• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Show off: Renault Clio RS 2007

GiuliettaQV

Detailing guru
5 dec 2010
774
120
Zuid-Holland
Hallo!

Alweer een tijd geleden sinds mijn laatste show off maar ik ben weer helemaal terug! En er zullen er binnenkort nog meer volgen...
Dit maal stond er een Zilver grijze Renault Clio RS uit 2007 op het programma. Hij is van een collega en we hebben de auto dan ook samen gedaan, Hij wilde graag wat bekender worden met het detailen en het handmatige vijf stappen plan leek mij een goed begin. De auto verkeerde in erg goede staat, er waren geen swirls of krassen te bekennen en de auto was ook erg schoon.

Wassen
Als eerste natuurlijk de auto afgespoten met de HD en daarna gewassen. Het wassen gebeurde met superslick & suds van poorboys world en de ultimate wipe washmitt van meguiars, natuurlijk met twee emmers.

Velgen
Terwijl mijn collega aan het wassen was heb ik me bezig gehouden met de velgen, eerst insprayen met APC(1:5 en poorboys world APC)en borstelen met de wheelbrush van mothers. Hier kwam al veel van het vuil mee vanaf maar toch nog even de IronX erbij gepakt en daarmee kreeg ik het laatste beetje ook weg!

Kleien
Daarna samen de auto gaan kleien, er kwam wat vervuiling van de achterkant en de onderkant van de deuren af maar verder viel het heel erg mee! Het kleien is gedaan met de klei van mothers en met Spray and wipe van poorboys world 1:1 aangelengd met water.

Terwijl mijn collega verder ging met het kleien heb ik alle randjes, kiertjes, rubbertjes en emblemen nagelopen met APC(1:5) en een kwastje om alles mooi schoon te krijgen. Hierna hebben we de auto nog een keer gewassen.

Cleanen
Aangezien ik nog niet over een DAP beschik(gaat er wel snel komen!) ook de cleanende stap handmatig moeten doen, maar dat ging erg goed eigenlijk:)
Gebruikte producten waren de witte handpad van monello, poorboys world pro polish en een deluxe mega towel van poorboys world. Mijn collega heeft het meeste werk gedaan want ik ben ondertussen alle trims en kunstof delen na gaan lopen met de trim restorer van poorboys world omdat deze toch wat verkleurd waren en dan met name de grille. Het knapte er allemaal iets van op maar ik vermoed dat er meerdere applicaties nodig zullen zijn, Heb dan ook een klein flesje met trim restorer meegegeven :-)^

Voeden
Voor het voeden van de lak hebben we white diamond van poorboys world gebruikt dat het erg goed deed op de zilvere lak, het werd iets voller van kleur en voelde lekker glad aan. aangebracht met de rode handpad van monello en afgenomen met een deluxe mega towel van poorboys world en een fantastic fur van dodo juice.

Beschermen
De laatste stap: het beschermen. Hiervoor gekozen voor de EX-P van poorboys world. Ik had er zelf nog nooit mee gewerkt en niet dat ik er problemen mee verwachten maar toch altijd maar even afwachten hoe het bevalt. Maar zoals ik van poorboys world wel gewend ben; easy-on easy-off en een prima resultaat, zelfs in de volle zon! Mijn collega heeft de auto gedaan terwijl ik de velgen ook van een laagje EX-P voorzag.

Banden en ramen
De bandjes nog even en de endurance tiregel van Meguiar's gezet en de ramen met de NXT glasscleaner van meguiar's en de Clio kon er weer tegen aan!

We waren erg tereden met het resultaat en de auto stond er weer heel erg strak bij!

Nog wat plaatjes bij mijn praatjes:
Ik had een aantal voor foto's gemaakt, maar aangezien de auto niet echt vies was en hier niet veel bijzoners op te zien was heb ik deze maar niet gepost, ze voegden niets toe. En des te meer plek voor de na-foto's :)

renault0005.webp

renault0008.webp

renault0010.webp

img3299l.webp

img3300kt.webp

img3303qq.webp

img3305d.webp

En deze mag niet meer ontbreken natuurlijk:
img3301ni.webp

Mooie glans op de auto zeg.

Ik was laast bij een bedrijf dat die dingen ombouwd voor race en rallydoeleinden, echt ongeloofelijk dikke karretjes zijn dat

Auto ziet er prachtig uit. Gelukkig hebben jullie geen regen gehad zo te zien.

Op foto:
http://img683.imageshack.us/img683/1511/img3303qq.jpg
Is dat nu echt zo een smalle garagedeur, of staat er aan de linker zijde wat voor, waardoor het lijkt dat het zo een smalle garagedeur is?