• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

SSR1 op Light Green pad doet niets, op White teveel ?!

Polyphemus

Detailing rookie
1 feb 2009
25
0
Hai collega-poetsers :-b

Zojuist heb ik mijn Ibiza een handmatige beurt gegeven :heart_eyes:

Ik heb geprobeerd de swirls en hologrammen eruit te krijgen met SSR1. Vreemd genoeg doet de light green pad eigenlijk niets, terwijl de white juist swirls maakt..

Met de white merk ik echt de licht schurende werking, maar de groene is meer een spons..

Na het kleien had ik last van marring op bepaalde plekken, die kreeg ik met moeite weg met de green pad. :|~*

Is er misschien een alternatief tussen green en white?
 
Volgens mij is de groene een light polishing pad en de witte een polishing pad, dus de witte is grover dan de groene.
Er zit geen pad tussenin, wel vreemd overigens dat je de swirls niet wegkrijgt met een groene... Je zou een zwaarder polijstmiddel (SSR2) kunnen proberen op de groene. Het product doet dan meer werk dan de pad.
 
Dank voor de tips, ik zal een poging wagen :)^

Waarschijnlijk ligt het er ook aan dat ik het met de hand doe; momenteel heb ik twee armen van 3 meter lang voor mijn gevoel :D

Toch maar sparen voor een DAP. :-b
 
bassochist zei:
werk je het product wel helemaal af??

Volgens mij wel; met de witte pad wordt de SSR1 op een gegeven moment olie-achtig, maar met de groene lost het meer op en verdwijnt het in de pad, lijkt het.
 
Ben je nu met de hand aan het poetsen met de machine pads? Druk je dan niet te hard met de witte pad op de lak? Met de machine leunt (bijna) alleen het gewicht van de machine erop en bepaald het toerental de mate van wrijving. Misschien dat je met de hand wel te veel kracht uitoefent op de lak waardoor de swirls ontstaan??

Met de witte handpad heb ik het overigens nog nooit meegemaakt dat ik er swirls in trok.
 
Silver_Ibiza zei:
Ben je nu met de hand aan het poetsen met de machine pads? Druk je dan niet te hard met de witte pad op de lak? Met de machine leunt (bijna) alleen het gewicht van de machine erop en bepaald het toerental de mate van wrijving. Misschien dat je met de hand wel te veel kracht uitoefent op de lak waardoor de swirls ontstaan??

Met de witte handpad heb ik het overigens nog nooit meegemaakt dat ik er swirls in trok.

Inderdaad, ik ben met een groene machinepad handmatig aan de slag gegaan :-" :schaam

Naja, vandaag heb ik met groen en SSR2/SSR1 uiteindelijk wel de hologrammen er helemaal uit gekregen, alleen voor de krasstraat-swirls zal ik toch met de machine aan de slag moeten, want ik hou geen armen over. :D

Ff verder sparen voor een DAP dus :)_[]