• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Spuitnevel op raamrubbers

Jeroen S

Detailing rookie
23 mei 2009
122
0
Zoals de topictitel al doet vermoeden,

Wie weet er een manier om spuitnevel (2K lak) van je raamrubbers af te krijgen?
Mn ramen zelf kan ik natuurlijk polijsten, maar met de rubbers weet ik me geen raad:weetniet

Op m'n werk gebruiken we altijd een doekje met een klein beetje thinner erop, wel opletten!

Nevel wegvegen en GELIJK met een droge doek er overheen, je kan anders eerst ook een ander oplosmiddel gebruiken aangezien lak niet goed hecht aan rubbers die van tevoren niet ontvet zijn

Ze zijn ook perfect om wax van je stootstrips af te halen dus waarom niet proberen.
Vind het minder eng klinken dan thinner .............

En als niks helpt, en ik grijp toch naar de thinner... mn raamrubber zit natuurlijk vlak bij de lak..
Hoe erg is het als er thinner op je lak komt?

In principe moet je lak er tegen kunnen mits het in goede staat is, maar beste is inderdaad om het wel even te beschermen door het af te plakken. Wel afplaktape gebruiken en absoluut geen ductape want dat lost gelijk op met thinner.

Nou Thinner is niet nodig geweest..
Heb met het welbekende wondersponsje alles van de raamrubbers gekregen:jippie

De lak gewoon gekleid, en daar is alles ook van af (op paar dikkere spetters na) en die gingen met polijsten ook niet weg. me nog maar eens over buigen..

Had wat spuitwerkzaamheden aan de kont, en met een windvlaag zat bijna de hele auto onder (ja ik had natuurlijk ruim afgeplakt, maar niet tot aan de neus;) )

érg slecht te zien denk ik, maar het raam is ook helemaal wazig door spuitnevel..
Foto-O87GRCEB.webp

Uiteindelijk is het dus helemaal goed gekomen, maar wat krijg je een dorst van dat kleien..
Foto-K6EY3UAP.webp

vrijwel nutteloze foto's, maar ach had ze toch al geschoten
Foto-33Q8YH3L.webp

Bedankt allen.

Gr Jeroen