• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Exterior Detail SI3d op Mercedes GLE

Michel Kuijpers

Detailing guru
13 apr 2015
1.867
173
41
Brunssum
Hi Folks,

Voorlopig me laatste detail gedaan vandaag, morgen op vakantie :)
De auto is al 2 jaar terugkerend en heeft 2 maanden terug nog een volledige detail gehad.
Eigenaar had nu de resultaten van de SI3d gezien en wilde dit nu ook op zijn auto.
Het ging zich dus alleen om de coating, van binnen hoefde de auto niet en de bandjes ook niet.
Aangezien ik de lak van de auto al kon heb ik onderstaande stappen uitgevoerd.
Het is een korter verslag dan normaal maar dit was dan ook geen uitgebreide detail alleen goed voorwerk voor de Si3D.

1. Gewassen met Nanolex Pure Shampoo en Meg's Washmitt.
2. Ramen gedaan met Nanolex Glass Cleaner.
3. De hele auto gekleid met DDJ Born Slippy en Meg's clay bar.
4. De hele auto gepolijst met 1 Hit Nanolex Heavy Cut op Yellow Pad. ( dit om nog enige swirls eruit te halen die er weer in waren geslopen na de laatste detail.
5. Auto schoongemaakt met Nanolex EX pre Coat
6. Auto gecoat met Nanolex Si3d.

upload_2016-8-9_15-0-52.webp

upload_2016-8-9_15-1-3.webp

upload_2016-8-9_15-1-30.webp

upload_2016-8-9_15-1-51.webp

upload_2016-8-9_15-2-14.webp

upload_2016-8-9_15-2-36.webp

"De hele auto gepolijst met 1 Hit Nanolex Heavy Cut op Yellow Pad."
Gaf deze zo'n mooie finish dat je meteen je coating erop hebt gezet? Ik zou verwachten nog een mooie polish voor de maximale diepte en glans...

Aangezien ik de auto 2 maanden geleden al met drie hits had gedaan, en nog in de sealant stond was er glans genoeg eigenlijk.
De finish was al mooi genoeg om gelijk de coating erop te doen, er zaten nagenoeg ook geen oneffenheden of swirls meer in de lak van de vorige behandeling. De heavy is nodig voor deze lak, aangezien die zo lekker hard is en ik wilde het zekere voor het onzekere nemen.

ik zie dat je de witte nanolex applicatordoekjes gebruikt.

zelf ben ik daar totaal niet tevreden mee. ze zijn een 2-tal cm te smal waardoor ze net niet genoeg rond het aanbrengblokje komen en je er dus geen goede grip op krijgt (al zeker niet met nitril handschoenen aan).

heb er nu ook binnen van gyeon, en vermoed dat die iets groter zijn.

Ze konden inderdaad iets groter, echter had ik nu een smaller blokje erbij waardoor het weer beter ging. De vorige bestelling had ik vierkant blokje erbij. Benieuwd naar die vam gyeon, anders die los bestellen als ze echt groter zijn.

mooi mooi! geeft weer voldoening achteraf ;-)
breng jij meerdere lagen aan, met wachttijd of doe je 2e 'laag' direkt na de 1e?

de meesten doen 2e laag met tussentijd (1 a 3u?), maar ik doe direkt 2e laag (gyeon mohs)
dus 1 dikkere laag zeg maar...

• Leuk
Reacties: Michel Kuijpers
Hoe voorkom je nu dat er binnen 2 maanden na een full detail wéér swirls te vinden zijn? Ik zou m'n ASX willen laten polijsten, maar als het effect van zo korte duur is.....of wast de eigenaar van de Merc zijn macchina met spons, een enkele emmer met Dasty en trekt er vervolgens met een zeem overheen? :eek:

mooi mooi! geeft weer voldoening achteraf ;)
breng jij meerdere lagen aan, met wachttijd of doe je 2e 'laag' direkt na de 1e?

de meesten doen 2e laag met tussentijd (1 a 3u?), maar ik doe direkt 2e laag (gyeon mohs)
dus 1 dikkere laag zeg maar...

Thanks, en ik breng altijd de tweede laag "gelijk" aan na de eerste laag.
Geloof dat er max 10 sec tussen inzit. Wat ik heb begrepen zou dit ook zo moeten en geen tussentijd van 1u of meer.

• Leuk
Reacties: PeterS
Hoe voorkom je nu dat er binnen 2 maanden na een full detail wéér swirls te vinden zijn? Ik zou m'n ASX willen laten polijsten, maar als het effect van zo korte duur is.....of wast de eigenaar van de Merc zijn macchina met spons, een enkele emmer met Dasty en trekt er vervolgens met een zeem overheen? :eek:

Voorkomen van Swirls is bijna onmogelijk.
De coating zal hier nu zeker tegen helpen, echter is ook dat geen wondermiddel.
De swirls waren op dit moment ook bijna tot geen omdat er maar 2 maanden tussenin zit.
Ik weet dat de eigenaar de auto met de hand wast en een handschoen.
Alleen weet ik natuurlijk niet of dit bv in de winter ook gebeurt en dat die dan door de wasstraat gaat bv.

• Leuk
Reacties: goosman