• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Smotske stelt zich voor!

Smotske

Detailing guru
5 mrt 2023
458
115
Ik sneup al een hele tijd op oa dit forum, dus toch maar een accountje aan gemaakt!

Ik ga hier bij de naam Smotske, woon in het noorden, bijna 30 :D, en ben al sinds jongs af aan liefhebber van auto's. En al helemaal van schone auto's.
Als hobby bob detail ik al een heel tijdje auto's/boten/racefietsen van mijzelf, bekenden, familie en via-via. Op aanraden van hun laatst dus toch maar een hip instagram kanaaltje aangemaakt. :p

Ik ben ook trotse bezitter van 2 BMW's. Een 435d Gran Coupe als dagelijkse auto, en sinds afgelopen winter als "restauratie-light" project een 320i cabrio van '94. Deze staat nu bij de plaatwerker voor een stevige anti-roest behandeling en correctie. Daarna verder met polijsten etc. Het interieur is nu niet meer goor, maar schoon. Het leer wordt nog gerepareerd. Met dit project probeer ik er veel plezier aan te hebben met al mijn opgedane kennis in de loop der jaren en hopelijk aan het einde van de rit met een voldaan gevoel van "weer een mooie kar gered" weer te verkopen en iets nieuws op te sneupen.

Foto's mogen niet uitblijven natuurlijk!
beide.jpg
cab verschil.jpg

Beide oogappeltjes voor het eerst op de oprit. Rechts is het verschil goed te zien tussen 20jaar mishandeling, en een 3-staps proces met Gyeon (Compound +, Compound, Finish)

Paar weken terug de Micra van m'n vriendin gedaan met Gyeon Cuttingpad met Compound, met daarna de TW Flex to the Max wax afgepoetst. Niet geheel ontevreden. Maar bracht mij wel aan het twijfelen of ik niet eens Gyeon Compound op een Finishing pad ga proberen, of Finishing polijstmiddel op een Cuttingpad.

micra totaal.jpg
micra resultaat 1.jpg


Ohja, had ik al vermeld dat ik fan ben van Gyeon!? Ook veel spulletjes van andere merken in huis, maar Gyeon is eigenlijk nooit een misser!

Gr. Smotske
 
Welkom hier!
Grappig, ik heb een E36 325i cabrio gehad in diezelfde kleur en wil graag ooit een 4 serie...je hebt het mooi voor elkaar!
 
  • Leuk
Reactions: Smotske
Voor mij is het einde "project" E36 cabrio. Ik heb de optie om een groene 328i cabrio over te nemen, dus de zwarte gaat veel eerder dan gepland de verkoop.
Vorige week een verse apk, en flink gepolijst.
cab1.jpg

50/50 houd iedereen wel van! Buiten maakte het echt een mega verschil. Dit was na 2 hits coumpound+, 2 hits compound, en 2 hits finish.
Ramen gepolijst met Autoglim Glass polish, plastics met Gyeon Trim, en gisteren in de Turtle Wax Ceramic+Graphene wax gezet voor bescherming, en marktplaats foto's.

cab2.jpg
cab3.jpg


Blijft toch wel een 4m auto, maar erg blij met de verbetering. Nu maar hopen op een vlotte verkoop.
 

Bijlagen

  • cab1.jpg
    cab1.jpg
    256,6 KB · Weergaven: 28