. kan ik beter de echter Snow foam gebruiken of is de Mother's vergelijkbaar?
2. Zo ja hoeveel gebruik ik daarvan want dat kan ik nergens vinden.
 
1. Over het algemeen hebben snowfoams en shampoo’s andere doeleinden. Snowfoams (of prewashes) hebben het doel om zo veel mogelijk vervuiling van het lakwerk af te halen.
Voor een snowfoam is het belangrijk dat deze wat sterker reinigt, goed blijft plakken en lang “nat” blijft.
Een shampoo moet vooral glad zijn, en goed kunnen afspoelen met zo min mogelijk residu.

In principe kan je alles in een snowfoam lans/handfoamer doen, en shampoo doet het prima, echter gebruik je vaak onnodig veel op die manier.

Tldr: koop een snowfoam of prewash voor de lans, en laat je shampoo voor je emmer.

2.
Zie screenshot:
IMG_2183.png

50ml/10L is overigens niet een hele zuinige shampoo haha.