Hier dan maar weer eentje van een paar maanden geleden. helaas nog geen tijd gehad deze show-off eerder te plaatsen.
Ik werd door een vriend gevraagd een MG cabrio te detailen van zijn baas. Zijn baas had deze zojuist aangeschaft. Nadat die vriend zijn baas toch had overgehaald dat een polijst beurt nuttig was, werd een afspraak snel gemaakt.
Op een vroege morgen was het dan zover. de MG kwam aangereden en het was tijd te gaan beginnen.
Eerst maar even begonnen met een kopje koffie. Hierna rustig de wagen geinspecteerd.
De staat was redelijk en al snel werd duidelijk dat de wagen in het verleden vaker een wasstraat gezien had.
Hierna een 2 tal emmers klaar gezet en 1 gevuld met een mengsel van water en Autobath van wolfgang.
hier de hele auto mee ingesopt.
Tijdens het wassen een sticker in de deur sponning tegen gekomen van een collega detailer! (HaroldV hier op het forum). Die zelfde avond maar even een mailtje gewaagd naar hem.
hij herinnerde de wagen wel en vond het jammer dat de wagen vreemd ging bij mij
Velgen werden aangepakt met wheelbrighter 1:10. De metalen boutdopjes werden verwijderd zodat er achter goed gereinigd kon worden. Vervolgens de velgen schoongemaakt met Iron-X.
Na het wassen zag hij er al een stuk beter uit, en was de glans weer terug!
toch moest het beter kunnen :-b
Hierna de wagen naar de garage gereden en begonnen met klei'n (geen foto's van). Ondanks dat de lak glad aanvoelde, kwam er aardig wat vervuiling vanaf.
Hierna een lakdikte rapport opgemaakt. Hier bleek uit dat de achterzijde toch overgespoten was in het verleden.
De swirls die te voor schijn kwamen na het klei'n. ondanks dat de collega detailer de wagen niet al te lang geleden had aangepakt, zat de wagen van top tot teen onder de swirls en krassen.
na de testspot bleek dat de rotary met witte pad en een beetje M105 wonderen deed. Het geheel werd afgewerkt met de Dap500 en zwart en finale.
Glaze ging dmv de Dap500 met zwart en EZ-chreme glaze van Chemical guys.
Hierna zag de glans er weer top uit!
Vervolgens afgetopt met Wolfgang Fuzion.
Banden zijn in de PERL gezet, netzoals de plastic strips.
Velgen staan in de M-seal. Ruiten zijn gereinigt met glass-cleaner van meguiars.
Het interieur is gereinigt met APC plus 1:15.
Vervolgens zijn de stoelen gereinigt met Gliptone cleaner en vervolgens 2x gevoed met Gliptone.
Dashboard en dergelijke zijn gevoed met Natural Look.
Eind foto's:
Ik werd door een vriend gevraagd een MG cabrio te detailen van zijn baas. Zijn baas had deze zojuist aangeschaft. Nadat die vriend zijn baas toch had overgehaald dat een polijst beurt nuttig was, werd een afspraak snel gemaakt.
Op een vroege morgen was het dan zover. de MG kwam aangereden en het was tijd te gaan beginnen.
Eerst maar even begonnen met een kopje koffie. Hierna rustig de wagen geinspecteerd.
De staat was redelijk en al snel werd duidelijk dat de wagen in het verleden vaker een wasstraat gezien had.
Hierna een 2 tal emmers klaar gezet en 1 gevuld met een mengsel van water en Autobath van wolfgang.
hier de hele auto mee ingesopt.
Tijdens het wassen een sticker in de deur sponning tegen gekomen van een collega detailer! (HaroldV hier op het forum). Die zelfde avond maar even een mailtje gewaagd naar hem.
hij herinnerde de wagen wel en vond het jammer dat de wagen vreemd ging bij mij
Velgen werden aangepakt met wheelbrighter 1:10. De metalen boutdopjes werden verwijderd zodat er achter goed gereinigd kon worden. Vervolgens de velgen schoongemaakt met Iron-X.
Na het wassen zag hij er al een stuk beter uit, en was de glans weer terug!
toch moest het beter kunnen :-b
Hierna de wagen naar de garage gereden en begonnen met klei'n (geen foto's van). Ondanks dat de lak glad aanvoelde, kwam er aardig wat vervuiling vanaf.
Hierna een lakdikte rapport opgemaakt. Hier bleek uit dat de achterzijde toch overgespoten was in het verleden.
De swirls die te voor schijn kwamen na het klei'n. ondanks dat de collega detailer de wagen niet al te lang geleden had aangepakt, zat de wagen van top tot teen onder de swirls en krassen.
na de testspot bleek dat de rotary met witte pad en een beetje M105 wonderen deed. Het geheel werd afgewerkt met de Dap500 en zwart en finale.
Glaze ging dmv de Dap500 met zwart en EZ-chreme glaze van Chemical guys.
Hierna zag de glans er weer top uit!
Vervolgens afgetopt met Wolfgang Fuzion.
Banden zijn in de PERL gezet, netzoals de plastic strips.
Velgen staan in de M-seal. Ruiten zijn gereinigt met glass-cleaner van meguiars.
Het interieur is gereinigt met APC plus 1:15.
Vervolgens zijn de stoelen gereinigt met Gliptone cleaner en vervolgens 2x gevoed met Gliptone.
Dashboard en dergelijke zijn gevoed met Natural Look.
Eind foto's: