• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Soft99 Fusso laat strepen achter, zichtbaar bij nat weer. Wat is er mis?

Definieer moeten...
Ik kan diverse redenen verzinnen om wel te ontvetten, je werk is beter te beoordelen, je elimineert variabelen maar als je een olierijke wax smeert (of sealant) dan hoef je niet te ontvetten nee. Voor de pure 100% detailer zou ik het zeker voorstellen maar iemand die zijn auto wast, waxje erop smeert en de rest als een kleine hobby ernaast heeft zou ik het niet adviseren. Soms kun je teveel werkzaamheden neerleggen waardoor de lol eraf gaat en de zin van de werkzaamheid te minimaal is om aan te bieden.
 
  • Leuk
Reactions: Timm
We zitten hier op een detail forum, en als je om advies vraagt word je geadviseerd wat de beste voorbereiding is om het ultieme uit je in dit geval Fusso te halen.

En die ideale voorbereiding haal je door de lak te ontdoen van het overblijfsel van de finishing polish. En dat is het zelfde bij finale, bij Scholl en zeker bij Rupes.

En dan maakt het niet uit of je een gepassioneerde detailer bent of een wash & waxer!

En wat iemand er dan mee doet, moet hij zelf weten.
 
Op een Culinair forum vragen hoe je een gerecht subliem kunt maken... Kan wel met een snelkookpan, goedkoop supermarktvlees en wat kruidenzakjes van Conimex want je kookt toch maar 1x per maand. :p

Alsog zou ik willen weten hoe ik dat gerecht écht goed zou moeten maken. ;)
 
  • Leuk
Reactions: RbL en Zluytr
Zo, ik reageer ook nog maar eens na een tijdje inactief te zijn.
Kan uit eigen ervaring zeggen dat de fusso best gesmeerd kan worden op een lak die niet 100% schoon is, alleen de standtijd van 6 maanden gaat deze dan niet halen.

Ik ontvet mijn lak altijd goed, en kan met een goede onderhoud/detailspray te standtijd van de fusso rekken tot 6 maanden.
 
  • Leuk
Reactions: Zluytr
Dit is detailing forum voor mensen die vergevorderd zijn, net beginnend en mensen die gewoon hun auto willen 'poetsen'
Niet iedereen is hier iemand met een "klap van de molen" niveau en wil dat ook niet zijn. Laten we mensen helpen met wat ze vragen, niet een advies wat wij vinden dat moet...