• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Sinasappel effect in mijn lak. Op te lossen?

Robert_16

Detailing addict
8 mrt 2010
309
70
47
Omgeving Rotterdam
Detailers,

Mijn auto wordt de laatste tijd steeds beter behandeld, maar af fabriek is deze voorzien van een sinasappel look.. Is dit enigzins te bewerken met een DAP of soortgelijk? De blanke lak lijkt in eerste instantie glad. Als het de lak met kleur is, kan ik poetsen wat ik wil maar zal dit niet kunnen verwijderen.

Iemand hier ervaring mee? Zie voorbeeld hieronder. Let vooral op mijn benen.. (klinkt raar!) Door verkeerde instelling lijkt de kleur van de auto heeeel anders. Het is vision blue.

Robert

4745181693_5054a6a47c_b.webp

Machinaal wetsanden is de enige oplossing. Erg tricky, arbeidsintensief maar wel supermooi. Zoek maar is op KDS detailing op detailingworld.co.uk

Het is natuurlijk wel iets waardoor je niet het ultieme spiegeleffect kan krijgen. Daarvoor is de lak dan te 'hobbelig'. Bij de ene auto zie je dit meer dan bij de andere. Heeft gewoon te maken met de kwaliteitseisen vanuit de fabriek.

Let er wel op dat het in veel gevallen de onderlaag is die zo 'rimpelig' is.
Dan kan je wel de blanke laklaag spiegelglad maken, maar helemaal wegkrijgen doe je het niet (het helpt wel iets overigens...)

Alleen bij een dikke blanke laklaag zal je het effect vd rimpelige onderlaag beduidend worden geneutraliseerd door de blanke laklaag te wetsanden.

Over het algemeen zijn de laklagen van moderne auto's steeds dunner.

Bij mijn vorige auto (ook Ford Focus) had ik hier veel minder last van. De lak was ook veel harder en minder gevoelig voor swirls. Nu, 5 jaar later, zit ik met hetzelfde merk en alle "ellende". Geef mij maar de ouderwetse autolak!

Het wetsanden (ga ik binnenkort mee oefenen op een proefstuk) gaat mij een station of 3 te ver. Zeker omdat het een auto van de zaak betreft. Wil hier geen gekke dingen mee doen. Vergeleken bij de rest van het wagenpark val ik al erg op qua glans:-d

Volgende keer beter kijken in de showroom en wellicht een ander merk auto.

Groeten,

Robert