• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Smartpads vs Kompressorpads

Maaike

Detailing guru
17 sep 2010
1.102
120
37
Ik wil vandaag wat extra pads meebestellen in het kader van voorraad.
Heeft iemand al ervaring met de kompressorpads ten opzichte van de smartpads?

Beschrijving bij de pads is duidelijk, maar ik vraag me af of er meer verschillen zijn.
 
Ik gebruik alleen nog maar de Kompressorpads op de rotary.

Deze "zuigen" zich minder vast aan de lak of hebben minder weerstand doordat de Kompressorpad een beetje rond loopt.

De gewone Smartpad is volledig vlak.

Ik gebruik de Smartpad eigenlijk alleen nog maar om een glaze en/of sealant aan te brengen met de DAP.
 
Kompressors lopen wat makkelijker over rondingen
En door de ronde zijkant zijn ze wat soepeler als je licht scheef gaat
Dat is vooral bij een Rotary lekkerder werken

Hans
 
Enig nadeel dat ik tot nog toe heb ondervonden (aantal personen met mij) is dat de 6" Kompressor wit niet altijd even lekker draait bij een D/A machine, als ik dan vervolgens een Smartpad wit eronder plak, draait deze wel goed rond, maar dat is ook het enige dat ik heb "aan te merken" op de Kompressor pads :ja
 
plus, bij gebruik op de rotary (en niet opletten bij randjes/rondingen) KAN het zijn dat de lamellen beschadigd raken...
Verder inderdaad bijna altijd Kompressors op de Rotary.
Op de DAP pak ik maar net welke "bovenaan" ligt :lol
 
Hmm
Over het algemeen worden de kompressors dus gebruikt op een rotary.
Voorlopig zie ik nog geen meerwaarde van kompressors op een DAP tov smartpads.
 
Eerst was ook ik één van de grootste fanboy's van de kompressor pads. Maar ik kom er de laatste detail's toch nog wat op terug. In mijn ogen reageert iedere lak anders en heb je dus ook steeds andere pads nodig. Op sommige lakken werken compressor pads heerlijk, ze volgen makkelijk de contouren van het lakwerk, hoppen niet snel over de lak en gaan wat minder spatten. Echter kan je deze drie voorgaande punten ook vermijden op een vlakke pad. De contouren makkelijker volgen met een dikkere zachtere backingplate, hoppen over de lak heeft te maken dat er teveel polish in je pad zit en spatten heeft dezelfde reden.
Enkele nadelen die ik aan de kompressor pads heb gemerkt is dat de lammellen nogal snel stuk gaan bij het raken van een randje, klink of iets anders scherp. Ook heb ik op bepaalde lakken gemerkt dat ik met kompressor pads meer last heb van micro marring en hologrammen dan met vlakke pads.

Mijn favoriete pads in willekeurige volgorde:
- 3M pads
- Meguiars soft buff 2.0 pads.
- Kompressor pads

Voor op een dap zou ik zeker en vast geen kompressors nemen maar de normale smartpads.
 
Voor op een Dap ben ik ook zeker voorstander van de Smartpads.
Fijne pads, meer "gevoel"met je machine, en veel minder vibraties bij hogere toerentallen (met name bij witte pads en alles wat grover is).
En ja, meer vibraties heeft ie bij mij ook na heel precies centreren.

Zwart en lichtgroen gebruik ik nog wel eens op de dap met een finishing polish, maar dan ligt de snelheid vaak wat lager en gaat het dan ook prima.
 
Allemaal ontzettend bedankt voor de reacties.
Heb voor mezelf de keuze weten te maken en blijf bij de smartpads.
:slotje