• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Spray and wipe VS QD+ Quick Detailer Plus

@peter@

Detailing rookie
13 mrt 2009
11
0
Wat is het verschil nu tussen beide :idee


Ik zou de QD+ Quick Detailer Plus gebruiken om na het wassen de waskringen ed.... te verwijderen
.
De Spray and wipe wordt door PB voorgeschreven om bij kleien te gebruiken.

Kan je de QD+ Quick ook gebruiken om te kleien?
 
Nee, de QD+ bevat carnauba wax,, het is een detailerspay die ook nog eens bescherming geeft in de vorm van de carnauba wax. De spray and wipe is echt puur en alleen een detailerspray.
 
Zou dat niet doen want in de QD+ zit Carnauba in verwerkt enne...de QD+ gaat geen waskringen(swirls) verwijderen, zorgt enkel voor een extra glansboost van je lak en verwijdert ook de strepen achtergelaten door opgedroogd water. De spray & wipe kun je vergelijken met de Quik Detailer van Meguiars die ik je laten zien heb. Niet goed geluisterd Peter toen je naar hier kwam of werd het je teveel op een bepaald moment :D ;) ?

Stimpy was me net iets voor :grinning:
 
T'was ne hele boterham hé Dominique.

:rules Ik heb toch een lijste met bijna alles op. Hahahaha......

De Meguiars Quik (Mist & Wipe) Detailer is dus hetzelfde als de spray & wipe van Poor Boys.

Maar met dit antwoordt ben ik tevreden :party:

Ik zal voor de Meguiras gaan om te kleien.
 
Ik zou de Spray & Wipe nemen voor het kleien. Deze kun je in een 1:1 verhouding aanlengen met water (alleen voor het kleien). Zo heb je voor hetzelfde bedrag 2x zoveel klei vloeistof.
Oja, voor ik het vergeet je kunt ook Dodo Juice Born Slippy clay lube refill concentrate (1:10) nemen. 2.5 liter klei vloeistof voor minder als een tientje. Wel ALLEEN geschikt om te kleien.