Zoals al eerder aangegeven doe ik niet anders met waxen; altijd twee lagen aanbrengen (met 2 á 3 uur tussenpoos, tenzij anders vermeld in de gebruiksaanwijzing).
Met twee lagen, zorg je sowieso al voor een betere dekkingsgraad.
M.b.t. de verwerking van de S03; druk uitoefenen om te corrigeren, druk wegnemen bij het finishen.
Wat betreft Wetlook; De PH neigt naar de effecten van een concours wax, maar is het niet.
Een echte concours wax is heel erg zacht en bevat veel oliën om die Wetlook teweeg te brengen.
Wel is de PH uit de DDJ serie mijn favo voor zwarte lakken.
Ik blijf het echter herhalen, de effecten van een wax zijn heel erg subtiel en voor veel mensen nauwelijks bemerkbaar.
Ben je ook op de SDD? Ik kan eens wat waxen meenemen uit mijn collectie om tussendoor op je wagen te testen.
Afhankelijk van de grootte van de auto, moet je daar minimaal 4 á 5 lagen uit kunnen halen, (een grote wagen is +/- 7 ml voor één laag).
Alles wat je na het curen met uitbuffen verwijderd is in principe weggegooide wax, dunner is altijd beter.
Bewaar de pad waarmee je de wax hebt aangebracht in een luchtdicht zakje voor de volgende keer waxen.
De pad zuigt product op en elke keer een nieuwe of schone pad, kost ook product.