• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Slijpsel van bovenleiding op de lak

FRfreak

Detailing addict
25 mei 2008
426
68
62
Vandaag vroeg een collega mij om advies over spikkels die afkomstig zijn van een spoorlijn. Zijn hele auto zit onder deze troep. Het ziet eruit als hele kleine bruine plekjes. De auto waar het om gaat is een 19 jaar oude Lexus in de kleur wit.
Naar mijn idee zou het met klei moeten lukken. Iemand ervaring met dit soort aanslag en de aanpak hiervan?

Is een bekend probleem. De NS heeft zelfs ooit een product verspreid om het te verwijderen. Ik ben nooit een fan van dat spul geweest aangezien er nogal wat zuur in zit. Het werkte wel, iets te goed naar mijn zin. Je kan een grove klei kunnen proberen. Lukt dat niet, dan kun je heel voorzichtig een wat grovere aanpak proberen. Denk hierbij aan wheel brightner van meg´s (wel voorzichting en verdunt)

Morgen maar eens een testspot doen met klei en eens kijken wat dat doet. Als het tenminste niet is ingebrand.

De mondeo die ik dit weekend gedaan heb had er ook last van. Was nog redelijk te verwijderen met de blauwe klei van meguiars, genoeg quick detailer gebruiken zodat de klei goed glijdt en zorgen dat je er tijd genoeg voor hebt.
Dan krijg je het wel weg.

Ooit een Honda Legend gedaan die langs een trambaan geparkeerd stond (zoek even in de show-off), kleien is de oplossing! Neem wel grove klei anders ben je heel lang bezig. 8o

Zou inderdaad grove klei pakken, daarna met de DAP500 polijsten.

Vanmiddag een testspot gedaan op de achterklep van de Lexus. Met de gewone Meg's klei zeker 90% weg kunnen krijgen. Daarna met SSR 1 gepolijst. Swirls werden al een stuk minder. Daarna 2 hits met 2.5 en de swirls waren weg.
Ondanks dat de auto 19 jaar oud is en 301.000 mijl op de teller heeft staan, is hier zeker eer aan te behalen. Zal een aardige klus worden met zoveel plaatwerk.
Advies gegeven om bij eens bij CC af te spreken (woont hij redelijk dichtbij) voor een inspectie van de lak en de juiste spullen.

En uiteraard dank voor jullie tips.

Mooi zo! 300.000 mijl is aardag wat zeg!