• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Slijpgraad

DubbelO

Detailing rookie
3 jun 2012
36
0
Goedemorgen,

Ik ben van plan om bij mijn Golf een volledig exterieur beurt te geven volgens het carclean stappenplan :P .

Nu is mijn vraag even het volgende.

Ik wil graag met de hand beginnen te polijsten en hier voor staat Monello Mezzo in het topic welke volgens mij niet meer bestaat. Als ik kijk naar andere polijst middelen dan zie ik staat Slijpgraag 70/100 e.d. Wat houdt dit precies in?

https://www.Carclean.com/product/Meguiars/Ultimate_Compound_450ml_G17216_101271

Deze lijkt me wel goed, welk product raden jullie aan die handmatig een goed resultaat kan leveren.

Mezzo bestaat niet meer?; wat is dit dan?:
Monello mezzo

Polijst- of slijpgraad geeft aan hoe sterk het polijst. Jouw voorbeeld geeft aan dat deze dus 70% van 100% kan doen. Hoeveel dit dan precies is hangt af van je lak en gebruikte pad icm machinaal of met de hand;)
Hoe lager het eerste getal hoe minder de polijst- of slijpgraad en andersom natuurlijk.

De link van het volledig exterieur handmatig topic doet het iig niet.

Maar in combinatie met handmatig polijsten zou 1 met een hoge polijstgraad dus het beste zijn?

HANDMATIG

Afbouwen moet je daarna zowiezo doen. Dus eerst grof,daarna middel, als laast fijn.

Maar begin eerst maar eens met middel,indien weinig resultaat,opschalen naar grof.

Dus alle mezzo halen en dan langzaam de slijpgraad opbouwen voor resultaat?

Wanneer gebruik ik bijvoorbeeld deze en wanneer deze en wanneer deze laatste met een hoge glansgraad?

Gewoon niet gelijk grof geschut inzetten.

Met mezzo beginnen,kijken wat het doet. Als je tevreden bent,afbouwen naar finale, deze zorgt uiteindelijk voor de hoge glansgraad (finish)
Ben je na mezzo nog niet tevreden,kun je opschalen naar Inizio. Daarna weer afbouwen naar mezzo en eindigen met finale.

Op en afbouwen kan ook met pads die in verschillende cutting factors te verkrijgen zijn,dit moet je zeker overwegen. Lees je anders eerst goed in op het forum. Er is genoeg info over te vinden.

Volgens mij staat er ergens op het forum dat je NIET moet afbouwen met finale na mezzo :weetniet (bij manueel polijsten )

Maar kwaad kan het zeker niet .

Klopt,omdat mezzo handmatig al goed genoeg zou finishen. Zelf zou ik gewoon,al is het maar voor het gevoel,finishen met finale.

Kijk anders eens wat FINALE deed met mijn testpaneel.

Zie niet in waarom je geen finale zou kunnen gebruiken na de Mezzo.
Ik denk dat het per lak onwijs kan verschillen of dit wel of niet een echte meerwaarde heeft.
Handmatig kan je best aardig wat druk zetten om zodoende de korrels af te breken en te gaan gebruiken, zodoende kan het best wel eens een postief uitwerken.