• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Spray Wax

tomellen

Detailing addict
19 nov 2009
34
52
Hallo,

Ik ben op zoek naar een goede Spray Wax. Momenteel gebruik ik Meguiar Ultimate Quick Wax maar zou graag ook een ander goed product willen uitproberen. Meestal gebruik ik als vaste wax de M16.
Met welke spray wax werken jullie graag en waarom? Een buur van mij heeft laatst op zijn zwarte Astra de UQW gebruikt en hij had last van hologrammen, dat wil ik uiteraard vermijden.

Greetz
 
Mother's California Gold Spray Wax en Mother's Reflections Spray Wax heb ik. Ik heb de indruk dat de Reflections iets betere beading geeft. Nadeel van de Reflections is voor mij de geur, ik heb liever de geur van de California Gold. Die laatste ruikt naar kauwgum. Op gebied van aanbrengen en zuinigheid zijn ze aan elkaar gewaagd. Gladheid is ook hetzelfde (ik voel geen verschil). Als m'n Reflections op is, dan zal ik opnieuw California Gold Spray Wax aanschaffen omwille van de aangenamere geur. Niet dat de Reflections zo slecht ruikt hoor.

Wax it wet van Turtle Wax zou ook goed zijn.

Meguiar's Quick Wax heb ik ooit geprobeerd, maar dat was een tegenvaller. Ruikt niet goed, geeft witte plekken op kunststof, bescherming is niet wat je zou willen.
 
Hologrammen krijg je niet door een spraywax o.i.d.

Waarschijnlijk heeft er een "poetser" zich uitgeleefd met een rotary en de lak niet nabehandeld met een D/A.

:roll
 
ik denk eerder aan onuitgepoetst product dan hologrammen; die had hij immers anders ook wel gezien zonder de quickwaxspray.

of een doek die heeft gekrast ivm vervuiling bij het uitpoetsen.
 
Hologrammen krijg je inderdaad niet door spraywax. Tevens is een spraywax geen vervanging voor een volwaardige wax zoals de M16
 
Een spraywax houdt tussen de week en 3 weken.

Een cleanerwax houdt meestal tot 1,5 maand

Een vloeibare wax tot 2,5 maand

Een goede pasta wax tot 4 maanden

Etc.
 
Ik heb de vloeibare Collinite 845.. houdt die ook maar 2.5 maanden stand? :sob:

ik dacht dat ik iets anders gelezen had, anders had ik wel Collinite's 476s genomen :|
 
Denk dat de 845 daar wel een kleine uitzondering op is, uiteraard hangt dit samen met de voorbereidende werkzaamheden.
 
guillaumemay zei:
Ik heb de vloeibare Collinite 845.. houdt die ook maar 2.5 maanden stand? :sob:

ik dacht dat ik iets anders gelezen had, anders had ik wel Collinite's 476s genomen :|

Wat waren de voorbereidingen?
 
ik heb het zelf op de ford een aantal keren mee gemaakt.. net alsof je heel veel hologrammen heb gemaakt

om doodziek van te worden..

ik kon het oplossen door (in mijn geval fk425) nog een keer na te vegen na 10 minuten met een SCHONE vers gewassen zachte pb doek..

zoiezo heb ik snel dat het lijkt alsof ik holo's heb gemaakt op de ford (panther black)... vreselijke irritante lak af en toe
 
Hologrammen met UQW kan je niet hebben, wat wel kan is dat je lak iets of wat vlekkerig kan lijken .
Dit ligt niet aan UQW maar wel aan de manier van aanbrengen !

UQW best nooit rechtstreeks op de lak vernevelen want dan heb je zeker kans op een vlekkerig eindresultaat !

Produkt op een even coat applicator spuiten en daarmee aanbrengen op de volledige auto . Op deze manier ben je verzekerd van een mooie egale laag op de lak
Eens je rond bent kan je met een microfibredoek beginnen buffen waar je eerst produkt aangebracht hebt .

UQW kan je op alles aanbrengen trims,lichten ,ruiten enzovoort ....