• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

GESLOTEN Groupbuy: Autobrite Foamlansen (Heavy Duty!) voor maar € 35!

Vandaag de nieuwe koppeling gekregen van Autobrite, de oude verwijderd was even wurgen maar ging er goed af nieuwe er op en spuiten maar geen lekkage :)^
Het oude ssf even testen 1 deze dagen maar tot zover zag het er goed uit met verhouding 1:5 met ssf van 4 jaard oud.

Mijn dank gaat uit naar Mark van Autbrite voor de snell service.

Dus heb je lekkage stuur mail naar www.autobritedirect.co.uk
en dan komt het allemaal goed tenminste als je beetje handig bent.
 
Ik wacht wel op de collectieve oplossing voor Karcher Foamlansen, er hebben nu een paar mensen getest en hiermee lijkt het probleem opgelost te zijn en ik ga niet apart een mail sturen naar Autobrite.
 
Heb vandaag 2 auto,s in de foam gezet maar merkte dat de fles vacuum werd gezogen.
Draai de fles gewoon aan, niet stevig vast.
Ook heb ik tussen door de fles nog wat losser gedraaid maar bleef vacuum zuigen.
Resultaat was ook veel minder als voorheen (waterig) diverse instellingen geprobeerd maar het hielp niet.
Even voor de duidelijkheid ik wil geen scheerschuim maar het mag wel wat langer blijven zitten.
Gebruikt nilfisk c120-2 100/120 bar Magifoam 1:10 en 2e fles 1:4.
Heeft iemand misschien een idee??Helaas geen foto genomen.
 
Als je de fles er vanaf haalt zit er in de messing kop een klein gaatje
Naast de aanzuigslangaansluiting. Even doorblazen met een rietje o.i.d.
 
Uiteinde van het slangetje schuin afsnijden of een V-tje uitsnijden.

20120309_103823.jpg
 
vandaag weer 'gefoamed', had de vorige keren last van waterig schuim, met een verhouding van 1:5 en een 'v-tje' uit het slangetje komt er prima schuim uit!
 
Mijn rode lans doet het prima, dinsdagochtend om half 9 in de ochtend gefoamed en toen ik om half 7 op dezelfde plek uit de auto stapte lag er nog steeds foam om straat!

ik heb ook een V in het slangetje gemaakt, gelijk toen ik de lans binnen kreeg. ik zag dat het slangetje precies haaks op de wand van de flens stond.

Werkt super, en erg grappig en leuk om te doen. je spoelt het zand zo van de auto!

Dank voor deze groupbuy
 
Net een mail van Mark binnen.
Hij heeft een gemodificeerde Lance naar me opgestuurd.
Als hij binnen is laat ik het meteen weten of er veranderingen zijn:ja

Ben benieuwd

Michiel
 
Gisteren de lans geprobeerd, en zonder lekken of iets werkt hij prima, op standje 0 (dus helemaal dicht) maak hij een mooi pak foam (is overigens voor een nilfisk)

ce276ea0.jpg


651c1c78.jpg
 
Zo na contact gehad te hebben met Mark een nieuwe connector opgestuurd gekregen en vandaag ontvangen.

Het verwisselen ging niet vanzelf ( zat goed vast ), maar uiteindelijk toch verwisselt gekregen.

De nieuwe connector gaat alleen heel zwaar het spuitpistool in zeg maar. Maar het gaat wel en het mooiste ervan hij lekt ook niet meer :-b

Schuim is nog wel steeds waterig, maar eerdaags eens een wat zwaardere verhouding proberen
 
Afgelopen weekend ook weer eens tijd gehad om te foamen. Mijn Karcher lekt niet meer (paar keer er in en er uit geklikt) dus dat is goed, er zat denk ik wat vuil bij mij in het pistool. Echter heb ik diversen meng verhoudingen gebruikt (1:1, 1:2, 1:4 en 1:10) en bij allemaal krijg ik waterig schuim wat binnen 5min. compleet van de auto is verdwenen. Ik heb gefoamed op standje 0 (helemaal dicht) en zelfs een V in het slangetje gesneden. Tevens nog een ander merk foam (komt niet van carclean) geprobeerd maar ook daar een waterig resultaat mee.

Doordat de foam zo waterig is heeft foamen eigenlijk geen zin want bij mij werd er totaal geen vuil losgeweekt...
 
Ook ik heb hem van het weekend weer gebruikt. Heb het V'tje gemaakt en een mengverhouding van 1:5.

Ben nog niet echt tevreden zelfs met de stand op 0 is na 5 minuten het meeste schuim echt wel weg.

Onderstaande foto is binnen 1 minuut genomen.

fotorcbschuim.jpg
 
Ik heb vandaag ook gefoamd zonder lekken, begin ging het vrij goed (geen scheerschuim). Maar na 1/2 liter is die ermee opgehouden, ineens geen schuim meer, alleen water. Weet iemand wat er aan de hand is? Ik heb de kraan op de maxmale stand gezet. En als schuim heb ik de magifoam gebruikt 250ml en afgevuld met water. Ik denk dat de concentratie wel voldoende is. Het lijkt alsof die niets of nauwelijks meer aanzuigt.
 
RX350 zei:
Ik heb vandaag ook gefoamd zonder lekken, begin ging het vrij goed (geen scheerschuim). Maar na 1/2 liter is die ermee opgehouden, ineens geen schuim meer, alleen water. Weet iemand wat er aan de hand is? Ik heb de kraan op de maxmale stand gezet. En als schuim heb ik de magifoam gebruikt 250ml en afgevuld met water. Ik denk dat de concentratie wel voldoende is. Het lijkt alsof die niets of nauwelijks meer aanzuigt.
Kijk even terug hier naar post 729 van nicknamelles en doe hetzelfde met dat slangetje, maak er een V in dan gaat het wel beter waarschijnlijk.
 
Ik heb afgelopen weekend een nieuwe karcher gekocht en heb nu een hele mooie schuimlaag!

Terwijl ik met de oude ook zo'n waterig geheel krijg en de afstelling aan de lans is gelijk.

Hoop voor degene die nog "problemen" hebben die zo snel mogelijk opgelost zijn!
 
Zo juist de nieuwe lans van Mark van AB binnen gekregen.
Ik heb helaas geen tijd om hem te proberen maar probeer het morgen voor het donker gedaan te hebben en zal direct iets laten weten.

Zo ziet hij eruit.
fotorhf.jpg