• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Sjorsm voorstellen

Dan zou je aanpak met Ultimate Compound / S20 / Ceramic Polish & Wax / Hybrid Sealant wel moeten kunnen werken.

Gaat het hier trouwens over dezelfde Audi waar je eerder al met de Ultimate Compound op gepolijst hebt of een andere auto? Anders toch even een testspot maken en met je medium combi (de S20 + oranje pad) beginnen en kijken wat dat doet.
Of als het om dezelfde auto gaat maar deze nu minder zware defecten heeft (omdat ze de vorige keer al gecorrigeerd zijn en er ondertussen geen ernstige krassen bij zijn gekomen), dan zou het ook kunnen dat je nu al voldoende resultaat behaalt met een medium combi.
(Een lichte combi valt eigenlijk af om mee te beginnen omdat je lichte polish een AIO is en tevens bescherming biedt...)
 
Het gaat om een meerdere andere auto;s.

Het gaat hoofdzakelijk om een Ford camper metallic blauw van een vriend van de familie, hij heeft hem gekocht en veel swirls? dat zijn die fijne krasjes door te kort aan onderhoudt toch?
De motorkap etc. heeft echt een beurt nodig. Zijn eigen poets vlekt ook enorm en blijf je een waas van zien.

Ik hoop met het goed ontvetten compounden, polijsten en finishen weer een goede basis te creëren die hij de komende jaren gewoon kan bijhouden met hand wassen en poetsen.

Vandaar ook dat ik voor de turtle wax manier heb gekozen, dat is even bereikbaarder/makkelijker bij te houden voor de huis tuin en keuken poetser in mijn ogen.
Plus dat youtube vele goede ervaringen laat zien waar het om de nieuwe producten gaat.
 
Als het om andere auto's gaat zeker niet klakkeloos met het grofste middel beginnen maar eerst een testspot maken en de benodigde aanpak vaststellen.

Ik zie ook nog steeds het ontvetten voor het polijsten staan... Nogmaals: ontvetten is geen voorbereiding voor polijsten maar een nabehandeling om a) (tussendoor) het behaalde resultaat te beoordelen en b) voor een goede schone ondergrond voor je LSP (last step protection) te zorgen.
 
  • Leuk
Reactions: DetaiLeo
oh, ik dacht dat de lak goed schoon moest zijn voordat ik aan compounden ga beginnen.
Dan wordt het gewoon een keer goed wassen, kleien voordat ik ga compounden.

Bedankt voor de tip!
 
Dat is in principe voldoende voorbereiding. Eventueel kan je nog aan een rondje ontijzeren of een teerverwijderaar denken tussen het wassen en kleien.
Maar ontvetten is iets voor tussen en na het polijsten om polijstresidu te verwijderen.
 
Zo producten zijn binnen, echt top service bij carclean!

Net direct even de motorkap van mijn eigen bus gekleid en gewassen met de turtle wax shampoo. Moet zeggen; dat valt niks af.

Eerlijkheidshalve moet ik wel zeggen dat hem 2 weken terug een snel polijstje gedaan heb met de S20 en wat meguairs was erop maar dat was al
IMG_20200630_171521.jpg
zo goed als weg.
 
Ligt toch vooral aan welke klei en of je goed nat houd? Ik heb vandaag klei gebruikt maar kon nergens echt extra krassen ontdekken.
 
Ik wil morgen gerust even kijken of ik krassen gemaakt heb met het kleien, maar vandaag iig niets gezien.

Kwam ook inderdaad niets vanaf.

Omdat de honger nog niet gestild was de Kia van moeders maar even opgehaald. Die had nog wat Paint transfer ook.

Eerst natgegooid, toen heel licht sopje gemaakt met turtle wax.

Hele auto gekleid, daarna terwijl het gvd begon te miezeren de auto een lichte polijst gegeven met de turtle wax ceramic polish en wax.

Auto is enorm opgeknapt, al enorm waterafstotend in vergelijking met daarvoor.

Motorkap je even de sealant op aangebracht, die ziet er top uit.