• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Sonax Xtreme Liquid Wax Nr. 1, hoe zijn de ervaringen met deze wax?

mazda2

Detailing rookie
20 jan 2010
1
0
Is er iemand die ervaring heeft met Sonax xtreme liquid wax nr 1
We hebben nl een nieuwe auto die we willen voorzien van een zeer goede waxlaag.
Omdat veel waxen toch een polijstmiddel bevatten zijn we best huiverig voor die dingen.

Ik begrijp dat je je nieuwe auto met zorg wilt beschermen en dat je bang bent voor (te grove) polijstmiddelen in een wax. Tot zover helemaal helder. ;)

Maar waarom je dan voor de Sonax wax kiest is me een raadsel. Niet dat de wax perse slecht is, maar hij springt er ook niet uit. Ik zou eerder op zoek gaan naar een goede pure wax of sealant van de merken Meguiar's, Mothers, Collinite, Dodo Juice of Pinnacle.

Om vervolgens te kunnen adviseren welke wax bij je past is de kleur van je auto en het type auto handig om te weten. En als je ons kunt vertellen wat je belangrijk aan een wax vindt, dan kunnen we daar ook weer wat mee doen qua keuze. :ja

We hebben er nog niet voor gekozen, maar hoor van anderen dat ze tevreden zijn.
Onze auto is zilverkleurig met een alluminium look erover. Het is een Mazda
Wat we verwachten van een wx is uiteraard een lange bescherming en liefst ook een goede glans

Ik weet natuurlijk niet wat je budget is, maar een beter alternatief voor de Sonax wax is bijvoorbeeld de Reflections wax van Mothers:

https://www.Carclean.com/product/Mothers_Wax/Reflections_Advanced_Car_Wax_473ml_10016_100220

Zitten in de wax die u aanbeveelt polijstmiddelen ??
Het is namelijk een nieuwe auto en ja dan ben je toch wat voorzichtiger

Er zit in de Mothers wax een hele lichte cleaner, maar dit is verwaarloosbaar.

Anders even kijken naar een pure wax zoals de Natty's van Poorboys, of de Dodo Juice waxen.

Hierin zitten geen slijpende produkten ;)

marivermeer zei:
Zitten in de wax die u aanbeveelt polijstmiddelen ??
Het is namelijk een nieuwe auto en ja dan ben je toch wat voorzichtiger

De polijstmiddelen/cleaners die in waxen zitten hoef je echt niet van te schrikken of voorzichtig mee te zijn, je haalt er echt 0,001% mee van je lak af (bij wijze van), wat het wel doet is een eventuele glaze die je eerst aangebracht had deels verwijderen. Dus ook een wax met cleaner zoals de NXT of de Mothers Reflections wax is volkomen veilig voor je nieuwe lak. :ja

Precies, maak je absoluut geen zorgen over 'polijstmiddel' in wax want dat zit er niet of nauwelijks in.
Al zou het erin zitten, dan nog is het onmogelijk hiermee te schuren...

Geef aub een paar euro meer uit voor een echt goede wax die lang volhoudt; Mothers/Collinite/Poorboys natty's (allemaal rond de 18-20 euro)

Beste Mariveer,

Je gaf aan dat je een mooie glans wil en (en dat vind ik zelf veel belangrijker) een lenge bescherming biedt. Zoek niet verder en schaf een flesje Collinite 845 aan. Niet duur (18 euro) en behoord tot de meest duurzame wax soorten die te koop zijn. Als je meer wil uitgeven is er natuurlijk veel moois te koop en dan kan ik me alleen maar aansluiten bij de reeds genoemde merken. Voordeel van de Cillinite 845 is dat er geen polijstmiddel in zit (als dat al een punt van belang zou zijn want de polijstr middelen in de genoemde middelen zijn zeer mild). Ik heb zelf de collnite 915 concourswax en die geeft iets meer glans. Maar dat is in tegenstelling tot de 845 een vaste wax en die is wat zwaaarder te verwerken. Het voordeel is, is dat hij nog duurzamer is en meer glans geeft maar hij is ook duurder (in de dertig euro). Ik heb mijn focus in de herfst 2009 een goede beurt gegeven en na vele wasbeurten en een strange winter was de beading (=waterafstotendheid) nog aanwezig als de dag dat ik het had aangebracht.

Je merkt ik ben een collinitefan. Reden? ik heb niet veel tijd om de voiture onder handen te nemen en als ik het doe moet het goed. Dan wil ik ook dat het resultaat lang standhoud. Maar ik ben de eerste om te zeggen dat er wax soorten zijn die eenvoudiger te verwerken zijn en meer glans geven (alhoewel dat geen wereld van verschil is het zijn slechts kleine verschillen).

Succes met je keuze!
GdV42

Ik heb laatst een potje Sonax Xtreme Wax Nr. 1 gekregen. (paste wax) Is dat wat ? Ik kan er nl. helemaal niets van vinden qua ervaringen.

216200_lightbox.webp

Sorry voor de dubbelpost.. Zou deze paste wax op EX-P kunnen of zouden er te veel oplosmiddelen in zitten?

Ik heb het blik gekregen en vind het eigenlijk zonde om in de kast te zetten..

Nu weet ik niet of er een cleaner of andere eigenschappen in de Somax wax zitten. De Natty's wax is puur dus je zou wel Natty's op Sonax kunnen zetten hoewel ik benieuwd ben of de Sonax het langer vol zou houden dan Natty's.