• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Slijtwaaiers in voorruit hoe krijg je dat er uit???

Jakob.J

Detailing addict
14 sep 2013
29
60
Stad Groningen
Beste leden,

We hebben twee vragen,

Één hoe krijg je slijtwaaiers in getint voorruit er weer uit.

Twee een witte bus weer glanzen krijgen, zo dat je wel krasjes en steen slag kan bij werken.

Mvg,
Jakob.J
Ps, zijn alle vormen van auto wassen op de openbare weg verboden???
Ha dat zijn dus drie vragen. rofl
 
Slijtplekken in de vooruit kun je verwijderen met glaspolijstmiddel zoals CeriGlass van C.Pro. Wit is een lastige kleur om weer te laten glanzen, althans zoals dat bijvoorbeeld kan bij zwart of donkerblauw. Denk dat je een eind komt als je het stappenplan eens leest (wassen>kleien>polijsten/cleanen>glaze>beschermen). Steenslag kun je bijwerken door de putjes te vullen met de juiste kleurlak, te wetsanden en weer te polijsten.
Het is niet overal verboden je auto te wassen op straat.
 
IbizaSigno;341502 zei:
Slijtplekken in de vooruit kun je verwijderen met glaspolijstmiddel zoals CeriGlass van C.Pro. Wit is een lastige kleur om weer te laten glanzen, althans zoals dat bijvoorbeeld kan bij zwart of donkerblauw. Denk dat je een eind komt als je het stappenplan eens leest (wassen>kleien>polijsten/cleanen>glaze>beschermen). Steenslag kun je bijwerken door de putjes te vullen met de juiste kleurlak, te wetsanden en weer te polijsten.
Het is niet overal verboden je auto te wassen op straat.

Hallo Nicky,

Dat is een snelle reactie,

Ja ik weet steenslag bij te werken op een ondergrond die niet behandelt is door Nano of wax.
Hoe weet je dat je op een plek staat je auto de wassen dat je geen bon zult krijgen??
Kun je een voorbeeld geven.

Groet,
Jakob.J
 
jitzzzze;341506 zei:
Door de APV van de gemeente door te spitten.

Hallo Jitze,

Ik zal even kijken wat een APV is en dat het uitzoeken wat de regels in onze gemeente zijn.

Groet,
Jakob.J
Zo ik zag net dat dit bericht al door 48 mensen is bekeken dat gaat wel snel, er mogen best meer een reactie geven, dat is welkom.
 
IbizaSigno;341502 zei:
Slijtplekken in de vooruit kun je verwijderen met glaspolijstmiddel zoals CeriGlass van C.Pro. .

En maar poetsen,:-"

Puimsteen poeder zou ook voor de ruiten te gebruiken zijn???
Dentisten/tandartsen gebruiken het ook.:ja http://www.tandarts.nl/phpBB/viewtopic.php?f=4&t=18270

Groet,
Jakob.J
 
Jakob.J;341504 zei:
Hallo Nicky,

Dat is een snelle reactie,

Ja ik weet steenslag bij te werken op een ondergrond die niet behandelt is door Nano of wax.
Hoe weet je dat je op een plek staat je auto de wassen dat je geen bon zult krijgen??
Kun je een voorbeeld geven.

Groet,
Jakob.J

Daar is een topic over, waar een paar maanden terug volop in is gereageerd (toen exploitanten van Carwash een nationaal verbod wilden op het wassen op straat). Als ik het goed heb, is voor het wassen van je auto op straat nergens in Nederland een verbod, wel voor het bedrijfsmatig wassen van auto's op straat.
 
Ach,wat is bedrijfsmatig? Heb het probleem zelf ondervonden met de gemeente. De grenslijn hobby en wassen voor derden / familie / kennis / collega is al snel bedrijfsmatig was het oordeel van de ambtenaar. Echter kon/wou de ambtenaar (in mijn geval) niet controleren wat nou hobby en bedrijfsmatig was.

Er ligt nu een afspraak dat bij 10+ auto's per maand het bedrijfsmatig is. (in mijn geval)

10 per maand haal ik doorgaans niet naast mijn fulltime baan.
 
Zoals aangegeven kun je in de avp kijken van je gemeente. Dat puimsteen van tandartsen ken ik niet, als ik jou was zou materiaal gebruiken dat er voor gemaakt is. Zo weet je zeker dat het geschikt is.