• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

sieruitlaatstuk

inge

Detailing addict
26 nov 2012
928
65
Ik krijg ergens in de komende dagen mijn sieruitlaatstuk voor de (Citi) GO binnen :) en vroeg me af hoe ik deze het beste kan beschermen alvorens ik hem eronder plaats ( en daarna natuurlijk ook).

Wie geeft me hier richting in? Ik heb namelijk totaal geen idee.
 
Als ie gloednieuw is, dan zou ik em beschermen met Cquartz. Heb ik zelf ook gedaan. Desnoods een gewone wax en/of sealant is ook voldoende.

Schoonmaken is echt
Appelte%20Eitje%20Logo%20244.png


Afspuiten met de HD en daarna met een sopje, dan is ie blinkend schoon.
 
Sleutelwoord is net als bij velgen: bijhouden, bijhouden, bijhouden.

Bij elke wasbeurt een doekje erlangs, eventueel met wat Pro Polish en je houdt hem zonder problemen als nieuw.
Kost hooguit 20 seconden extra.
 
Mannen, dank voor de snelle reactie. :)

Cquartz heb ik niet, maar kan wel een sealant erop doen. Ik kan kiezen tussen de AF Tough coat of wheelsealant (PB) of simpelweg Reload. Welke is het handigste? Gevoelsmatig ga ik voor de wheelsealant maar.... doe maar suggesties.

Pro Polish had ik inmiddels al aan mijn bestellijstje toegevoegd.
 
Goed topic maar bij de uitlaat van mijn ooms Ferrari wordt die blauw van de hitte als hij een nieuwe koopt/ of deze super reinigt en dan met c quartz behandelt wordt de dan niet meer blauw? En kan hij het blauwe er nog af reinigen?
 
@ inge. Gewoon sealant is goed genoeg. Maar ik heb bij me motor altijd belgom alu polish gebruikt. Wrijf je erop met een stuk t shirt en ook weer uitwfrijven.

Wat betreft die ferrari. Dat blauwe wil je juist. Kleur van titanium dat heet wordt. Ik vond het zelf bij race motoren altijd super uitzien.
Het duit in mijn ogen op iets echts in plaats van een sierstuk.
Maar als je het niet mooi vind. Geen idee misschien machinaal polijsten.
Maar ik weet dat er ook blue flame exhausts verkocht werden.
Deze waren al heet gemaakt in de fabriek en hadden bepaalde look.
Dus weet niet of het procces is om te keren.
Misschien ff informeren bij motor-forum.nl weet dat er veel sport fietsen met full titanium uitlaat zitten. G
 
Dat blauwe is gewoon verkleuring van het metaal door de hitte, dit wordt vaak zelfs al af fabriek gedaan bij sportuitlaten bij het sierstuk. Als je dat er uit wil poetsen ben je volgens mij wel even zoet.
En waarom zou je dat er uit willen halen?
Ik neem aan dat je dit bedoeld:

automotive_connoisseur_group_hks_exhaust_nissan_gtr_r-spec_titaniu_001.jpg
 
Hij vindt dat wel mooi maar ik vroeg me af of dit met c quartz te voorkomen is indien nieuw en weg te poetsen was

Maar hij vindt het zelf mooi dus hoeft niks aan gedaan te worden
 
@mstr, dank voor het aanbod :). Ben nu begonnen met de wheelsealant (PB), eerst maar eens kijken hoe dat houdt - wil er 3 laagjes opzetten. In de toekomst wel fijn om het te kunnen vergelijken. (Ik was rond negenen gisteren begonnen met een laagje wheelsealant - zodat er genoeg tijd tussen zit voor de 3 lagen over het weekend verspreid. Want tja, ik wil het er zo snel mogelijk onderzetten, natuurlijk. Hoezo ongeduldig (hihi))!

@trimex, dank voor de belgom alu polish tip - ga ik in mijn achterhoofd houden. Zo kan ik dan gaan kijken wat ik het prettigste vind werken en het langste mooi blijft.

Vind die blauwe verkleuring trouwens wel grappig - zou niet gedacht hebben dat dat juist hoort. Weer wat geleerd!
 
Mijn belgom alu is beetje vast gerot in t flesje. Dus kreeg me uitlaat laatst niet lekker schoon.
Weet niet welke ik ga gebruiken. Pb exp of wheelsealant. Denk zelf ook wheel wax omdat ik geen beading of sheeting zoek maar gewoon goede bescherming tegen teer etc. Weet ook niet meer waar ik t ooit gekocht heb. Maar op me gepolijste velgen en alu uitlaat werkte t super.

Mijn sierstuk bij ophalen zette de monteur het eronder. Ik had geen torq schroevendraaier. Dus moest wel :) en wat een erschil idd.
 
inge;319241 zei:
@mstr, dank voor het aanbod :). Ben nu begonnen met de wheelsealant (PB), eerst maar eens kijken hoe dat houdt - wil er 3 laagjes opzetten. In de toekomst wel fijn om het te kunnen vergelijken. (Ik was rond negenen gisteren begonnen met een laagje wheelsealant - zodat er genoeg tijd tussen zit voor de 3 lagen over het weekend verspreid. Want tja, ik wil het er zo snel mogelijk onderzetten, natuurlijk. Hoezo ongeduldig (hihi))!

@trimex, dank voor de belgom alu polish tip - ga ik in mijn achterhoofd houden. Zo kan ik dan gaan kijken wat ik het prettigste vind werken en het langste mooi blijft.

Vind die blauwe verkleuring trouwens wel grappig - zou niet gedacht hebben dat dat juist hoort. Weer wat geleerd!


Mocht je in de toekomst willen vergelijken, stuur maar een bericht! :)^