• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Snelle wasbeurt Suzuki Swift 2008

Nathan

Detailing trainee
15 feb 2017
3
35
35
West-Vlaanderen
Hallo iedereen,
na dit bericht al eens op de verkeerde plaats te uploaden, probeer ik hier opnieuw :p
ik volg al een tijdje dit forum en heb vandaag besloten om ook even een profiel aan te maken.

Ik rij in een Suzuki Swift onara edtion (lederen stoelen, airco, verwarmde buitenspiegels) uit 2008.

Vandaag mooi weer dus hij mocht na 4 maanden (!!) nog eens gewassen worden.

de gebruikte shampoo: (schuimt trouwens heel goed, neemt veel vuil op)

58a4792deabab-101703.jpg


wat foto's voor de wasbeurt:

58a47c4662f40-DSC_0314.JPG


58a47c6ff224f-DSC_0318.JPG


58a47c869ac91-DSC_0321.JPG


58a47cbfe1325-DSC_0322.JPG


58a47cd6d0441-DSC_0332.JPG


tijdens de wasbeurt (enige foto):

58a47ca92b8a7-DSC_0324.JPG


na de wasbeurt (zonnetje was al weg):

58a47cfb86f69-DSC_0326.JPG


58a47d0f94ee4-DSC_0330.JPG


58a47d4160ed3-DSC_0336.JPG


58a47d5a93e55-DSC_0337.JPG



zo, die is weer proper voor een dag of 2, de auto slaapt jammer genoeg buiten :-(
 

Bijlagen

  • 58a47d2edacff-DSC_0334.JPG
    58a47d2edacff-DSC_0334.JPG
    650,1 KB · Weergaven: 400
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Ries
ja hoor, ik gebruik 2 washmitts, wax de auto in april en oktober en gebruik ook een microvezel handdoek om de auto af te drogen, ik zal toch de tips even bekijken
 
DIe staat er wat betreft de buitenkant weer netjes bij:cool: De binnenkant kan nog wel wat beter gestofzuigt worden:) Of is dat gezichtsbedrog?;) Microvezel droogdoek is sowieso een goede aankoop.
 
@Quantoxx ben wel benieuwd wat je precies bedoelt. Nee geen foamlans, wheelcleaner, teerverwijderaar etc etc.

Maar wel een goede basis, 2 emmers, micro washmits en goede droogdoek en lekkere shampoo.
 
Ik zie dat je nog niet écht de juiste spullen hebt voor het wassen. Heb je jezelf al eens verdiept hierin?


@Quantoxx ben wel benieuwd wat je precies bedoelt. Nee geen foamlans, wheelcleaner, teerverwijderaar etc etc.

Maar wel een goede basis, 2 emmers, micro washmits en goede droogdoek en lekkere shampoo.

Hey Nathan,

Het viel mij op dat je een washandschoen van, ik denk, Hara ofso gebruikt. Ik heb deze ook liggen en mij is ooit verteld dat de ''haren'' niet de vervuiling goed oppakken en vasthouden. Ik heb toen dus een MF-handschoen bij CC besteld.

Ook zie ik dat je gewone emmers gebruikt. Een beter alternatief is om emmers met meer inhoud te gebruiken. Hierdoor blijft je water langer schoon doordat er simpelweg meer volume is én vuil kan verder naar onderen zakken. Wanneer je dan ook nog Grit Guards gebruikt, word het risico van vervuiling in je handschoen nóg lager.

De shampoo is een all-in-one product. Bij dit soort producten ga je met 1 product dus meerdere dingen doen. Reinigen én waxen, in dit geval. Mijn idee bij all-in-one producten is dat er word ingeleverd op kwaliteit per doel. Als een shampoo goed reinigt én ook nog eens een wax is, dan zouden we ook allemaal een shampoo kunnen kiezen die reinigt, kleit, paintcleaned, glazed én waxed. :p Al die stappen zullen maar een beetje hun ding kunnen doen en een product wat maar één doel heeft zal dit ongetwijfeld beter doen.



Greetz
 
De binnenkant kan nog wel wat beter gestofzuigt worden:) Of is dat gezichtsbedrog?;).

Is natuurlijk wat iedereen acceptabel vind, maar idd valt mij dit ook meteen op... maar ik ben dan ook erg kritisch op de binnenkant van mijn eigen auto.
Tip: gebruik een kwast bij het stofzuigen, dit werkt feilloos bij bv de pedalen enz.

Vwb de suzuki, hij staat er weer fris bij :cool:
Misschien nog een dressing op de instaplijsten enz?
 
  • Leuk
Reactions: Ries
Hier vanmiddag zo'n anderhalfuur al voor alleen het stofzuigen in de DS! Totdat ik helemaal niks meer tegenkwam :p Vanonder het reservewiel tot onder de pendalen! De rest duurde ook nog wel twee uurtjes, was lekker weer dus mooi relaxed aan haha.

Zitten jullie allemaal in de ww of zw?

Waar halen jullie de tijd vandaan. Ben al blij als ik 1x in de 3 weken de auto kan cleaner van binnen en buiten :confused: