• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Slechte beading?

Karlok

Detailing addict
23 sep 2008
144
62
Donderdag (26/2) alleen de motorkap gewaxed met Meguiars DC Step 3 Carnauba Wax.
Paneel had ik niet gewassen, alleen schoongemaakt met Meg. Quik Detailer.

En dat zag er na een dag (vrijdag, 27/2) er zo uit.
Beading_Mequiars_DC_Step_3_Carnauba_Wax_small.webp

Gisteren (2/3) de auto gewassen met Meg. Gold Class shampoo. En zag de motorkap er vanmiddag (3/3) zo uit.

slechte_beading.webp

Slechte beading? Vind na nog geen week na het waxen wel erg slecht uitzien. Of heb ik het verkeerd?

Welke beading? :lol De foto's zijn bij mij niet zichtbaar. ;)

** edit: inmiddels dus wel ** kan het niet zijn dat de druppels bij foto 2 gewoon al van de auto zijn afgedropen?

Die wax is absoluut niet duurzaam..!

Een wax hecht uiteraard ook beter aan een "echt" proper oppervlak. Het kan wel ook aan de shampoo liggen ,heb je de juiste hoeveelheid gebruikt..?

DKBM zei:
kan het niet zijn dat de druppels bij foto 2 gewoon al van de auto zijn afgedropen?
Zou kunnen, was al laat in de middag.

B.K. zei:
Die wax is absoluut niet duurzaam..!

Een wax hecht uiteraard ook beter aan een "echt" proper oppervlak. Het kan wel ook aan de shampoo liggen ,heb je de juiste hoeveelheid gebruikt..?
Hoeveelheid vind ik altijd beetje lastig. Ik probeer 4 dopjes te gebruiken op +/- 5 liter water. Maar de shampoo plakt zo aan de dop.

Ik ken de mengverhouding niet uit het hoofd ,maar je moet wel echt op letten dat je niet te hoge concentratie's gebruikt ,want dit stript ook je waxlaag.
Ik zou toch wel een mooi maatbekertje kopen ,dit is een stuk makkelijker als met dat dopje.

Een hoge concentratie shampoo kan dit inderdaad veroorzaken, een shampoo heeft altijd een onvettende werking in zich, als je je aan de dosering houdt op de fles dan is deze minimaal, mik je maar wat in de emmer, dan kun je een deel van je waxlaag verwijderen. De Step 3 is ook niet echt een wax die bekend staat om zijn duurzaamheid. Ik denk dat een combinatie is van beide factoren.

Ik denk ook aan een paar dingen:

- Te Hoge concentratie shampoo (trouwens de Gold Glass zorgt voor tijdelijke sheeting om het drogen te vergemakkelijken, dit kan ook tijdelijk het effect hebben dat de beading weg is)
- Wax slecht gehecht aan het oppervlak, omdat deze wax een goed voorbereid oppervlak nodig heeft (het is een zogenaamde pure wax)

De beading van mijn Supernatural na 4,5 maand was nog beter! :lol

Ok, check! Zal beter op de verhouding letten, wist niet dat teveel shampoo je waxlaag kon strippen.

Zaterdag, iedergeval een full detail.