• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Soft99 Fusso Coat + Fukupika

johanj

Detailing chief
14 jun 2017
35
75
43
Ik heb 2 weken geleden Fusso Coat op oa de motorkap aangebracht, een paar dagen geleden Fukupika spray strong gekocht om te kijken of het wat toevoegt aan de reeds aangebrachte bescherming. Het zou de Fusso Coat iets moeten toppen en met iets meer glans. hieronder een 4-tal filmpjes. Een vieze ongewassen kap, een gewassen kap met super slick & suds, gewassen en behandeld met fukupika +(HD) en de laatste nog even met de tuinslang.

ik zie wel verschil maar niet enorm. Misschien is 2 weken wat te kort om het verschil te zien.




 
Ik heb het idee dat het watergedrag bij het 3de filmpje (fusso na fukupika) meer sheeting eigenschappen heeft en het water net wat langer "zich legt"?
 
  • Leuk
Reactions: johanj en RoyR
Eens!
Al met al een prima product en ik hou hem ernaast zolang ik fusso gebruik. Zowel bij fusso als bij Fukupika heb ik geen last van vlekken, vegen ed. Ik vind het wel lastig om de cure tijd te bepalen. Hoe lang ik ook wacht met buffen, ik heb altijd het gevoel dat ik toch te snel ben.
 
  • Leuk
Reactions: AndyVR
Fusso Coat vind ik ook mooi spul, voornamelijk om zijn hydrofobische eigenschappen. Maar inderdaad, de curetijd blijft altijd een dingetje om op te letten. Niet perse een nadeel, maar wel iets dat opvalt. ;)