• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

sleutelkras opvullen

Mandytje86

Detailing trainee
31 aug 2020
7
20
Heerenveen
Goedenavond,

Ik vroeg mij af wat voor middel jullie gebruiken om diepe autokrassen op te vullen.
Ik heb deze opdracht voor het weekend staan maar ben nog opzoek naar een goede vuller om de kras weer mooi weg te werken.

Ik heb vaker krassen verwijderd maar nog nooit zo diep als deze.

Alvast bedankt.
 

Bijlagen

  • 157421797_1124730274615681_565441995481458756_n.jpg
    157421797_1124730274615681_565441995481458756_n.jpg
    95,4 KB · Weergaven: 411
Zo dan, die is flink gekeyed o.i.d.

Vullen doe je met lak. :p Als het diep genoeg is, opvullen met kleurlak met dezelfde kleurcode en nét iets onder de omliggende blanke lak blijven. Aftoppen met met blanke lak en vervolgens schuren en polijsten.

Dit is niet een simpel klusje, dus niet klakkeloos aan beginnen.
 
Zo dan, die is flink gekeyed o.i.d.

Vullen doe je met lak. :p Als het diep genoeg is, opvullen met kleurlak met dezelfde kleurcode en nét iets onder de omliggende blanke lak blijven. Aftoppen met met blanke lak en vervolgens schuren en polijsten.

Dit is niet een simpel klusje, dus niet klakkeloos aan beginnen.
Nou ik begin er niet klakkeloos aan ofzo hoor.
Ik weet dat het niet makkelijk is en neem er ook wel de tijd voor.

Maar met alleen een kleurcode red je het echt niet.
Vrees toch dat er meer bij komt kijken maar ik zal jullie wel het eindresultaat laten zien als die klaar is
 
Huh..? Ik zei ook niet dat je dat ging doen, ik zei dat alleen uit voorzorg. ;)

Wat bedoel je precies? Met alleen een kleurcode red je wat echt niet?
 
Waarom stel je die vraag dan, als je zelf al zo n beetje weet hoe je zoiets aan moet pakken.
Zo komt het bij mij tenminste beetje over.
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Autolak verkleurt door de jaren heen en dan heb je meer afwijking van de originele kleurcode, hiervoor wordt de autolak gescanned en op basis van de meetgegevens wordt de kleur aangemaakt, dat kan per zijde verschillen. Met deze kleur denk ik niet dat je het netjes weg krijgt door het op te vullen en zou ik eerder naar een spuiter gaan.
 
Om iets bij te tippen moet je niet speciaal nieuwe lak gaan laten maken hoor, zie je de spuiter zijn gezicht al... Vaak moet je al een minimum aan lak maken omdat van sommige tinten maar 0.01gr in die specifieke kleur zit,ze gaan echt geen 300ml maken om 1 lakstiftje te maken hoor. Is een duur lakstiftje dan.
Daarnaast is het ook wat ver gezocht, je kleur zal inderdaad wel wat veranderen door bv. Zonlicht maar als je gaat bijtippen ga je sowieso een ander effect krijgen omdat de metallic in de kleur zich anders legt dan wanneer deze gespoten wordt, ook de dikte beïnvloed dit oa.

Ik zou de tips van bovenstaande reacties toch in overweging nemen.
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx en Cordoba