• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

GESLOTEN Groupbuy: Autobrite Foamlansen (Heavy Duty!) voor maar € 35!

NHke zei:
Oke, raar want ik heb op youtube al iemand zo zijn auto zien foamen.. Eens zien als ik het terug vind.

Yup

&feature=related



Heb je het commentaar ook gelezen wat er onder staat??

Hij had er geen slangetje bij dat er in hoort, dat heeft hij later gekregen en toen werkte het stukken beter $$)
 
Zo vandaag eindelijk kunnen testen,want ik heb gisteren mijn nieuwe HD van Nilfisk opgehaald:party: .Ik heb net als iedereen 900ml lauw water en 100ml ssfoam in de fles gedaan.Het resultaat was dat ik wat zij straaltjes had en vrij waterig foam wat er met 5 min weer snel af droop.Ik had verwacht dat het iets dikker zou zijn(viel niet helemaal tegen) en dat het langer zou blijven zitten.
Ik had geen lekkage oid en de pasvorm is perfect:ja Ik hield na een maal rond de auto ongeveer 100ml over(restje ging over de skelter van zoonlief:D die wilde ook foamen)
Hier het resultaat:
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

mijn nieuwe aanwinst met het restant in de fles
dsc7171p.jpg
 
Ik heb al bericht terug van Mark van Autobright en ook mij gaat een nieuwe koppelstuk voor de karcher toegestuurd worden.:party:
Ben benieuwd hoe er dan foam uitkomt.
 
PIR3lly zei:
Wat is eigenlijk een normaal verbruik als je 1 auto zou doen?
Want bij mijn vorige filmpje, heb ik er ook een complete fles mengsel doorheen gespoten. Ik weet niet of dat normaal is?

Als ik mijn auto foam , heb ik genoeg aan minder dan een halve liter .

verhouding : 1/5 à 1/6 +- , ik doe eerst de foam in de fles en neem dan +- 0.5 liter uit mijn emmer met warm water door de fles "onder te dompelen" .

Er staan streepjes op mijn fles (zelf afmeten en met alcoolstift aanduiden):-"

100 , 200 , 600 en 800 ml heb ik er opgezet , alles daartussen is puur op het zicht.

Je kan ook een tape over de strepen kleven en dan kan je elke 100 ml aanduiden.

Na heel de auto heb ik nog ruim over om de auto een 2e "laag" te geven .
Superdik is het zeker niet , maar voor mij hoeft dit allemaal niet (foto's : zie eerdere posts)

Wat ik me wel afvraag : is het nadelig voor de werking van de foam en spuit als je bvb een hele fles zou vullen en er dan maar de helft van gebruikt en pas 5 dagen later de andere helft ?
Waarom? : ik probeer altijd iets over te laten in de fles , omdat je anders op het laatst enkel heel waterig schuim hebt en met een volle fles heb je dat al zeker niet de 1e keer ....
 
grandscenicman zei:
Wat ik me wel afvraag : is het nadelig voor de werking van de foam en spuit als je bvb een hele fles zou vullen en er dan maar de helft van gebruikt en pas 5 dagen later de andere helft ?
Waarom? : ik probeer altijd iets over te laten in de fles , omdat je anders op het laatst enkel heel waterig schuim hebt en met een volle fles heb je dat al zeker niet de 1e keer ....

Nee, maakt niet uit, spul blijft prima werken, zelfs na 3 maanden.

Wat mij wel verbaast is de hoeveelheid foam die gebruikt wordt, ik doe wel een keer of 6 a 7 met een volle fles en dan foam ik niet zuinig.
Het is nu nog te koud hier om het te proberen maar volgende week gaat de temperatuur richting 8 a 10 graden boven 0 en zal het spul weer eens tevoorschijn halen.
 
ijceman zei:
Ik heb al bericht terug van Mark van Autobright en ook mij gaat een nieuwe koppelstuk voor de karcher toegestuurd worden.:party:
Ben benieuwd hoe er dan foam uitkomt.

Hou ons even op de hoogte.

Wij hebben hier ook nog een test gedaan met een kleine Karcher, met zowel de oude als de nieuwe lansen en bij ons blijft Magifoam een stuk dunner en er was bij ons geen verschil tussen de oude en nieuwe lans.

Ik vermoed dat Magifoam meer druk nodig heeft om een dikkere schuimlaag te maken.
 
Vandaag even de auto van m'n collega gefoamd. Ik had alleen de Meguiars Shampoo Plus voor handen.

Ik heb aan het einde van het slangetje er een V-tje in gesneden met een Stanleymes. Geen idee of dit echt helpt.
20120309_103823.jpg


Een scheut shampoo in de fles gedaan
34a21d9b.jpg


Aangevuld met koud water.
5d3fe7b8.jpg


Direct na het foamen, het stroomt gelijk van de auto af.
552928c0.jpg


Geen dikke foam
b4c74f37.jpg


In het filmpje zie je duidelijke brede straal. Hiermee dek je met een paar bewegingen in 1 keer grote delen van de auto. Of het echt heel veel zin heeft om meerdere lagen over elkaar heen te doen, dat betwijfel ik aangezien de eerste laag het vuil al aan het losweken is.

Ik heb de zwarte stelknop geheel naar rechts gedraaid tot hij niet verder kan. Hiermee krijg je het meest schuimrijke mengsel. Hoe meer naar links, des te wateriger wordt de verhouding.

 
Krijg je met "normale" shampoo dan ook een schuim laag? Ik dacht altijd dat je daar de "speciale" foams voor nodig had....
 
met sommige auto shampoo kan het ook, maar met deze is het mij nog nooit goed gelukt
deze werkt zeker: hyper wash
 
@ Hans,

ik heb geen Kranzle gebruikt, ik heb de Nilfisk gebruikt. De Kranzle is verkocht, geld zit in de fooienpot :-"

@ Tim,

ik weet dat de Shampoo Plus niet echt een schuim knaller is, ik wilde gewoon.... foamen :grinning:
 
Zo bij deze mijn bijdragen.
Ik heb ook een V er in geknipt maar heeft geen invloed bij mij:confused:

Here is the movie.
&feature=youtu.be


Michiel
 
Ik heb vandaag met het mooie weer voor het eerst de foamlans kunnen uitproberen die ik gekocht had via de groupbuy.
Het gaat hem om een foamlans voor karcher (bajonet).

En ik moet zeggen, ik werd er echt niet vrolijk van ]-0
Er is een serieus probleem met deze lans, namelijk deze lekt als gek bij de aansluiting. Niet direct aan de lasnaad, maar echt aan de ingang van de bajonet die in de karcher gaat spuit het water er met hoge druk uit. Met als gevolg dat er uit de lans zelf bijna niks meer uitkomt...
Met andere woorden deze lans is dus totaal niet bruikbaar.
Ik ben dan maar overgestapt naar mijn andere (oude) lans, en hier waren geen problemen... Dus het probleem zit hem echt wel bij de lans.

Gelijk maar een mailtje gedaan naar carclean met de vraag om het probleem op te lossen...
 
michiel zei:
Zo bij deze mijn bijdragen.
Ik heb ook een V er in geknipt maar heeft geen invloed bij mij:confused:

Here is the movie.
&feature=youtu.be


Michiel

je moet die plaatjes iets verder uit elkaar draaien, krijg je een mooiere egalere schuimstraal.
sinds wanneer is ssf trouwens paars? ik heb de roze versie nog.
 
michelv. zei:
Tom_DS

Ik zou eens kijken of er wel een O-ring op de aansluiting zit!

Ik heb de aansluiting vergeleken met die van mn oude lans en alles zag er hetzelfde uit...
Ik zou ook verwachten dat er geen onderdelen ontbreken bij een nieuwe lans...

006.jpg

002.jpg