• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Smotske's Polestar 2 Performance

Smotske

Detailing guru
5 mrt 2023
596
115
Alweer bijna 2 weken geleden poste ik een fotootje als teaser. Nu maar het hele verhaal.

Mijn geliefde BMW 435d is ingeruild op een Polestar 2 Long Range Dual Motor Launch Edition Performance. ( :confounded::dizzy: ) Ik heb in 3 jaar met een hele grote smile er 129d km bij op gezet. Nu is z'n (getunede) diesel kruisraket het mooiste dagelijkse autorijden wat er is, maar het is na 3 jaar ook wel goed zo. Nu heb ik een hele boel zonnepanelen op de schuur (7700Wp) en kan ik op m'n werk goedkoop laden. Dus elektrisch rijden als dagelijkse auto zit er wel in. Voor de fun heb ik m'n Z4-frikandel project nog.

Heel wat overwegingen gehad, maar ook in een EV zoek ik toch wat naar een "rijders auto". En dan blijft er niet veel keuze over. uiteindelijk leek mij een Polestar 2 wel wat. Ik maak een auto toch naar smaak, dus er mocht best wat aan geklust worden. Nu vond ik al snel een die al 75% op weg is naar mijn smaak. Een standaard Polestar 2 staat toch wel hoog op z'n pootjes, en met al dat grijze kunsstof om de wielen, onder de bumper, en sideskirts lijkt het net een cross-over. Dus het kunststof ging toch al in de kleur gespoten worden. Over kleur gespoten, het kleurenpalet is vrij bekrompen. Licht blauw, en echte blauw, champagne, zwart en wit. Erg inspirerend...

In het kader van "rijders auto". moest het toch een Dual Motor uitvoering worden, met het optionele Performance pakket. Dit houd in dat er "Swedish Gold" ventieldopjes en gordels gemonteerd zijn, maar vooral het instelbare Ohlins onderstel. Daar houd ik van.

Plaatje bij praatje:

IMG_1498.jpeg
IMG_1499.jpeg


IMG_1500.jpeg
IMG_1501.jpeg


IMG_1505.jpeg
IMG_1503.jpeg


Nu heeft deze ook al een setje verlagingsveren van Eibach, en heeft de vorige eigenaar het stoffen interieur custom laten aanpassen naar zwart leer met witte stiksels. Groot fan van. Het interieur is al zo minimalistisch.

Na anderhalf week door werk en andere drukte geen tijd gehad voor een goed wasje, dus dat was gisteren pas. Wel genieten. Na zn was en wat beurt voelt het pas echt als je eigen auto. In die anderhalf week irriteer je als detailer je aan de kleine dingen. Glimmend leer, ruitenwissers die je moet gebruiken, vettige ramen etc.
Dus na een foambadje met Dodo iFoam en een rondje met de kwast en Dodo Crudzilla waren alle kleine verborgen hoekjes ook schoon. Gewassen met 10 doeken en Nanolex shampoo. Soft99 Glaco Compound voor al het glas.

IMG_1475.jpeg
IMG_1476.jpeg

Wanneer je al het glas in 1x gaat doen is het best wel een klusje! :dizzy:
Hoewel de P2 "gepoetst" was voordat ik 'm kwam bezichtigen sloeg de Monello Non-Fero als nog paar uit.
IMG_1478.jpeg
IMG_1479.jpeg


Hierna nog een foambadje om alle zeepresten en verse waterspots tegen te gaan en vlot de schuur in. Gekozen voor 2laagjes Dodo Light Fantastic. Lang geleden een 30ml potje als kadootje bij een CC bestelling gekregen. En al het glas in een goede laag Nanolex UltraGlass. Wat zal het dan weer fijn rijden met het komende herfstweer. Deursponningen, plastics en zwarte pianolak staan voor nu in de 50/50mix van Ceramic Detailer en Cure.

Op de planning om binnenkort aan te pakken:
- Mooie kentekenplaat houders.
- Deur sponningen en plastics in Gyeon CanCoat en Trim.
- Velgen een voor een eraf om te polijsten en te coaten.
- Screenprotector tegen vingerafdrukken en weerkaatsing op het MMI-scherm
- Afstellen onderstel. Iets zachter dan nu. Geen idee hoe het nu ook staat.

En dan later maar eens het witte en het zwarte aanpakken.

En de laadpaal aan de schuur is nu ook net operationeel. Mocht hier belangstelling voor zijn post ik dat binnenkort eens. Best een slim ding van gemaakt.

Heel verhaal, en hij zal nog wel vaker hier langs komen.