• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

SSR1 hoe te behandelen?

PoetsenPoetsen

Detailing addict
16 mrt 2009
947
62
Ik ben net een tijdje in deze wereld en ben bezig met het full detailen van mn auto. Ik heb de auto al gewassen en behandeld met klei. Omdat ik toch nog veel vlekjes zag werd me in een ander topic aanbevolen om toch maar met SSR1 aan de slag te gaan. Ik heb vandaag mijn bestelling binnengekregen en heb gisteren de auto voor zover voorbereid dat ik met de SSR1 kan beginnen.

Ik heb wat zitten zoeken maar kan niet echt vinden hoe je dit precies moet aanbrengen, ik heb LC witte pads met die gaatjes erin. Ik zag ooit eens dat je 2 van die gaatjes moet opvullen met SSR1 en dan een stuk van 40x40 cm moet behandelen? Wanneer merk je dat je het juist behandeld hebt en het volgende stukje kan gaan doen?
 
Ik trek meestal een kruis over de pad, daarmee dep je dan op een aantal plekken (krijg je dus allemaal kruis afdrukken op de lak) en dan ronddraaien met de pad.

Let wel, dit is met de DAP, niet met de hand.
 
Ik doe altijd een aantal drupjes ter grootte van een erwt op mijn pad, even stempelen, en dan de machine aan, eerst op lage toeren om te verspreiden en dan gas erop.
 
Gewoon een dotje op je pad doen en inwerken op de lak. Dotje ter grote van 50 eurocent bijvoorbeeld. De polijstkorrel is afgebroken als het vaselineachtig wordt. Hierna kun je het dus af gaan nemen. Met de hand kan je idd in stukjes van 40x40 werken.
 
Ik ben nu bezig met de motorkap. Daarvoor een stukje onder mn koplamp gedaan (een smalle rand) daar zag ik dat de lak erg opknapte van de ingevreten stront). Met de motorkap doe ik stukjes van 40x40 cm, ik merk alleen dat de SSR1 na een aantal halen al vaselineachtig begint te worden.

Voor de handmatige mensen onder ons, hoe lang poets je op een stukje van 40x40cm?

Edit:
Ik heb een een zijscherm en 1 helft van de motorkap gedaan, maar nu zie ik opeens allemaal witte stipjes te voorschijn komen. Als ik er overheen ga met mn vingers voelen ze lang niet allemaal als 'oneffenheidje' aan. Sommige voel je wel, maar dat is ook echt steenslag. Ik heb er wat spray&wipe overgedaan, maar de vlekjes krijg je niet weg.
Komt het door het gebruik van SSR doordat je de lak reinigt je dit soort dingen meer ziet? Is dit op te lossen met blackhole?

Foto's:

th_IMAGE_427.jpg
th_IMAGE_428.jpg
th_IMAGE_430.jpg


Hier zie je links (linkerdeel is nog niet behandeld) van de streep ook witte stipjes. Als ik er met mijn vinger overheen ga dan is het plekje weg, lijkt wel een schilfertje.
th_IMAGE_432.jpg



Alle vliegenvlekken (ingevreten zuur) en vogelpoepvlekken zijn weg alleen die stipjes blijven. Iemand advies?
 
Klinkt toch als steenslag. Door de lak te reinigen haal je ook het vuil uit de putjes steenslag en dan wordt de lichtere onderlaag ook zichtbaar. Het zou nog kunnen dat er SSR in de putjes zit, maar daar ga ik niet van uit aangezien je al Spary & Wipe gebruikt hebt. Je zou de steenslag kunnen opvullen met lak, vervolgens wetsanden en dan de doffe sanding spots polijsten, maar als het vele kleine witte putjes zijn is dat onbegonnen werk. Zoals ik het nu zie kun je niet meer dan accepteren dat de putjes er zitten.
 
Dat wordt wel heel veel werk. Misschien voor later als ik een keer echt veel tijd heb :party:. Morgen dan maar verder met de SSR op de rest van de auto en dan Black Hole en de wax eroverheen. Ik heb voor de Black Hole alleen geen zwarte pad. Alleen een LC witte pad en rode pad (de rode wil ik toch voor de wax gaan gebruiken). Wat mis ik als ik de Black Hole aanbreng met een witte pad ipv een zwarte?
 
Blackhole niet met wit aanbrengen maar met een rode pad bij gebrek aan een zwarte pad. Eventueel na de BH de pad even schoonmaken en vervolgens de wax. De wax kan overigens ook met een ronde applicator pad, heb je deze in je collectie?

De witte stipjes zijn idd steenslag, niet veel aan te doen helaas!
 
Jammer maar helaas. Bij aanschaf zag hij er zo mooi uit. Een half jaar 3x in de week over de A6, A1 en de A4 (met die mooie schipholtunnel vol loszittend asfalt) en je krijgt een hele bumper vol steenslag ervoor terug.

Ik heb wel van die witte applicatorpads: Poorboys World Microfiber Applicator (zijn rond), de zwarte pad zit al in mn verzamellijstje voor de volgende bestelling.
 
Heb je geen Megs foam padje ? Microvezel pads werken ook hoor ,de witte LC is gewoon een beetje te ruw voor een glaze.
 
Nee heb ik niet, ik had meer pads moeten bestellen :( Die staan nu ook in mijn mandje :) De BH is toch direct te verwerken zonder te curen?
 
Aanbrengen ,lichtjes inmasseren ,maar je hoeft je niet te haasten om het af te nemen volgens mij ,het mag even blijven 'hangen' dacht ik.