• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

SSR witte stof??

The Beast

Detailing rookie
2 apr 2009
52
0
Hoi Allemaal,

tijdens het polijsten met DAP (stand 5-6), LLC orange en SSR 1 komt er veel witte stof vrij. Is dit normal?
 
Te lang doorgewerkt of te weinig product. Wat ook kan is een te warm oppervlak.

Stoffen kan geen kwaad, maar het komt juist bij de SSR1 nagenoeg niet voor.
 
Zelf had ik ook redelijk veel last van stoffen. Dat was op koninginnedag toen ik mijn motorkap afmaakte. Te land doorwerken was hier niet van toepassing omdat het vrijwel direkt gebeurde. Moet er wel bijzeggen dat ik in de zon stond (tijdens het waxen met RBOE mijn handpalm verbrand aan het oppervlak)

Kan ik in zo'n geval meer product gebruiken? Zelf dacht ik om een beetje extra LT te sprayen zodat het oppervlak wat natter polijst.
Kan dan?
 
Als je in de zon werkt begint het snel te stoffen, dat had ik onlangs ook. Heb toen binnen verder gedaan en toen stofte het niet meer.
 
Ik heb hetzelfde gehad met de SSR serie in de zon. Je kan het te behandelen oppervlak heel licht benevelen met water met bijv een oude spuitbus. Op die manier ontrek je de meeste warmte uit het oppervlak en stoft het veel minder. Het stof dat ontstaat is makkelijker te verwijderen.
 
Ik heb het ook gehad, maar dan met een witte pad (stond binnen, geen zon, ongeveer 15 graden, stand 5 van de bosch pex 400).
Waarschijnlijk te lang doorgewerkt omdat ik megs gewend ben en heb gemerkt dat met poorboys je niet zo lang hoeft door te werken.
"Vaseline look" zat er dus ook niet in...
Al met al kan het denk ik geen kwaad, alleen moet je oppassen dat het niet té droog wordt anders is de kans op krassen maken weer wat groter (vooral met een wat grovere pad combo).

Ik denk:
- Eerder stoppen
- Lichtjes sprayen met een quick detailer
- Geen oranje pad gebruiken met SSR1
 
Bedankt allemaal voor jullie suggestie. Ik zal zeker weer opnieuw gaan proberen met de tips.:)^