• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

welke pad voor Poorboys World SSR3 Heavy Duty Compound

blackbulletje

Detailing rookie
8 sep 2009
19
0
Welke pad moet ik voor de Poorboys World SSR3 Heavy Duty Compound gebruiken?

heb nu de gele cutting pad met cutting factor van 5 en de oranje cutingpad met cutting factor van 4


Welke is voor de ssr3 het beste te gebruiken.
Want had ook een wollen pad gezien met slijpgraad van 6/6

Vriendelijke groet Peter
 
welke je nodig hebt..

met een foamed wool zal je de meeste cut eruit halen..
met een oranje light cutting pad zal je iets minder correctie verkrijgen..

hier geld weer het woord: testen
 
SSR3 icm een oranje of gele pad op een Astra G is wel een ongelovelijke zware combinatie : laat staan een wollen pad icm SSR3 !

Weet je zeker dat je zo zwaar moet gaan - is je probleem met SSR2.5 icm een oranje pad niet op te lossen ?

Gr. Arjan
 
ssr3 en een gele lake country op de rotary is dé combo voor grote stappen - snel thuis.
voor op de dap moet je de oranje gebruiken
 
Hallo Peter. Dat is nu nog niet te zeggen. Zoals aron147 al schreef: Eerst testen. Ook nicknameless gaf je dat advies een paar maanden geleden. Waarschijnlijk is een lichtere combo al goed genoeg en kun je je gele pad totaal links laten liggen.
Overigens heb ik nog nergens gelezen dat iemand finisht met de relatief zware oranje pad, gezien er lichtere cutting pads bestaan: Je moet van licht naar zwaarder werken, tot je de combo hebt gevonden dat werkt, en dan weer terug naar licht werken om weer glad te eindigen.
Lees aub de tips en how-to's op dit forum door, het heeft mij ook een hoop geholpen. Een goed begin begint met goed de instructies doorlezen en genoeg bestaande informatie te verzamelen.

grts en succes nog. :)^
 
Ik heb gezien dat mensen op een Dap met een oranje pad icm SSR2.5 al flinke plekken achter lieten in de lak van hun Astra G.
SSR3 is echt een zeer heftige combi, zeker op een G !

SSR3 moet je zowiezo nabehandellen met SSR2.5 icm een oranje pad, SSR1 icm een oranje pad, SSR1 icm een witte pad.
Dit zijn in mijn ogen echt de minimale stappen, eigenlijk zou je er nog een paar tussen moeten doen.

Zoals Aron en Nicknameless onder andere ook al aangaven : je zult een paar testspots moeten gaan doen voordat je grote delen van de auto aanpakt.

Vraagje : Waarom wil je de SSR3 gaan gebruiken op je auto ? Heb je last van grote diepe swirls oid ?
Kan je anders eens wat foto's posten ?

Mocht je trouwens hulp nodig hebben dan ben je van harte welkom, heb straks (met wat geluk) mijn kompressor pads ook binnen en heb dan genoeg combi's die je kan proberen :cool:
 
Want ik heb momenteel de ssr1 die gebruik in combinatie met gele pad en daarna na behandelen met oranje pad.
En als dat niet werkt ga ik voor de ssr2 met gled pas en daarna na behandelen met ssr1 oranje pad.
Maar ik denk dat ik meer resultaat uit kan halen niet alles swirls zijn eruit.

Groet Peter
 
Lees aub dan dit even door, hier zitten ook erg veel tips in:
https://forum.Carclean.com/threads/compleet-poetspakket-voor-de-fanatieke-machinaal-beginnende-detailer.1339/

De combinatie die je doet komt heel zelden voor. Wat meestal wordt gebruikt is het volgende (vereenvoudigd):

licht
polijstmiddel met finishing, lichte tot middel pad (SSR1 met zwart , lichtgroen of wit)
middel polijstmiddel met middel tot middelzware pad (SSR2 met wit of oranje)
zwaar polijstmiddel met middelzware tot zware pad (SSR3 met oranje of geel / wol)

Dus om het een beetje simpel te houden: licht met licht, middel met middel en zwaar met zwaar.

wat jij dus hebt geprobeerd is licht met zwaar. Nou kan dit werken tijdens zeer ongebruikelijke situaties, maar het is niet normaal. Vandaar dus dat dit niet de gewenste resultaten heeft opgeleverd.

Probeer het eens met een andere combo, beginnend met licht-licht tot zwaar-zwaar. Je zult hoogstwaarschijnlijk merken dat je niet eens helemaal tot zwaar-zwaar hoeft te gaan om je swirls te verwijderen. En daarna weer mooi 'finishen' met een licht-licht combinatie.