Hi detailers!
Jaren geleden las ik actief mee op het forum, tegenwoordig wat minder, maar ik wil dit resultaat toch even met jullie delen.
Ik kocht een jaar geleden een nette V60, alleen kwam ik er al snel achter dat de voorruit erg (licht) beschadigd was. Vooral bij laagstaande zon en in het donker zorgen de micro krasjes ervoor dat ieder lichtpuntje een enorm sterretje werd.
Ik had al vaker gezocht op het zelf polijsten van een ruit, maar het resultaat gaf me weinig vertrouwen. Totdat ik een positieve review las over de Sonax glass polish.
Ik vond het voor die paar tientjes aan materiaal het proberen waard, de ruit was immers al lelijk en zou anders toch vervangen moeten worden, want deze situatie was gewoon gevaarlijk.
Maar.....het resultaat is verbluffend. Ik heb er een Flexipad Glass polishing disc bij gekocht en met mijn oude PRO900 van de eerste generatie aan de slag gegaan.
De pad is gemaakt van een soort vilt/scotch brite achtig materiaal en maar enkele mm's dik. Mijn gevoel zei dat ik boel goed nat moest houden, en heb de pad dan ook totaal ingesmeerd met zo'n 6 'dotjes' pasta. Een pufje detailer spray en gaan met die banaan. Eerst op standje 2 (1200tpm), maar daarbij hapte de machine teveel, dus ik ben door gegaan naar standje 3 (1600 tpm).
Zo ben ik begonnen met de helft aan de bijrijderskant om het eerst eens te proberen. Ik zag resultaat, dus ik heb uiteindelijk 5 hits gedaan om tot het gewenste resultaat te komen. In de avond een rondje gereden om te kijken of ik geen vervorming in de ruit had gebracht. Dit was niet zo, dus de dag erna ook de bestuurderskant gedaan. Ook weer 5 hits. En dit is het veschil.....
Ik ben enorm tevreden en stoor me niet als ik savond de weg op moet. Het is het verschil tussen de ruit moeten vervangen of niet. 100% perfect is het nog niet, maar ik ben tevreden. Wellicht pak ik hem over een tijdje nog een paar keer mee. Het waren bij mij wel echt hele lichte fijne krasjes. Diepe krassen ga je er mee verminderen, maar niet weghalen denk ik.
Doe er je voordeel mee Groetjes Sjoerd
Jaren geleden las ik actief mee op het forum, tegenwoordig wat minder, maar ik wil dit resultaat toch even met jullie delen.
Ik kocht een jaar geleden een nette V60, alleen kwam ik er al snel achter dat de voorruit erg (licht) beschadigd was. Vooral bij laagstaande zon en in het donker zorgen de micro krasjes ervoor dat ieder lichtpuntje een enorm sterretje werd.
Ik had al vaker gezocht op het zelf polijsten van een ruit, maar het resultaat gaf me weinig vertrouwen. Totdat ik een positieve review las over de Sonax glass polish.
Ik vond het voor die paar tientjes aan materiaal het proberen waard, de ruit was immers al lelijk en zou anders toch vervangen moeten worden, want deze situatie was gewoon gevaarlijk.
Maar.....het resultaat is verbluffend. Ik heb er een Flexipad Glass polishing disc bij gekocht en met mijn oude PRO900 van de eerste generatie aan de slag gegaan.
De pad is gemaakt van een soort vilt/scotch brite achtig materiaal en maar enkele mm's dik. Mijn gevoel zei dat ik boel goed nat moest houden, en heb de pad dan ook totaal ingesmeerd met zo'n 6 'dotjes' pasta. Een pufje detailer spray en gaan met die banaan. Eerst op standje 2 (1200tpm), maar daarbij hapte de machine teveel, dus ik ben door gegaan naar standje 3 (1600 tpm).
Zo ben ik begonnen met de helft aan de bijrijderskant om het eerst eens te proberen. Ik zag resultaat, dus ik heb uiteindelijk 5 hits gedaan om tot het gewenste resultaat te komen. In de avond een rondje gereden om te kijken of ik geen vervorming in de ruit had gebracht. Dit was niet zo, dus de dag erna ook de bestuurderskant gedaan. Ook weer 5 hits. En dit is het veschil.....
Ik ben enorm tevreden en stoor me niet als ik savond de weg op moet. Het is het verschil tussen de ruit moeten vervangen of niet. 100% perfect is het nog niet, maar ik ben tevreden. Wellicht pak ik hem over een tijdje nog een paar keer mee. Het waren bij mij wel echt hele lichte fijne krasjes. Diepe krassen ga je er mee verminderen, maar niet weghalen denk ik.
Doe er je voordeel mee Groetjes Sjoerd