Hey GlimKezen & GlansPoppen!
2 korte dagen gewerkt aan het exterieur van een donkergrijze Skoda Octavia. Deze keer niet een volledige grafbak, het viel op zich mee, maar een goede detail kon hij zeker gebruiken.
Helaas heb ik niet goede foto's gemaakt en de filmpjes vielen ook tegen. Ik heb met de instellingen van mijn S7 zitten klooien en blijkbaar ging er iets niet goed. Ik zal proberen een juist beeld te geven van de detail.
Al mjn before-foto's waren genomen toen de auto nog niet onder de tent stond. Die foto's waren finaal mislukt. Onderstaande foto is ná prewash / foamen / handwas ---> (Zegt helemaal niks dus... sorry!) Veelal de bekende swirl-walhalla en verwering is wat zichtbaar was.
Zondag rond 09:45 begonnen met alles opzetten / klaarzetten.
Prewash
* Meteen viel op dat de dakrails behoorlijk dorstig waren.
Handwas
Banden
Kleien
Foto van de Non-Ferro, enkele momenten na opspuiten. Reactie kwam al snel. --->
Polijsten
De motorkap is waar ik mee begon. Dit bleek harder te zijn als de plek waar ik mijn testspots had gedaan. Met één hit verwachtte ik er zo ongeveer wel te zijn, maar in de praktijk had ik veel glans verkregen, maar nog niet de correctie die ik wilde.
Onderstaand het filmpje van één hit; veel glans, maar nog steeds swirls. --->
Zijscherm eveneens één hit gehad. Veel glans, maar swirls nog niet verwijderd. Motorkap inmiddels wél de gewenste correctie behaalt. 50/50 --->
Gehele front gecorrigeerd en gefinished. --->
* Blauwe Skoda p de achtergrond is een geplande detail. Word ook leuk!
In een recent topic werd gevraagd hoe je nou kon zien dat je polijstmiddel genoeg doorgewerkt was of juist té ver. Dit bedacht ik mij ineens toen ik bezig was met het dak. Ik heb de tent weggehaald en een foto + filmpje gemaakt;
Links ---> Horizontale runs
Rechts ---> Horizontale + verticale runs (dambord)
Rechts is het product zelfs nog verder te bewerken. Op beeld en video is het wat moeilijk te zien, maar het vormt nog een witte waas. Met mijn Rupes 21 werk ik Stand 6 om flink te slijpen en na het volledige dambord werk ik de inmiddels afgebroken korrels door op Stand 4 om al aan een finish te werken. Veelal zal afschalen naar S30 ogenschijnlijk geen effect meer hebben, maar ik doe het alsnog omdat het in theorie wel iets zou moeten doen en wil ik toch nét dat beetje extra. (Ook al lijk je het niet direct te kunnen zien met het blote oog, op dat moment)
De dorstige dakrails heb ik door middel van Trial&Error stiekem gepolijst. Dit werkte verbijsterend goed!
Owjah, wil gelijk van de mogelijkheid gebruik maken en vragen waarom tijdens het polijsten de boel enorm aan het stoffen was. Met name het dak was een drama. De korrels, ja niet alleen stof, vlogen soms ineens onder de pad vandaan en over de lak. Ik was amper begonnen met polijsten en het dak was zeker niet warm ofs heet. Ook gebruikte ik tussendoor Spray&Wipe op de pad als glijmiddel o.i.d. omdat ik dacht dat het lag aan de temperatuur en dit zorgde dat dt polijstmiddel ging rullen ofso.
Op de rest van de auto ging het stukken beter. Met name de motorkap en dak waren een drama.
Zijkant na S3 --->
LSP
Resultaat
Na een geschatte tijd van zo'n 12 uur over 2 dagen is het resultaat naar wens. Er is een goede reflectie behaald en zo'n 90% correctie.
Greeeetzz
2 korte dagen gewerkt aan het exterieur van een donkergrijze Skoda Octavia. Deze keer niet een volledige grafbak, het viel op zich mee, maar een goede detail kon hij zeker gebruiken.
Helaas heb ik niet goede foto's gemaakt en de filmpjes vielen ook tegen. Ik heb met de instellingen van mijn S7 zitten klooien en blijkbaar ging er iets niet goed. Ik zal proberen een juist beeld te geven van de detail.
Al mjn before-foto's waren genomen toen de auto nog niet onder de tent stond. Die foto's waren finaal mislukt. Onderstaande foto is ná prewash / foamen / handwas ---> (Zegt helemaal niks dus... sorry!) Veelal de bekende swirl-walhalla en verwering is wat zichtbaar was.
Zondag rond 09:45 begonnen met alles opzetten / klaarzetten.
Prewash
- Valet Pro - Citrus Pre-Wash 1:1
- Drukpomp - Met lans, 5L
- Nilfisk - C120
- Monello - Lancia Foamlance
- Monello - Artico Magico 1:4
* Meteen viel op dat de dakrails behoorlijk dorstig waren.
Handwas
- Grit Guard - 19L emmer + Grit Guards + Washboard
- Gyeon - Smoothie
- Monello - Thick Mitt
- Monello - Wash Mitt
- Monello - Lavare + Dreft
- Monello - Non Ferro
- Carclean - EZ Detail Go
- Random - Kwast
Banden
- Gyeon - Tire (2 laags)
- Foam Appliator
Kleien
- Monello - Dolce Verde
- Poorboys - Spray&Wipe 1:1
Foto van de Non-Ferro, enkele momenten na opspuiten. Reactie kwam al snel. --->
Polijsten
- Rupes - LHR21 ''BigFoot''
- Lake Country - Large Throw Orbital ''Blue 7 inch''
- Lake Country - Large Throw Orbital ''Orange 7 inch''
- Polishing Power - DAP900 V3
- Monello - Raffini Foam Pad ''Yellow 4 inch''
- Monello - Raffini Foam Pad ''Orange 4 inch''
- Scholl Concepts - S3
- Scholl Concepts - S30
- Nanolex - EX
- Monello - Senza Bordi
- Poorboys - Spray&Wipe 1:1
De motorkap is waar ik mee begon. Dit bleek harder te zijn als de plek waar ik mijn testspots had gedaan. Met één hit verwachtte ik er zo ongeveer wel te zijn, maar in de praktijk had ik veel glans verkregen, maar nog niet de correctie die ik wilde.
Onderstaand het filmpje van één hit; veel glans, maar nog steeds swirls. --->
Zijscherm eveneens één hit gehad. Veel glans, maar swirls nog niet verwijderd. Motorkap inmiddels wél de gewenste correctie behaalt. 50/50 --->
Gehele front gecorrigeerd en gefinished. --->
* Blauwe Skoda p de achtergrond is een geplande detail. Word ook leuk!
In een recent topic werd gevraagd hoe je nou kon zien dat je polijstmiddel genoeg doorgewerkt was of juist té ver. Dit bedacht ik mij ineens toen ik bezig was met het dak. Ik heb de tent weggehaald en een foto + filmpje gemaakt;
Links ---> Horizontale runs
Rechts ---> Horizontale + verticale runs (dambord)
Rechts is het product zelfs nog verder te bewerken. Op beeld en video is het wat moeilijk te zien, maar het vormt nog een witte waas. Met mijn Rupes 21 werk ik Stand 6 om flink te slijpen en na het volledige dambord werk ik de inmiddels afgebroken korrels door op Stand 4 om al aan een finish te werken. Veelal zal afschalen naar S30 ogenschijnlijk geen effect meer hebben, maar ik doe het alsnog omdat het in theorie wel iets zou moeten doen en wil ik toch nét dat beetje extra. (Ook al lijk je het niet direct te kunnen zien met het blote oog, op dat moment)
De dorstige dakrails heb ik door middel van Trial&Error stiekem gepolijst. Dit werkte verbijsterend goed!
Owjah, wil gelijk van de mogelijkheid gebruik maken en vragen waarom tijdens het polijsten de boel enorm aan het stoffen was. Met name het dak was een drama. De korrels, ja niet alleen stof, vlogen soms ineens onder de pad vandaan en over de lak. Ik was amper begonnen met polijsten en het dak was zeker niet warm ofs heet. Ook gebruikte ik tussendoor Spray&Wipe op de pad als glijmiddel o.i.d. omdat ik dacht dat het lag aan de temperatuur en dit zorgde dat dt polijstmiddel ging rullen ofso.
Op de rest van de auto ging het stukken beter. Met name de motorkap en dak waren een drama.
Zijkant na S3 --->
LSP
- Collinite - 915 MarcdeScheleGans
- Monello - Disco Rosso
- Dodo Juice - Clearly Menthol
- Monello - Disco Duo Applicator Pad
- Monello - Vetro Bianco
- AutoGlym - Vinyl & Rubber Care
Resultaat
Na een geschatte tijd van zo'n 12 uur over 2 dagen is het resultaat naar wens. Er is een goede reflectie behaald en zo'n 90% correctie.
Greeeetzz