• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Spray & wipe slecht voor waxlaag?

kaal.nl

Detailing addict
8 okt 2009
64
52
Hoi,

Ik heb standaard een sprayer met spray&whipe achter in mijn auto liggen voor noodgevallen (lees vogelpoep etc). Ik vraag me echter af in hoeverre dit je bestaande waxlaag aantast. Spray&whipe gebruik ik nog wel eens om na het wassen van mijn auto nog even vlug na te te lopen. Ik ben helemaal weg van dit spul en drink het nog net niet op maar heb soms wel het idee dat mijn waxlaag ineens niet zo'n mooie beading/sheeting meer heeft als ik S&W gebruikt heb. Ik gebruik het overigens verdunt...ten alle tijden!

Mvg Robin

Iedere aanraking met de lak zal je waxlaag antasten. Of je dat nu doet met een wasmitt, spray of doek.

Zelf zou ik er niet te wakker van liggen. Bij de afweging vogelpoep op je lak laten liggen of S&W gebruiken denk ik dat iedereen wel weet welke afweging hij/wij moet maken.

Ik doe het meestal met S&W 1:1, of het de wax laag aantast, waarschijnlijk wel, maar ingebrande vogelpoep is erger, soms doe ik er snel wat turtle wax ice overheen, niet ideaal maar makkelijker dan heel je auto moeten wassen (je kunt moeilijk rondrijden met een emmer met water en shampoo)

mark

Ik gebruik s&w standaard ook 1/1 en dacht dat je dan net een boost zette over je lak ??(niet als met QD+ maar toch....)

Danny

Wil je een product dat een mooie glans geeft, en nog extra bescherming. Kijk dan eens naar de Poorboys Quick Detailer +. ;-) Dit voegt nog wat bescherming toe, de spray en wipe niet.

Ik gebruik na het wassen altijd spray en gloss om de waxlaag op te halen. Als het dan regent heb ik super beading.