• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Spuitlans Bosch Aquatak 100

DonButtie

Detailing chief
28 jun 2013
345
88
35
Alloha spuiters en foamers

Heeft hier iemand de kennis en kunde over de spuitlans van een Bosch.

Mn hd machine werkt perfect maar als ik de hd activeer door de trekker zogezegd over te halen en mn auto af te spuiten en dan de trekker weer los laat dan blijft spuiten en moet je eerst de hd echt uitzetten voor de blokkeer functie in werking gaat.

Dit is soms wel makkelijk maar meeste Vd tijd zeer irritant.
Nu zeker ik er een foamlans wil voor gaan kopen.
Heb de handgreep opengemaakt en schoongemaakt en opnieuw in elkaar gezet maar nu doet de blokkeer het helemaal niet meer.

Kan iemand mij helpen wat ik eraan kan doen of het kan fiksen voor mij of misschien een lans heeft voor mij nog ergens liggen die ik over kan nemen
 
Heb je de gebruiksaanwijzing al geraadpleegd?
Daar staan wat problemen en oplossingen in.

Screenshot_20171117-210155.png
 
  • Leuk
Reactions: Altos
Thanks @nicknameless
Hier staat niet echt mijn probleem beschreven
Gelukkig komt de kerst eraan dus miss is de kerstman wel heel vriendelijk door een nieuwe hd en foamgun onder de boom te leggen.:p:p:p:p

Even een hint bij de vrouw opgooien
 
als ik de hd activeer door de trekker zogezegd over te halen en mn auto af te spuiten en dan de trekker weer los laat dan blijft spuiten en moet je eerst de hd echt uitzetten voor de blokkeer functie in werking gaat.

Dus je pistool werkt niet lekker meer... (Blijft de trigger ook hangen als de machine niet aan staat?)...of je machine heeft kuren. :p Waarschijnlijk door een lek pistool of pomp, zoals wél in de handleiding staat. Mijn oude Nilfisk had ook last van dit probleem, het niet kunnen stoppen met spuiten, en dat bleek ook een slecht pistool te betreffen.
 
Ligt 100% aan het pistool
Als ik de hd uitzet blijft deze ene keer wel spuiten en andere keer niet.
Dan hoor je de klep dicht gaan in het pistool
Dat staat er idd wel :expressionless: overheen gelezen
Maar geen oplossing staat erachter @Quantoxx
 
Grote kans dat er een naald, zitting en naaldveer in het pistool zit. In dit geval sluit het pistool pas als de druk eraf is wat wijst op een versleten naaldveer (geen kracht meer) of een versleten naald die teveel weerstand biedt aan de naaldveer. Ik gok dat bij dit soort pistolen veel onderdelen meegegoten zijn in het kunststof en daardoor niet vervangbaar zijn. Maar de reden van contact met klantenservice is omdat je gewoonweg niet zomaar aan de veer en naald kunt lopen kloten want daar komen fouten van.
 
Ja dat vermoeden heb ik ook wel dat ze dat bij Bosch gaan zeggen.
@Quantoxx maar ik heb nog hoop dat iemand een trucje weet of dit nog te verhelpen is.

Zit wel veel gegoten plastic in @Istnogferarie
Maar kan de handgreep wel demonteren
Zal thuis eens foto maken vd binnenkant anders word het toch een andere aanschaffen want zo is zwaar vervelend