• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Snelle was voor een stalen boot?

bert888

Detailing addict
1 mrt 2011
26
50
Papendrecht
Ik ga een stalen motorkruiser van 13m kopen.
Nu zoek ik een eenvoudige snelle wax om de lak te beschermen. De glansgraad is niet belangrijk.
Waarschijnlijk toepassing in het voorjaar en najaar.

Zijn er producten die je er snel op kan spuiten en die minimaal 6mnd bescherming bieden?
De boot wordt in die periode 1x per mnd met alleen water gewassen.

Zou een wetcoat toepasselijk zijn?
Dan moet ik het natuurlijk wel met de hogedrukreiniger activeren.

Zodoende wil ik de boot langer schoonhouden en de verf een langere levensduur geven.

Bedoel je het lakwerk boven het water...? Zo ja, dan zijn er geen producten die je ''effe snel'' kan aanbrengen en dan 6 maanden volle werking hebt.
Zo nee, dan moet je het waarschijnlijk zoeken naar producten in de boot-branche.

Een wetcoat-product is natuurlijk mogelijk, maar daar haal je zeker niet maandenlang standtijd mee.

• Leuk
Reacties: RedCat
Nee die zijn er niet. Ik zou dan nog als eerste denken aan een shampoo met wax. Want aanbrengen op een schip is ook niet echt prettig (deel boven waterlijn)

Waarvoor wil je trouwens met alleen water wassen. Daarmee krijg je een boot echt niet schoon

Ik werk veel met boten.
In jouw geval zou ik Collinite Insulator wax zeer dun aanbrengen.
Snel en duurzaam.
Bij het maandelijks wassen kan je eventueel Wetcoat of Aquafobia toepassen.