• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Sonax eXtreme Ruitenreiniger

Rutger64

Detailing trainee
13 sep 2013
150
37
Informatie van de website van Sonax:
Extreem krachtige reiniger voor alle glazen oppervlakken voor binnen en buiten. De nieuwe receptuur met nanodeeltjes laat op het behandelde oppervlak een onzichtbare nanolaag achter en zorgt zo voor een verbeterde bevochtiging van het glas bij bv. regen. Vuil en stof worden door het water snel en gelijkmatig weggespoeld. Zo blijft aanzienlijk minder vuil kleven.

53707417c7ebc-sonax-xtreme-glass-clear-nano-pro-500-l.jpg


Aanbrengen van het product:

Spray het product op een microfiber doek en reinig de ruit. Vervolgens neem ik met een glasdoek het achtergebleven product af. De ruiten worden mooi streeploos schoon en glimmen weer mooi. Het product reinigt zeer goed. Evt. vliegjes o.i.d. spray ik direct op en laat het even inwerken.

Conclusie
Het product reinigt goed en laat de ramen mooi blinken. Bovendien laat op de ruiten een "nano" laag achter wat zorgt voor een mooie beading en het werkt als een "rain repellent". Vanaf ongeveer 50-60 km/u vliegen de druppels van de voorruit af.

537076c930143-image_%2855%29.jpe



En een filmpje


https://www.youtube.com/watch?v=IR2VNXpLhnY
 
Ik ben eigenlijk heel benieuwd naar de standtijd, als die redelijk is, dan lijkt het me, zeker voor deze prijs een erg interessant product.
 
ik gebruik dit product elke keer als ik de auto was. Dus ik heb geen idee wat de standtijd is. Het is ongeveer 2 weken geleden dat ik mn wagen heb gewassen en het doet zn werk nog prima. Filmpje is afgelopen weekend gemaakt. Standtijd is voor mij voor ondergeschikt belang. Het rain repellent gebeuren is een leuk extraatje voor een glasreiniger.
 
Misschien is dit product ook handig om je bestaande rain-x of een andere dergelijke laag te "boosten" Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
 
Vandaag ook mijn ramen met Sonax behandeld.
Eerst extra cleanen met apc 1:10. Afspoelen, product opbrengen met een MF doek. Daarna uitpoetsen met een schone mf.
4 uur later naar huis gereden. Insecten blijven er net zo hard op plakken als eerst.
Daarna een stortbui gehad.
Weinig repelend effect, met ruitenwissers aan doet de ruit wat vettig aan.
Op de zijruit werkt het beter. Voorlopig niet tevreden.
Ga het verder testen.
 
Gebruik maar eens Sonax BSD op je ruiten, GEEN strepen en zéker zo goed en duurzaam als Rain-x. En je hebt een beest van een detailer voor de winter :-D