• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Shock's Astra G Update > regen fotos Astra & Almera GTI in de wax [P1]

ShockRaver

Detailing trainee
6 jul 2009
20
47
Vandaag onder t genot van een broodje ging de deurbel...

en ja me stoutste droom werdt werkelijkheid ! :D

me pakketje van Carclean was gearriveerd, :heart_eyes: Incl een kado de BOLD N BRIGHT :party:

DSC00522.jpg


Eerst de auto eff goed afgespoelt en goed gewassen met de PB shampoo
lekker spul moet ik eerlijk zeggen de wash mitt gleed al erg lekker over de lak heen ( wat een verademing )'

afijn... dan toch maar eens beginnen met het klei'en (dat was hetgeen waarom ik al t spul had aangeschaft)
DSC00524.jpg


van de moterkap kwam het meeste rommel alhoewel moet ik zeggen dat deze al wel vrij schoon is, alleen hier en daar wat steenslag
DSC00526.jpg


van het dak kwam amper tot echt minimaal troep vanaf mede omdat deze recentelijk gespoten is
DSC00528.jpg


Na het kleién de hele auto behandelt met ssr1? ivm paintcleanen (wat me vertelt is door de fijne mederwerkers van CC)
grappig spul moet ik eerlijk zeggen me dak had een paar lichte krasjes (katten }:)w ) die nu een stuk minder zijn had t niet verwacht maarja alle beetjes helpen

DSC00530.jpg


DSC00536.jpg


DSC00537.jpg


DSC00534.jpg


op de fotos is het wel vrij moeilijk te zien...
maar auto glimt een stuk meer... vooral in de zon zie je echt duidelijk verbetering de metalic is veel beter zichtbaar...

zaterdags mischien ff me vader's auto klei'en (zwarte almera GTI) daar zal t helemaal goed zichtbaar zijn



[edit]

ik had eigelijk nog wel ff een vraag het zal vast wel ergens staan? maar tussen al die text te lezen en zoeken ben ik wel weer eff zoet....
maargoed...

als ik b.v. a.s. zaterdag me auto weer in de wax wil zetten?
wat kan ik dan het beste doen? kwa voorbehandeling...
aangezien er nu 1 laagje pb natty's opzit?

ikzelf dacht t volgende,
afspoelen ( meeste vuil etc.)
wassen (met niet teveel shampoo uiteraard)
en dan weer in de wax 30 min late cure
uitpoetse....
en dan evt weer een waxlaag ?
 
Natty's hoef je maar ongeveer 15 min te laten zitten hoor, ook afhankelijk van de swipetest (zul je inmiddels wel weten wat dat is)
ik weet het niet zeker of het genoeg is bij de natty's, maar zelf wacht ik altijd 30min tussen uitpoetsen 1e laag en aanbrengen 2e laag.

Resultaat is trouwens al toppie:)^
 
alteaniels zei:
Natty's hoef je maar ongeveer 15 min te laten zitten hoor, ook afhankelijk van de swipetest (zul je inmiddels wel weten wat dat is)
ik weet het niet zeker of het genoeg is bij de natty's, maar zelf wacht ik altijd 30min tussen uitpoetsen 1e laag en aanbrengen 2e laag.

Resultaat is trouwens al toppie:)^

ja resultaat is stuk beter in het echt dan op fotos... maar zilver is een lastige kleur voor fotos..
ik had hiervoor een rode civic.. met carbonne moterkap (echt carbon)

als die in de wax stond... (toendertijd rode turtlewax) was het echt genieten geblazen wat een verschil... op gloss rood
carbon sprong er ook uit (gebruikte daar zwarte turtlewax voor)

alleen nu bij me zilvere G, zie je de metalic een stuk beter

enige pest is.... dat ik nu al weer zit te denke.... om meer spullen te bestellen... :D alleen me bankrekening werkt niet echt mee en de maand "moet" nog beginnen..... :!
 
ShockRaver zei:
enige pest is.... dat ik nu al weer zit te denke.... om meer spullen te bestellen... :D alleen me bankrekening werkt niet echt mee en de maand "moet" nog beginnen..... :!

Hahaha..... alweer een die niet meer te redden is...... :D :D

Mooi resultaat trouwens! :)^

En de Natty's hoef je inderdaad niet zo lang te laten zitten. Even een swipetest en je weet wanneer je het uit kan poetsen.
 
Zo'n swipetest is wel wat lastig op een zilvergrijze lak. Ik zie op mijn (iets donkerder dan zilvergrijze) lak de opgebrachte wax al nauwelijks, laat staan het resultaat van de swipetest.

[edit] was even de complimentjes vergeten: mooi werk!
 
Afijn... me ouders hebben dus een zwarte Almera 2.0 GTI (Nissan)
ze zijn recentelijk terug van vakantie en zo een kleine 4000 km weggereden...
dus ach de auto zag er echt niet uit....

toen ik zelf bezig was met me auto te wassen had ik m ook eff meegepakt...
maar heb hem nu maar ook in de wax gezet... je moet toch wat... hahahaha
en ik was zelf wel benieuwd hoe de auto zou opknappen en zwart is een mooie kleur waar je veel resultaat uit kan halen...

maar genoeg geluld.... FOOOOOTOOOOOOS :D

Heb eerst ff de auto gewassen toen ff wat fotos genomen...
hij was alweer te smerig om op de foto te zetten en dat wou ik jullie niet aandoen...

DSC00545.jpg


Altijd lekker zo een vogelflats op je dak lekker intrekken heerlijk.... ]-0
DSC00546.jpg


DSC00547.jpg


DSC00548.jpg


DSC00549.jpg


Swipetest....
DSC00550.jpg


Hier zie je mij in actie met wax opbrengen.... (goed voor me rug :D )
DSC00551.jpg


ff laten curen en uitpoetsen die zooi en zie hier t resultaat...
DSC00552.jpg


DSC00553.jpg


DSC00554.jpg


DSC00555.jpg


2.0 GTI (12 jaar oud ckers...) maar toch goed voor een top van 230km/h :D
DSC00556.jpg


DSC00557.jpg


Rand van dakraam is gebladert... beetje zonde maarja... auto is ook wel een oud beestje....
DSC00558.jpg


DSC00559.jpg


DSC00560.jpg
 
nope...

1,8 sport....


met opc2 turbo velgen & opc1 voorbumperlipje... :D (spoiler is lumma)