• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

GESLOTEN Groupbuy: Autobrite Foamlansen (Heavy Duty!) voor maar € 35!

Beetje jammer dat Carclean nu de zwartepiet toegespeeld krijgt voor de problemen. Nu zal Carclean nog wel 2x nadenken voordat ze de volgende groupsbuy opzetten.
 
Ik heb zelf maar even een filmpje gemaakt.

In het filmpje start ik met de rode lans, de knop is hiervan helemaal dichtgedraaid.
Daarna schakel ik over naar de zwarte lans waar de knop eerst helemaal open staat en vervolgens wordt dichtgedraaid.
Aan het eind wissel ik nog een keer terug naar de rode lans.

De fles die onder de lansen is geschroefd, is dezelfde met hetzelfde mengsel, de fles is dus steeds gewisseld van lans naar lans.

Beide foamlansen produceren meer dan genoeg schuim en zijn op het filmpje in beide gevallen te dik. Ironisch genoeg was het schuim van de rode lans net iets dikker! ]d~^

Ik snap dus werkelijk niet waar het probleem in zit, we zullen door moeten speuren. De lans zelf is identiek aan alle andere rode lansen, alleen is de aansluiting anders. Wel heeft onze Karcher een vrij hoge druk.

 
Tim,
Ik ben het met iedereen eens dat we niet willen zeiken en ondankbaar lijken, maar feit is dat zelf puur ik niet de laag krijg die jij in jou filmpje op de auto krijgt.
Die van mij is waterig en de straal is zo breed(op de smalste stand) dat een kwart over of onder de auto gaat.

En het lijkt me dus idd frustrerend voor jullie en AB dat het probleem zich niet bij iedereen voordoet.

Ik zal mark wel mailen en foto's door sturen. (reeds gedaan):-b
Iig al super bedankt voor alle hersen krakende energie die je erin hebt gestopt.:)^

Michiel
 
Wat ik me nou afvraag is: Schiet deze hele discussie nou niet z'n doel voorbij?

Ik heb ook een rode lans en scheerschuim produceer ik ook niet.
Mijn lans produceert meer cappuccinoschuim.
Het gaat toch om de "veilige" reinigende werking om de het grove vuil te verwijderen?
Hoewel het scheerschuim leuker uitziet heb ik mijn twijfels of hiermee wel het vuil goed wordt ingekapseld.

Gevoelsmatig zou ik juist zeggen dat door de cappuccinoschuim het vuil meer wordt op gezogen en wordt afgevoerd doordat het naar beneden wegzakt.
Op de shampoo verpakking staat dat je de auto eerst nat moet maken. Zou dit niet een mede oorzaak kunnen zijn voor de te dunne schuimlaag of het sneller in mekaar zakken van de schuimdikte

Wat ik dan ook zou willen weten of iemand die beide lansen heeft een 50/50 test kan doen op een behoorlijk vuile ondergrond en dan kijken welke schuimdikte nu het beste reinigt.
Als hieruit zou blijken dat de reinigende werking hetzelfde is of misschien wel beter is, is waarschijnlijk voor de meeste voor ons het probleem verdwenen behalve voor diegene die een scheerschuim willen produceren.

Ger
 
Als je de auto nat maakt dan verdun je in principe juist het schuim meer en zal het sneller naar beneden zakken en dus minder kans om het vuil goed mee te nemen.
De dikte van het schuim is niet 1:1 aan de werking denk ik zelf.
Sure een dik pak schuim zit er mega uit maar vergelijk met een reguliere shampoo: de ene schuimt als een tierelier maar doet toch minder goed zijn werk dan diegene die amper schuimt.
Ik denk wat dit betreft een gedeelte jezelf misleiden is.
Ook moet de 'schuim-fase' niet gezien worden als een echte was-fase, deze volgt echt middels de emmer met sop en washmitt.
De schuimfase haalt alleen een deel van de vervuiling al weg en vermindert de kans op krasjes en helpt het reguliere wassen voor een groot gedeelte.
 
trinity999 zei:
Wat ik me nou afvraag is: Schiet deze hele discussie nou niet z'n doel voorbij?

Voor wat betreft de scheerschuimdikte: ja. Het dikke schuim is veel te dik en in de praktijk niet werkbaar, jouw cappucinoschuim is wat je in de praktijk wil gebruiken.

Edit: belangrijk is dat mensen de lans testen met de stelknopbovenin helemaal dichtgedraaid.
 
De test die ik zaterdag heb uitgevoerd is gebeurd op een redelijk schone auto.
De auto is vooraf niet nat gemaakt, wat ik normaal ook niet doe.
Beide lansen de stelknop helemaal dichtgedraaid, anders zou het schuim alleen nog maar wateriger worden.
Dat het schuim op het 2e filmpje misschien te dik is, dat zou kunnen.
Was ook alleen bedoeld om de verschillen te laten zien.

Hier nog een foto om het verschil nog eens te zien.
IMAG0218.jpg


Volgens mij word bij de rode versie gewoon te weinig lucht gemengd met het water/foam mengsel.
Misschien dat een HD met vrij hoge druk dit probleem oplost??
De kleine verschillen die er inwendig zijn tussen beide lansen zouden misschien net het verschil kunnen maken tussen dik/luchtig schuim en dun/waterig schuim bij een "hobby" HD spuit die de meesten onder ons bezitten.
Of het dikke scheerschuim nou beter of slechter is daar gaat het mij niet om.
De reinigende werking zal er niet minder om zijn volgens mij.
Het gaat er mij om dat ik 2 foamlansen heb besteld voor mensen die er vanuit gaan dat ze een foamlans krijgen die hetzelfde kan als wat ik ze heb laten zien.
Met een foamlans moet je normaal gesproken d.m.v. de stelknop verschillende diktes/soorten schuim kunnen produceren en niet alleen waterig schuim zoals de meesten hier.


Verder niks aan te merken op de groupbuy en Carclean.com!
Gewoon top!:cool:





trinity999 zei:
Wat ik dan ook zou willen weten of iemand die beide lansen heeft een 50/50 test kan doen op een behoorlijk vuile ondergrond en dan kijken welke schuimdikte nu het beste reinigt.
Als hieruit zou blijken dat de reinigende werking hetzelfde is of misschien wel beter is, is waarschijnlijk voor de meeste voor ons het probleem verdwenen behalve voor diegene die een scheerschuim willen produceren.

Deze test zou ik evt. wel willen uitvoeren op een best wel vuile bedrijfsbus.
 
Mark van Autobrite is ook nog met wat tests bezig geweest en heeft een klein machientje met weinig druk gepakt om dat te testen. Ook deze werkt:


Dat een kleine HD te weinig druk zou leveren is denk ik hierbij ook uitgesloten. Bovenstaande resultaat is met een 65 - 95 Bar machine geweest.

Ik denk dat het vacuum van het slangetje nog een optie kan zijn. Knip er een V-vorm in, wellicht kan iemand dit testen?
 
Ik heb vanavond 3 van 4 de lansen uitgeprobeerd die ik had gekocht.

Helaas was ik mijn camera vergeten dus doe het van de week nog eens over.

Eerst de oude zwarte gebruikt en daar na alleen de fles steeds over geschroefd zodat het met precies hetzelfde foam was.


Ik heb eerst een dikke laag op gezet met mijn oude zwarte lans op een deel van de auto .
Met twee van de drie rode lansen kreeg ik een mindere dikke laag maar deze bleef ongeveer wel net zo lang zitten als met de zwarte foam lans.
Met de derde foam lans was het echt veel dunner dus daar wil ik van de week goed naar kijken om te kijken of ik kan vinden waar het verschil in zat.
Wat wel een slordigheids foutje van Autobrite was is dat er op een 1 foamlans geen aanzuigslang zat.
Dus die heb ik overgezet van een ander om te testen.

De Karcher die ik gebruikte is er een uit de K4. serie en leverd 120 bar waterdruk .
 
Doordat die van mij erg veel lekt kan ik geen zinnig woord geven over hoe dik of hoelang het blijft zitten, ik wil het graag testen maar lukt gewoon weg niet door te veel lekkage.
Zal kijken of ik vanmiddag filmpje kan maken.
 
Vandaag de nieuwe Karcher connector ontvangen van AutoBrite (snelle service!!!) Er was even de nodige kracht nodig om de oude connector los te schroeven. (Deze zat niet met PTFE tape, maar locktight o.i.d. vast) Nieuwe erop gezet en uitgeprobeerd. Heerlijk dik schuim wat minstens 10 minuten bleef hangen op de auto. Kon ook met mijn vinger een streep trekken wat zeker 20 sec. duurde voordat deze verdween.
 
R-s zei:
Met de derde foam lans was het echt veel dunner dus daar wil ik van de week goed naar kijken om te kijken of ik kan vinden waar het verschil in zat.
Wat wel een slordigheids foutje van Autobrite was is dat er op een 1 foamlans geen aanzuigslang zat.

Kijk bij die derde eens naar het slangetje, misschien zuigt deze vacuum. Probeer ook tijdens het foamen te draaien aan de knop, dat werkte bij ons vanochtend ook goed.

Het vergeten slangetje kan een foutje van ons zijn geweest. In de drukte van het uitleveren van al die lansen kan er wel eens wat over het hoofd worden gezien.

Vanochtend hebben we hem getest met een oude Nilfisk 110 en ook weer met goed resultaten.
 
Hallo allemaal... Mijn eerste post hier.
Heb onlangs ook een Autobrite foam kit besteld (niet via de groupbuy jammer genoeg).
Gisteren kwam uiteindelijk mijn nieuwe nilfisk 120.3 binnen en ik moest hem vandaag, ondanks dat het gaat regenen, toch even uit proberen na alle reacties die ik hier gelezen had.

Dus lans klaar gemaakt, Magifoam in een verhouding 1:5 met lauw water erin en spuiten maar. Zwarte knop compleet met de klok mee gedraaid en de rode nozzle ook dicht en daarna een heel klein stukje terug.
Resultaat was naar mijn mening perfect. Foam bleef lang plakken en na het afspuiten was er zo goed als geen vuil meer te zien.
Heb de auto daarna nog wel even met de twee emmer methode gewassen en voor de regen weer binnen gezet.

Aangezien ik ook de "rode versie" heb, dacht ik er maar eens een filmpje van te maken met een paar foto's.
Hopelijk hebben jullie er wat aan:

m3foam1.jpg


m3foam2.jpg


Filmpje:
 
Net getest met een Karcher (gewone) met dezelfde dikte en resultaat, gewooon goed.

De Karcher HD series levert wel een dikkere foam maar is ook veel krachtiger, denk toch dat het scheelt.

Ook een oude aangesloten, zelfde dikte echt niet veel anders.
 
Dibbuz misschien ook wel handig om aan te geven hoe de lans ingesteld staat en welke verhouding foam en welke foam :)
 
PIR3lly zei:
Dus lans klaar gemaakt, Magifoam in een verhouding 1:5 met lauw water erin en spuiten maar. Zwarte knop compleet met de klok mee gedraaid en de rode nozzle ook dicht en daarna een heel klein stukje terug.
Resultaat was naar mijn mening perfect. Foam bleef lang plakken en na het afspuiten was er zo goed als geen vuil meer te zien.

Dit resultaat is prima, foam dat egaal de auto bedekt en lang blijft zitten.
 
Ik heb deze groupbuy vanaf het begin gevolgd en vind het jammer te lezen dat er nu zo'n negatieve nasmaak aan de groupbuy zit.
aller eerst, Carclean.com, top werk geleverd!

wat betreft het betreurende resultaat van sommige.
Ik lees in veel show-offs of als er uberhaupt over foamen word gepraat, dat dan het foam 15minuten makkelijk blijft zitten en dat er onder tussen nog even 4 velgen word schoon gemaakt.
maar volgens mij is dit ook niet realistisch!

ik heb nog geen een moment gehad dat het foam langer dan 5min bleef zitten. dik scheerschuim of niet.
ik denk dat ook dit bij veel gebruikers als waanbeeld in het hoofd blijft hangen.

het gaat natuurlijk om de reinigende werking. dat het vuil word afgevoerd door het schuim. nou dat gebeurd.
met een paar uitzonderingen daar gelaten denk ik dat het gros een prima werkende foamspuit heeft :cool:
 
Ik heb vanmiddag een V aan het slangetje geknipt en ik moet zeggen dat het een serieuze verbetering heeft opgeleverd bij de mijne.
hij blijft echter nog steeds aan alle kanten lekker / spuiten als je de plaatjes op zijn smalst zet.

Helaas heb ik er geen foto`s of filmpje van gemaakt