• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

SN fingermitt schoonmaken?

Wouter B

Detailing addict
27 feb 2011
767
62
Hey heb vandaag voor het eerst de fingermit gebruikt voor het aanbrengen vd wax maar nu vraag ik me af hoe ik hem het beste kan schoonmaken.

Het werkt trouwens geweldig :love

sopje dreft (zo doe ik het in elk geval, maar niet na elke wax-applicatie...)
Alleen als ik het idee heb dat er wat vuil inzit, zo verspil je immers minder van je dure producten ;)

Ik probeer waxpads/fingermitts na gebruik wel enigszins schoon te krijgen, maar helemaal schoon (waxvrij) krijg ik ze nooit.
Ivo heeft wel een punt dat je eigenlijk alleen het vuil eruit hoeft te halen.
Ik begreep overigens wel dat als je Collinite 845 gebruikt, het verstandig is om je foampads schoon te maken, omdat dit anders aan het foam vreet.
Geen idee of dit voor meer produkten geldt.

Collinite 845 is een beetje "hard" geworden in mijn gouden 5,5" LC...
Echter, zodra er een nieuwe applicatie volgt, lost het weer op in elkaar.... :weetniet

Meg's super degreaser doet het ook heel goed.

Pad even goed vol sprayen, en ff laten liggen.
Na een minuutje ofzo onder de kraan en goed uitknijpen.
Na 2 applicaties is het meeste er vaak wel uit, en gaan ze nog een dag in de Biotex, zelfs dan zie je vaak nog een mooie witte waas op het water.

Daarna gaan ze gewoon met de voorgewerkte doeken de was in.

Beetje overdreven misschien, maar ik vind het erg prettig om schone pads te hebben.

Enige wat ik niet uit mijn pad krijg is de kleurstof van de Purple Haze.

SD/APC/Dreft werkt allemaal goed genoeg om de bende er weer uit te krijgen.
@Eelco: BV zit er hier ook in gebakken ( dus nu de vaste applicator geworden hahaha )

Als ik de Fingermitts gebruikt heb om SN mee aan te brengen leg ik de mitt gewoon in een bakje met shampoo oplossing. Deze tip kreeg ik van iemand op t DJ forum, BTBM oplossing maken in water. Daarna is ie perfect schoon en geen korreltjes wax meer in de mitt. :-)^

Post van DodoDom op het Dodo forum over fingermitts±

Foam applicators are best cleaned and maintained in a similar way to foam compounding/polishing pads.

So, after use (caked in wax, polish, dirt etc):

1) Run under a warm tap
2) Apply neat Fairy Liquid or similar detergent
3) Work or knead into the foam with your thumbs, pushing the detergent through the foam and into the contaminated areas
4) Rinse with water from the tap
5) Repeat until clean and all detergent has gone/stopped foaming
6) Final rinse
7) Allow to dry naturally, or allow to dry under low heat on a radiator/airing cupboard

Note that coloured products could stain applicators, but this isn't a performance issue, so don't worry.

Do not use a dirty applicator, as even dried wax can be abrasive.

Do not machine wash as it won't get rid of embedded contaminants deep in the foam.

3a) geef de ontvetter de tijd om zijn werk te doen

Cobra Restorer een nachtje in laten weken als stap 5a) werkt prima
De wasmachine (mini programma / handwarm) is dan slechts om de geemulgeerde resten er uit te spoelen

Hans