De test die ik zaterdag heb uitgevoerd is gebeurd op een redelijk schone auto.
De auto is vooraf niet nat gemaakt, wat ik normaal ook niet doe.
Beide lansen de stelknop helemaal dichtgedraaid, anders zou het schuim alleen nog maar wateriger worden.
Dat het schuim op het 2e filmpje misschien te dik is, dat zou kunnen.
Was ook alleen bedoeld om de verschillen te laten zien.
Hier nog een foto om het verschil nog eens te zien.
Volgens mij word bij de rode versie gewoon te weinig lucht gemengd met het water/foam mengsel.
Misschien dat een HD met vrij hoge druk dit probleem oplost??
De kleine verschillen die er inwendig zijn tussen beide lansen zouden misschien net het verschil kunnen maken tussen dik/luchtig schuim en dun/waterig schuim bij een "hobby" HD spuit die de meesten onder ons bezitten.
Of het dikke scheerschuim nou beter of slechter is daar gaat het mij niet om.
De reinigende werking zal er niet minder om zijn volgens mij.
Het gaat er mij om dat ik 2 foamlansen heb besteld voor mensen die er vanuit gaan dat ze een foamlans krijgen die hetzelfde kan als wat ik ze heb laten zien.
Met een foamlans moet je normaal gesproken d.m.v. de stelknop verschillende diktes/soorten schuim kunnen produceren en niet alleen waterig schuim zoals de meesten hier.
Verder niks aan te merken op de groupbuy en Carclean.com!
Gewoon top!
trinity999 zei:
Wat ik dan ook zou willen weten of iemand die beide lansen heeft een 50/50 test kan doen op een behoorlijk vuile ondergrond en dan kijken welke schuimdikte nu het beste reinigt.
Als hieruit zou blijken dat de reinigende werking hetzelfde is of misschien wel beter is, is waarschijnlijk voor de meeste voor ons het probleem verdwenen behalve voor diegene die een scheerschuim willen produceren.
Deze test zou ik evt. wel willen uitvoeren op een best wel vuile bedrijfsbus.