• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

GESLOTEN Groupbuy: Autobrite Foamlansen (Heavy Duty!) voor maar € 35!

PIR3lly zei:
m3foam1.jpg


m3foam2.jpg


Ik zet altijd mijn ruitenwissers omhoog , dan blijft het "vuil schuim" niet liggen net op de ruitenwissers.
Misschien laat jouw motorkap dit niet toe, dan zijn er nog altijd deze handige dingen.

Of heeft het misschien gewoon geen zin? Dat laat ik even in het midden.
 
Bartezzz zei:
... ik heb nog geen een moment gehad dat het foam langer dan 5min bleef zitten. dik scheerschuim of niet. ...

het gaat natuurlijk om de reinigende werking. dat het vuil word afgevoerd door het schuim. nou dat gebeurd. ...

Per keer zit er echt wel verschil in, al is het maar door de water- / buitentemperatuur en de temperatuur van de auto
Het gaat om het resultaat; het grove vuil er vanaf en het lichte vuil ingekapseld en makkelijker af te wassen

Uiteraard is het jammer als verwachtingen niet uitkomen, maar zo is 't leven :roll
 
Tim zei:
Dit resultaat is prima, foam dat egaal de auto bedekt en lang blijft zitten.
Dat dacht ik zelf ook. Vond het er super uit zien en het bleef bij mij ook echt wel lang zitten (zeker 10 min).
Ben uitermate tevreden met het produkt!


Lode zei:
Ik zet altijd mijn ruitenwissers omhoog , dan blijft het "vuil schuim" niet liggen net op de ruitenwissers.

Misschien laat jouw motorkap dit niet toe, dan zijn er nog altijd deze handige dingen.
Ik normaal ook, was het alleen nu in de haast even vergeten ;)
Die dingen heb ik gratis bij mijn bestelling erbij gekregen, mooi voor de volgende winter!
 
Heb even 2 filmpjes gemaakt. De connector lekt op de lasnaden.
1: zonder de hogedrukspuit aan te hebben
http://youtu.be/2ppJqSYB29w
2: met hogedruk spuit aan
http://youtu.be/gLmxn7Zulto
Heb ook mailtje gestuurd met youtube links naar Mark van autobright.
 
evertg6 zei:
Ik heb vanmiddag een V aan het slangetje geknipt en ik moet zeggen dat het een serieuze verbetering heeft opgeleverd bij de mijne.
hij blijft echter nog steeds aan alle kanten lekker / spuiten als je de plaatjes op zijn smalst zet.

Helaas heb ik er geen foto`s of filmpje van gemaakt

Kan je 1 van de komende snel een fotootje posten aub?
 
Ik heb zelf ook de autobrite foamlance icm een kärcher cleaner. Heb nu hier in de buurt een wasstraat ontdekt waar je ook kunt foamen. De autobrite lans komt er nog niet bij gekeken. Er zit werkelijk waar wel een laag schuim van een cm dik op je auto.
Zal er zo is even heen gaan en proberen te filmen. Ik wist gewoon niet wat ik zag. Echt heel dik schuim ook. Bij mijn autobrite is dat veel dunner.
 
evertg6 zei:
Ik heb vanmiddag een V aan het slangetje geknipt en ik moet zeggen dat het een serieuze verbetering heeft opgeleverd bij de mijne.
hij blijft echter nog steeds aan alle kanten lekker / spuiten als je de plaatjes op zijn smalst zet.

Helaas heb ik er geen foto`s of filmpje van gemaakt

n00b vraag, maar maakt het nog uit of de v-vorm naar buiten geknipt (als een puntje op de slang) wordt of naar binnen (als een hap uit de slang)?

Heb zelf de rode Karcher versie uit de groupbuy maar nog niet getest.
 
Vandaag geprobeerd met karcher 4.5 en magifoam 1:10 lauwwarm water gemengd. Stelknop geheel dicht (klok mee) en rode spuitmond geheel dicht en dan een klein slagje open. Ik had GEEN last van lekkage, maar wel waterig schuim. Het schuim bleef ongeveer 5 minuten "zitten"op de liggende delen, maar langs de deuren liep het in tijdsbestek van 3 a 4 minuten helemaal weg. Ook was ik ongeveer 0,9 liter foammengsel kwijt na het foamen van mijn volvo V50. Heb tijdens het foamen ook getracht middels de stelknop beter resultaat te krijgen, maar bij het openen werd het alleen maar waterig. Ook had ik vooraf het slangetje ingeknipt zoals wordt geadviseerd. Zal volgende week nogmaals proberen met een mengverhouding van 1:4 maar ik ben bang gezien de voorgaande ervaringen dat dit niet het probleem gaat oplossen van het forse gebruik en waterige schuim.
 
Markie zei:
Ik heb zelf ook de autobrite foamlance icm een kärcher cleaner. Heb nu hier in de buurt een wasstraat ontdekt waar je ook kunt foamen. De autobrite lans komt er nog niet bij gekeken. Er zit werkelijk waar wel een laag schuim van een cm dik op je auto.
Zal er zo is even heen gaan en proberen te filmen. Ik wist gewoon niet wat ik zag. Echt heel dik schuim ook. Bij mijn autobrite is dat veel dunner.

Dit is veel te dik hoor en bovendien is de foam in de wasbox veel te agressief!
 
Wat is eigenlijk een normaal verbruik als je 1 auto zou doen?
Want bij mijn vorige filmpje, heb ik er ook een complete fles mengsel doorheen gespoten. Ik weet niet of dat normaal is?
 
- Bij de plastic autobrite foamlance heb ik ongeveer 100ml over van de 1000ml dat ik erin doe ( 100ml SSF en 900ml lauw water )
- Bij de heavy duty autobrite foamlance heb ik iets meer als 500ml over van de 1000ml.

Ik merk dat de heavy duty zuiniger is.

Heeft er trouwens al iemand eens geprobeerd om de de foamlance ondersteboven te gebruiken?
De fles dus bovenaan, en dan het slangetje binnenin verwijderen? Zodat de vloeistof als het ware in de lance valt?
 
Die hd versie, is dat de zwarte of rode.
Want bij mij gaat er bijna een complete fles doorheen met de rode hd versie...
 
De heavy duty werd vroeger volledig in het zwart gemaakt met messing schroefmond ( nu rode spuitmond ) en heeft de regelknop bovenaan staan.

De gewone plastic versie is geheel uit plastic en heeft de regelknop opzij.

Ik heb ze beide :

2091qq9.jpg
 
NHke zei:
Heeft er trouwens al iemand eens geprobeerd om de de foamlance ondersteboven te gebruiken?
De fles dus bovenaan, en dan het slangetje binnenin verwijderen? Zodat de vloeistof als het ware in de lance valt?

Dat gaat sowieso niet werken, want er zit een klein gaatje in om te zorgen dat ie niet vacuüm zuigt. Kijk maar eens goed dan zie je wat ik bedoel ;)
 
Woody zei:
Dat gaat sowieso niet werken, want er zit een klein gaatje in om te zorgen dat ie niet vacuüm zuigt. Kijk maar eens goed dan zie je wat ik bedoel ;)

Oke, raar want ik heb op youtube al iemand zo zijn auto zien foamen.. Eens zien als ik het terug vind.

Yup :

&feature=related
 
Op het filmpje zie je ook de zwarte lans en ik heb het in dit geval over de rode lans. Je hebt ze zelf allebei dus misschien dat jij daar het verschil in ziet?

Zal het sowieso eens proberen van het weekend misschien helpt het wel?:weetniet