• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

splinternieuwe Opel insignia pomme granate red

Merivawim

Detailing chief
1 nov 2009
1.629
85
53
Hallo medeforummers.

Vandaag een splinternieuwe Opel Insignia ST een behandeling mogen geven zodat hij beschermd is om aan de weersinvloeden te weerstaan.

Ik heb even een mini show-off gemaakt omdat ik jullie de fotootjes niet wou weerhouden....het is trouwens een geweldige detailkleur ( vind ik toch....:ja )

Wat heb ik gedaan : stap 1 : wagen gewassen om te ontdoen van het stof van vorige dag....we willen geen krassen maken hé...:| Hij is gewassen met DODO JUICE BORN TO BE MILD.
stap 2 : kleien bleek nog niet nodig en hij was swirlloos; dus met de dap een laagje POORBOYS BLACKHOLE aangebracht op zwarte pad....de glans verbeterde hier zeker mee :ja
stap 3 : een laagje wax aangebracht met de dap op golden concorso pad ( COLLINITE 915) mijn favoriete wax :love )
stap 4 : de velgen voorzien van een laagje POORBOYS WHEELSEALANT
stap 5 : de bandjes na ontvet te hebben met APC een laagje zwart gegeven met MOTHERS TIRE SPRAY aangebracht met BANDENSPONS van MEGUIARS.
stap 6 : de ruiten gereinigd met MEGUIARS NXT GLASS CLEANER.

Na deze acties werden we getrakteerd op een fikse bui...zodat we in één keer de beading konden aanschouwen ;-)

hier wat foto's....van voor de wasbeurt heb ik geen foto's....maar ja, hij werd gisteren pas geleverd en was droog gebleven....

IMG_2078.webp

IMG_2077.webp

IMG_2074.webp

IMG_2090.webp

Bedankt ierdereen voor de goede commentaren.

Hier zie je zelfs dat je met een goed glaze zelfs op nieuwe lak meer glans en wetlook krijgt. Eigenlijk zouden alle nieuwe auto's in de toonzalen van een glaze moeten voorzien worden....doet de verkoop misschien nog wat stijgen :lol

Bedankt iedereen :love ...maar echt moeilijk was deze niet hé; het waren hier vooral de goede produkten die hun werk deden. Ik blijf onder de indruk van die glazeprodukten van Poorboys (zowel de black hole als de white diamond)
Die slagen er altijd in (op welke kleur dan ook) om die mooie wetlook en extra glans te geven:cool
Ook de wheelsealant van PB, die hier van de halfmatte velgen glanzende velgen maakte.

Lijkt me lekker werken aan een gloednieuwe auto. Mooi werk geleverd.

Heb je stap 4 en 5 echt in die volgorde gedaan?
Kans bestaat bij het ontvetten van de banden, dan je ook morst op de velgen die je dan net in de velgenwax gezet hebt.
Of was dit dichterlijke vrijheid en heb je dat voorkomen, door juiste volgorde wel in de praktijk aan te houden?

Mooie auto nogmaals en prachtige kleur inderdaad.

Aficior

Andersom loop je dan weer risico dat je velgenwax / sealant op je banden smeert wat het zwarte ook weer niet ten goede komt.
Denk dat het lood om oud ijzer is welke je eerst doet, zeker als de wax al even heeft zitten curen.
Bandengel is mijn inziens ook niet agressief en zal dus ook geen schade toebrengen aan (licht) metaal :weetniet

Ik ben heel voorzichtig geweest....het zijn trouwens gelakte velgen. Ik heb de banden gereinigd met een doek die vochtig was gemaakt in een 1:10 APC verdunning. Aangezien de banden nog nieuw waren, waren ze ook nog netjes zwart.
Ik had trouwens nog een foto van de beading van dichtbij....tijdens de bui gefotografeerd

IMG_2088.webp

ziet er mooi uit hoor...

en ondanks ik zeker geen Opel fan ben, is de insignia voor mij het mooiste model Opel :-)^