• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Show-off MG F-cabrio

Bartezzz

Detailing chief
8 mei 2010
1.844
82
Hier dan maar weer eentje van een paar maanden geleden. helaas nog geen tijd gehad deze show-off eerder te plaatsen.

Ik werd door een vriend gevraagd een MG cabrio te detailen van zijn baas. Zijn baas had deze zojuist aangeschaft. Nadat die vriend zijn baas toch had overgehaald dat een polijst beurt nuttig was, werd een afspraak snel gemaakt.

Op een vroege morgen was het dan zover. de MG kwam aangereden en het was tijd te gaan beginnen.
Eerst maar even begonnen met een kopje koffie. Hierna rustig de wagen geinspecteerd.
De staat was redelijk en al snel werd duidelijk dat de wagen in het verleden vaker een wasstraat gezien had.

P1160569.webp

P1160573.webp

Hierna een 2 tal emmers klaar gezet en 1 gevuld met een mengsel van water en Autobath van wolfgang.
hier de hele auto mee ingesopt.
P1160575.webp

P1160574.webp

Tijdens het wassen een sticker in de deur sponning tegen gekomen van een collega detailer! (HaroldV hier op het forum). Die zelfde avond maar even een mailtje gewaagd naar hem.
hij herinnerde de wagen wel en vond het jammer dat de wagen vreemd ging bij mij :lol
P1160579.webp

Velgen werden aangepakt met wheelbrighter 1:10. De metalen boutdopjes werden verwijderd zodat er achter goed gereinigd kon worden. Vervolgens de velgen schoongemaakt met Iron-X.
P1160576.webp

Na het wassen zag hij er al een stuk beter uit, en was de glans weer terug!
toch moest het beter kunnen :-b
P1160578.webp

Hierna de wagen naar de garage gereden en begonnen met klei'n (geen foto's van). Ondanks dat de lak glad aanvoelde, kwam er aardig wat vervuiling vanaf.

Hierna een lakdikte rapport opgemaakt. Hier bleek uit dat de achterzijde toch overgespoten was in het verleden.
P1160638.webp

De swirls die te voor schijn kwamen na het klei'n. ondanks dat de collega detailer de wagen niet al te lang geleden had aangepakt, zat de wagen van top tot teen onder de swirls en krassen.
P1160581.webp

P1160588.webp

P1160592.webp

na de testspot bleek dat de rotary met witte pad en een beetje M105 wonderen deed. Het geheel werd afgewerkt met de Dap500 en zwart en finale.
Glaze ging dmv de Dap500 met zwart en EZ-chreme glaze van Chemical guys.

Hierna zag de glans er weer top uit!
P1160595.webp

Vervolgens afgetopt met Wolfgang Fuzion.

Banden zijn in de PERL gezet, netzoals de plastic strips.
Velgen staan in de M-seal. Ruiten zijn gereinigt met glass-cleaner van meguiars.

Het interieur is gereinigt met APC plus 1:15.
Vervolgens zijn de stoelen gereinigt met Gliptone cleaner en vervolgens 2x gevoed met Gliptone.
Dashboard en dergelijke zijn gevoed met Natural Look.

P1160606.webp

P1160607.webp

Eind foto's:
P1160596.webp

P1160601.webp

P1160604.webp

P1160611.webp

Dat snap je toch niet , he... Zo'n auto tot in de puntjes laten detailen, en dan de week erna gewoon weer door de wasstraat trekken of een handwas met spons en "1 halve emmer"-methode ......

Leuke auto, mooi verslag!:-)^

Bart, dat heb je weer prachtig gedaan :-)^ Mooi vastgelegd! Wat een swirls zeg :eyes Grappig dat de wagen door een forumbekende al eens eerder was gedetailed. Alleen jammer dat de eigenaar hem weer door de krasstraat heen hebben gehaald met dit als resultaat. Nogmaals: top werk Bart :cool

Wat een swirls zeg! maar prachtig, je ziet het echt goed.
Sticker kant en klaar maken : NIET door wasstraat rijden :no

Ziet er terug toppie uit :cool

M105 en witte pad : is dit een nr 2 ? (zoals monello smartpads )

Stoft de 105 niet te snel , bij mij is dit toch wel redelijk ? (vind ik toch)

Bedankt voor de complimenten mannen!

@Gsm,

M105 vind ik een heerlijke polish! stoft 10x minder dan inizio waar ik geen vriendjes mee kan worden.
de witte pad is die van monello.
M105 heeft een vaste korrel, dus is op veel pads te gebruiken.

Paulus de Boskabouter zei:
Bart, dat heb je weer prachtig gedaan :-)^ Mooi vastgelegd! Wat een swirls zeg :eyes Grappig dat de wagen door een forumbekende al eens eerder was gedetailed. Alleen jammer dat de eigenaar hem weer door de krasstraat heen hebben gehaald met dit als resultaat. Nogmaals: top werk Bart :cool

Bedankt Gideon!

Dat is zeker toevallig!
het mooie aan dit verhaal is, is dat ik begonnen ben met detailen enzo nadat ik mijn motor voor een eerste keer heb laten polijsten bij HaroldV.
Hij had heel lichtjes wat krasjes verwijderd.

vervolgens ben ik zelf begonnen met spullen aanschaffen. dus het was erg toevallig een sticker van hem te vinden!

Heb ik ook al ondervonden dat de "inizio" stoft als een gek ! (drupje finale erbij en is wat minder)

De M105 stoft ook (maar veel minder) , of ik polijst net te lang ...tot ie stoft ???

dan polijst je denk ik te lang.
M105 heb ik nog nooit laten stoffen! nu werk ik ook veel binnen (wel op buiten temperatuur) weet niet of dit iets scheelt.

Die zag er niet uit Bart:no , je hebt het wel weer netjes hersteld.
Toch begrijp ik het niet dat iemand de auto naar een detailer brengt om hem vervolgens zo slecht te onderhouden. Dan kan je beter naar een poetser, scheelt je toch weer geld:lol

Ga je trouwens naar de sdd?

Bedankt!
Ik kan er zelf ook niet bij. hij was totaal verwaarloost.

sdd, weet ik nog niet! moet werken op die dag, hoop rond het eten nog even langs te wippen daar!

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

foto uit 2008 en ondertussen is de auto minimaal 1x van eigenaar veranderd.
de 1e eigenaar was er maar al te zuinig op

er zit in veel andere auto's ook een sticker van mij, ik kwam er laatst zelf eentje tegen toen ik voor een garagebedrijf een auto moest detailen ;)

Idd jammer dat men toch besluit de auto weer door de wasstraat te laten gaan en het gedane werk teniet wordt gedaan.
Anderzijds wel weer een mooie gelegenheid om een keer weer te vertroetelen wat goed gelukt is moet ik zeggen !

Los hiervan: zal wel aan mij liggen maar vind het plakken van een sticker ( ook al op binnenzijde van de portier ) echt een no-go.
Buiten striping e.d. probeert elke detailer om de aanwezige overbodige stickers te verwijderen en dan plak je er zelf 1 op :(
Ik zeg doen er dan een visitekaartje bij zodat die netjes bij de autopapieren bewaard kan blijven ( mocht onverhoopt de eigenaar je naam ontschoten zijn )

Wat een swirlhalla was dat zeg.... als je het dan hebt over eer van je werk hebben.
Ik denk dat je daar in dit geval zeker wel van kunt spreken Bart.
Zonde dat mensen toch hun auto door de krasstraat blijven halen onder het mom van; 'ja, maar het zijn toch lappen en daar zeggen ze dat er krasvrij gewassen wordt'
Ik ga de discussie niet eens meer aan... zonde, zonde, zonde....zo ook in dit geval.
Goed dat Bart deze auto weer opgeknapt heeft en de eigenaar zich in de toekomst (hopelijk) wel een paar keer bedenkt voordat hij een bezoekje brengt aan de krasstraat.
Mooi gedaan Bart!:cool

Sneu om te zien dat een auto na een zorgvuldige behandeling toch weer verpest wordt. Daar is gewoon geen kruid (HaroldV) tegen gewassen.

Wel gaaf om te zien dat de auto nu weer in ere hersteld is en ik hoop dat de nieuwe eigenaar er nog lang veel plezier aan zal beleven. Ziet er nu in ieder geval weer prachtig uit!