• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

SSR3 van Poorboy's met DAP500, welke pad heb ik nodig?

bertus

Detailing rookie
3 okt 2009
39
0
44
Ik wil met mijn dappertje 500 de wat diepere krassen verwijderen op mijn auto met ssr3 van pb.

Welke pad kan ik hiervoor het beste gebruiken?

Ben ook benieuwd naar het verschil in poor boys en mezzo ?:weetniet
 
een aggresieve..

ik weet niet hoeveel pads jij aan wilt schaffen, en wat je nu hebt?

ik zou kijken naar een heavy polishing pad, of een light cut, eventueel een gele cuttingpad..

ik vind de monello (en mezzo is de medium polish, je kan de ssr3 vergelijken met monello inizio) een stuk mooier afbreken.

dit kan je een tussenstap met mezzo schelen, en zo direct na inizio , de finale gebruiken..
maar dat gaat lang niet in alle gevallen op..

zowel poorboy's ssr3 als de monello inizio, zijn prima producten
 
Voor je keuze van polish moet je rekening houden met de monnelo dat die niet in de volle zon kan verwerkt worden en erg gevoelig is voor vochtige lucht.

Ergo als je binnen kan werken dan zeker monnelo.
Sta je veel in de zon ect dan kan je poorboys overwegen:ja
 
bertus zei:
Ik wil met mijn dappertje 500 de wat diepere krassen verwijderen op mijn auto met ssr3 van pb.

Welke pad kan ik hiervoor het beste gebruiken?

Ben ook benieuwd naar het verschil in poor boys en mezzo ?:weetniet

Heb je wel een testspot gedaan zodat je weet wat de andere producten en pads doen op jouw lak?
 
Toppie :party:
Bedankt voor je antwoord.
Ik heb net inizio besteld .

Weet jij misschien welke kleur pad ik hiervoor het beste kan gebruiken met de dap??

Ik heb wit, zwart,oranje en de gele pad bij de dap gekocht.

Dan ga ik woensdag eens even lekker aan de slag:D
 
Ha Bert,

SSR3 wordt meestal gebruikt in combinatie met:

Oranje, Geel of Foamed Wool. Maar de praktijk moet uitwijzen welke het best is voor jouw situatie. Lichtere pads is meestal niet handig, maar het kan wel werken.

Succes!
 
Weet je het zeker of je dit wel nodig hebt?

Het wordt snel aangenomen dat als je een kras met een lichter middel niet wegkrijgt je dan direct moet overgaan op een paardenmiddel. Denk wel aan je lak he?! Niet elke kras is te verwijderen, of ten koste van HEEEL veel blanke lak weghalen...

Op b.v. de keiharde duitse lakken voldoet JUIST een LICHTERE combinatie dan je denkt beter. Als je wil weten waarom PM je maar, of zoek je op dit forum.