• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Show Off - Peugeot 5008

Gerkee

Detailing addict
12 mei 2011
82
55
Goeiedag allen!

Vandaag stond er een Peugeot 5008 op de planning, een auto van het jaartal 2010. Waarvan je dus verwacht dat er niet superveel vervuiling op zit, helaas was dit niet het geval. De lak was ontzettend smerig, kleien was dan ook echt een 'MUST'. Hieronder een aantal foto's van voor en na. :)

Gebruikte producten:

Wassen: Mequiars Gold Class Shampoo
Kleien: Mequiars Quick Detailer + Mequiars Claybar
Polijsten: Rotary polijstmachine + Ultimate Compound en Swirlx
Wax: Mequiars Carnauba Wax.
Velgen: Iron-x

Zo kwam de auto binnen:
IMG_0989.webp

IMG_0990.webp

IMG_0991.webp

Opgedroogde vogelKAK!
IMG_0992.webp

Toen eerste de wagen gewassen, hierop was te zien dat er weinig beading aanwezig was en dat het hoog nodig werd voor een Wax beurtje:
Tytsjerksteradiel-20110518-00128.webp

De velgen waren ook ontzettend smerig, na ze een wasbeurt gegeven te hebben kwam er nog wel wat af met Iron-x:
IMG-20110518-00134.webp

Vervolgens de wagen gedroogd en begonnen met kleien, dit was ook hard nodig. Na het voorste spatscherm was dit het resultaat:
IMG-20110518-00140.webp

Toen de wagen gepolijst met Ultimate compound en Swirlx:
IMG-20110518-00138.webp

Tytsjerksteradiel-20110518-00146.webp

Toen de wagen in de wax gezet, ramen schoon gemaakt en de bandjes zwart gemaakt met dit als resultaat:
IMG_0997.webp

IMG_0994.webp

IMG_0995.webp

IMG_0998.webp

IMG_0996.webp

IMG_0999.webp

IMG_1000.webp

Bedankt voor het kijken, ik sta open voor Commentaar en eventueel tips :D

Geen commentaar of tip wel een vraag ;)

Na het polijsten met de rotary loop je de auto dan nog na met een dap??
Is dat trouwens steenslagschade op foto 13? (linkervoorwiel)

Lijkt me dat je aardig wat meters hebt gemaakt op de auto :-)^
En hij glimt mooi

Reny zei:
Na het polijsten met de rotary loop je de auto dan nog na met een dap??
Is dat trouwens steenslagschade op foto 13? (linkervoorwiel)

Lijkt me dat je aardig wat meters hebt gemaakt op de auto :-)^
En hij glimt mooi
Ik gebruik geen DAP, ik heb helaas niet het geld om een DAP te kopen. In de toekomst komt dit nog wel.
Gelukkig is het geen steenslag, het is water. Ik was vergeten de banden schoon te maken voordat ik ze zwart maakte. Dus dat moest na de tijd nog even gebeuren, na de foto's wel gedroogd voordat de klant de auto terug kreeg :).
Bedankt voor je compliment, heb genoeg meters gemaakt haha! Gelukkig is de auto er wel stukken beter van geworden:jippie .

Je hoeft niet persee eroverheen met een Dap.
Ik werk al 10 jaar zonder Dap. Alleen met rotary,hangt wel van je ervaring af.
Verstandiger is het wel om te finischen met een Dap als je niet veel ervaring hier mee hebt.;)

Ziet er weer goed uit, ik begin me net pas te verdiepen in het roterend polijsten dus finish zeker nog met een dap.

Ook een erg dikke A4 carbio trouwens op de 1e foto

Die ziet er weer mooi uit zeg! Knap resultaat, kun je 100% hologramvrij finishen met de rotary? Mij lukt het (nog) niet altijd, daarvoor gebruik ik dan de DAP!

Glimt weer lekker 8-) :-)^

En die pedalen en matten: typisch PSA! Mijn maat heeft een C5 van een jaar oud en daar zijn de rubbers van de pedalen al glad versleten en in het hakstuk van de mat zit ook al bijna een gat in. Let wel: deze wagen rijd maar 10.000km per jaar! Bij zijn vorige C5 waren de pedaalrubbers ook versleten + de matten, de C3 van zijn vrouw is precies hetzelfde. Zo heeft ieder automerk wel wat :ja

Paulus de Boskabouter zei:
Die ziet er weer mooi uit zeg! Knap resultaat, kun je 100% hologramvrij finishen met de rotary? Mij lukt het (nog) niet altijd, daarvoor gebruik ik dan de DAP!

Glimt weer lekker 8-) :-)^

En die pedalen en matten: typisch PSA! Mijn maat heeft een C5 van een jaar oud en daar zijn de rubbers van de pedalen al glad versleten en in het hakstuk van de mat zit ook al bijna een gat in. Let wel: deze wagen rijd maar 10.000km per jaar! Bij zijn vorige C5 waren de pedaalrubbers ook versleten + de matten, de C3 van zijn vrouw is precies hetzelfde. Zo heeft ieder automerk wel wat :ja

Ik weet bijna zeker dat er bij mij ook hologrammen inzitten, heb het niet gecheckt maar ik ga ervan uit dat er hier en daar wel een hologram zit. Maar in de loop van de tijd leert men, dus het wordt alsmaar beter :).

Hallo,
De auto ziet er idd netjes uit!
Hoe lang heb je er over gedaan??
Je hebt de ramen proper gemaakt..............met wat?? ze blinken wel erg mooi!!
Zelf heb ik vandaag oa de glascleaner van mothers besteld,maar heb voorlopig mijn ramen al proper gemaakt met prof. polish van pb en er een laagje jet seal opgezet.blinkt suuper!
De cleaner van mothers is dan voor de onderhoudsbeurten (op doekje sprayen ,wrijven en klaar,als het lukt tenminste:lol )
Ik kan goed geloven dat je wat ,,meters,, gemaakt hebt,ik rij zelf met een soortgelijke auto en verschoot ervan hoeveel lak daar op zit!Vooral het dak,daar komt geen einde aan!
De bestelling van een dap(900) is voor mij reeds een feit(vanavond nog besteld:-b )
Ik kan goed geloven dat niet iedereen direct alles kan aanschaffen,ik normaalgezien ook niet,maar heb geluk dat ik 2 zaterdagen op rij kan komen werken + een zondag erbij!! Anders ging het toch ook nog een tijdje duren,maar wat je extra verdient kan je al eens opsouperen aan produktjes denk ik nu maar ff.
In ieder geval:knap resultaat en weer een tevreden/fiere eigenaar !
Groeten Danny

grandscenicman zei:
Hallo,
De auto ziet er idd netjes uit!
Hoe lang heb je er over gedaan??
Je hebt de ramen proper gemaakt..............met wat?? ze blinken wel erg mooi!!
Zelf heb ik vandaag oa de glascleaner van mothers besteld,maar heb voorlopig mijn ramen al proper gemaakt met prof. polish van pb en er een laagje jet seal opgezet.blinkt suuper!
De cleaner van mothers is dan voor de onderhoudsbeurten (op doekje sprayen ,wrijven en klaar,als het lukt tenminste:lol )
Ik kan goed geloven dat je wat ,,meters,, gemaakt hebt,ik rij zelf met een soortgelijke auto en verschoot ervan hoeveel lak daar op zit!Vooral het dak,daar komt geen einde aan!
De bestelling van een dap(900) is voor mij reeds een feit(vanavond nog besteld:-b )
Ik kan goed geloven dat niet iedereen direct alles kan aanschaffen,ik normaalgezien ook niet,maar heb geluk dat ik 2 zaterdagen op rij kan komen werken + een zondag erbij!! Anders ging het toch ook nog een tijdje duren,maar wat je extra verdient kan je al eens opsouperen aan produktjes denk ik nu maar ff.
In ieder geval:knap resultaat en weer een tevreden/fiere eigenaar !
Groeten Danny

Hey Danny!

Ik heb er ongeveer een 5 uren over gedaan, met wel een middagpauze gelukkig :)! De ramen heb ik op een oldskool manier gedaan omdat ik simpelweg nog geen speciaal spul van CC of iets anders voor de ramen heb, ik heb ze met een glasreiniger( gebruikt me moeder voor in het huis ) gedaan en met kranten afgenomen voor een streeploos resultaat :). Wel ben ik van plan binnenkort spul van Poor boys te halen voor de ramen :). Ach ja, hoe meer auto's ik was en poets des te sneller kan ik een DAP kopen :). Ben maar een student zonder vast werk, ik doe dit naast school omdat ik het ontzettend leuk vindt om te doen :jippie

Bedankt voor je compliment!