• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Sjaal en muts voor detailing producten?

TJ-Brnk

Detailing addict
21 apr 2023
48
55
Vechtdal
Vadertje winter staat weer voor de deur en het begint langzaam wat kouder te worden buiten.

Nu begin ik toch een aardige verzameling aan cremepjes, spraytjes en shampoos te krijgen. Deze spullen staan bij mij in de garage, enkelsteen, aan het huis vast, op een schap.

Aangezien menig van jullie ook een aardige verzameling hebben en weten wat zulke spullen allemaal bij elkaar kan kosten. Hoe doen jullie dat in de winter als het echt gaat vriezen of wat raden jullie aan? Kan het kwaad dat dit in de onverwamrde garage blijft staan of het advies om alles ander plekje te geven?

@TJ-Brnk je vermoeden is juist. Ik heb een vergelijkbare garage, halfsteens en geïsoleerde schuine kap erop. M’n bier blijft vloeibaar bij strenge vorst, echter een pan soep die ik in de garage had staan bevroor wel. Echter vriest het niet zo vaak (streng), en m’n detailspullen laat ik tot dusver iedere winter staan. Nog geen problemen ervaren, maar in huis opbergen kan uiteraard geen kwaad. Project voor volgend jaar (stel het al paar jaar uit) is de muren van binnenuit isoleren met PIR + Fermacell, de zandcement dekvloer laten tegelen met daaronder elektrische vloerverwarming.

M'n houten schuur is nog deels geïsoleerd (tijd te kort) dus is de buitentemperatuur is ook de binnentemperatuur. Ik heb via Alixpress een instelbaar stopcontact met temperatuursensor aan een draadje gescoord. Met een 3kW electrische heater die gericht is op de detailspullen houd ik het warm (genoeg) mocht het koud worden.

Als de garage met de zijmuur tegen het huis staat scheelt dat wel voor de temperatuur in de garage, zeker als er geen ramen zijn (veel warmte verlies door uitstraling), en ook de deur goed sluit. Wat ook helpt als er bijvoorbeeld een koelkast of een vriezer in de garage staat: de warmte van dat apparaat helpt om de temperatuur in de garage net iets hoger te houden.

Van een nachtvorstje van 1-2 heb je geen last: dat is maar een paar uur, en zo snel daalt de temperatuur in de garage ook weer niet (in vergelijking met buiten), als je je spullen ook nog eens in een dichte kunststofbox met deksel hebt, is dat ook al weer een kleine buffer tegen een paar uur kou. Voor een dagenlange vorstperiode zijn de enige oplossingen óf verwarmen (bijv. met warmtelint zoals al genoemd) óf binnen halen. Zelf haal ik rond deze tijd van het jaar altijd detailspullen die kunnen bevriezen uit de schuur en zet ze op zolder.

• Leuk
Reacties: Thomaso
Is natuurlijk ook wel fijn dat je biertje vloeibaar blijft en de soep niet:laughing:

Afgelopen jaar had ik het ook in de schuur staan, maar dat was een keer een detailing spray en kannetje snow foam. Als alles wat er nu staat wel 'kapot' gaat, dat wordt zonde:sweat:

Haha, ja zo'n garage helemaal ombouwen zou prachtig zijn. We zijn net 2 jaar geleden verhuisd. Je zal het misschien kennen...gaan we eerst de tuin of toch de keuken doen? Ik denk niet dat ik het bij vrouwlief voor elkaar krijg om eerst de garage te gaan doen:yum

M'n houten schuur is nog deels geïsoleerd (tijd te kort) dus is de buitentemperatuur is ook de binnentemperatuur. Ik heb via Alixpress een instelbaar stopcontact met temperatuursensor aan een draadje gescoord. Met een 3kW electrische heater die gericht is op de detailspullen houd ik het warm (genoeg) mocht het koud worden.
Heb je er toevallig een linkje van?